Archief - nieuw gamesysteem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

skank

Legacy Member
prijzen komen van jaha

wat denken jullie ervan
toekomst gericht?

goeie pc of wat zou je veranderen mag 100 euro bijkomen

neovo 17 tft f-417 black 1280x1024 430:1 d-sub 12 ms 205 euro
amd athlon 64 bit 3800+ S939 149 euro
thermaltake golden orb 2 120mm cpu cooler 25 euro
msi k8N Neo4fi (S939-nforce4-pci-e-ddr400-SATAR-7.1-GLn) 69 euro
Seagate 160 Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb 65,00 €
Enermax atx voeding elt400 liberty 80 euro
Gskill 1Gb DDR PC3200 CL2.5-3-3-6 93,00 €
Sapphire x800 gto 256mb ddr tv-out/dvi pci-express 185 euro
benq dw1650 16x dual layer dvd-rw bulk zwart 40 euro
Casemaster 3D Blue Light USB optical mouse Blue Light (zwart) 8,00 €
Logitech Deluxe Keyboard zwart 10,00 €
Canyon speakerset zwart/zilver USB 7,00 €

totaal: 936 euro

-Timo-

Legacy Member
Toekomst gericht = skt AM2 (beter nog wachten zoals hier al 100 keer is gezegd).
Grafische kaart is minder, beter 7600GT
2GB is toekomstgerichter maar met zo'n budget mss niet mogelijk
Als die speakerset 7 euro kost ist brol :)

PineMangoes

Legacy Member
Ziet er me ook geen al te fantastisch scherm uit. Minstens 500:1 contrast ratio zou ik zeggen, 12 ms zit wel snor.

AM2 en 7600 GT zoals hierboven aangegeven, die X800GTO is ferm overpriced.

skank

Legacy Member
waarom am2 als ik vragen mag? en welk moederbord neem ik er dan best bij?

Mette2

Legacy Member
AM2 is nieuwer/beter, ondersteund DDRII en het prijsverschil is niet groot tov s393, meer toekomstgericht, en ik zou een moederbord nemen met een nforce 5.. chipset, bv de MSI K9N-Neo-F.

skank

Legacy Member
wat denken jullie hiervan:

benq 17 inch fp71gx zilver/zwart dvi 4 ms 253 euro
amd athlon 64 bit 3800+ S939 149 euro
thermaltake golden orb 2 120mm cpu cooler 25 euro
msi k9n neo-F socket AM2 80 euro
Seagate 160 Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb 65,00 €
Enermax atx voeding elt400 liberty 80 euro
Gskill 1Gb DDR PC3200 CL2.5-3-3-6 93,00 €
XFX 7600 GT 256 mb DDR TV-out/dvi pci-express 194 euro
benq dw1650 16x dual layer dvd-rw bulk zwart 40 euro
Casemaster 3D Blue Light USB optical mouse Blue Light (zwart) 8,00 €
Logitech Deluxe Keyboard zwart 10,00 €
Canyon speakerset zwart/zilver USB 7,00 €

assemblage 25 euro

totaal : euro 1029

edit: eum heb ik nu mn case vergeten of kijk ik erover?
indien ja vergeten, iemand ideetjes voor een degelijke maar goedkope case

edit 2: sorry voor de edits; maar kben hem idd vergeten

vlug ff gekeken


speeze blackfin IV zonder voeding 24 euro

past alles nu met mekaar ? of zitten er nog fouten in config

Yank

Legacy Member
- je hebt AM2 cpu en DDR2 geheugen nodig
- als cpu koeler zou ik Arctic Freezer 64 Pro nemen
- alternatief voor case en voeding: Antec Sonata 2, case zal kwalitatiever zijn dan die goedkope van Speeze en voeding zeker gelijkwaardig.

n0sTRa

Legacy Member
MSI K9N Platinum socket AM2 €115.00
AMD box Athlon64 3500+ socket AM2 €116.00
XFX 7600GT 256mb DDR TV-out/DVI PCI-express €194.00
Seagate 250Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb €86.00
Antec Sonata II 450 W €119.00
BenQ DW1655 16x Dual Layer DVD-RW zwart Lightscribe Retail €46.00
Gskill DDRII 1GB PC5400 CL5-5-5-15 (F2-5400PHU1-1GBNT) €83.00
BenQ 17" FP72E 8ms multimedia zilver €220.00
Logitech MX3000 cordless desktop €83.00


Ik zou zo iets nemen, komt op 1,062.00 euro bij jaha. Je kunt ook opteren voor goedkoper mobo om de prijs te drukken, bvb: Gigabyte GA-M51GM-S2G socket AM2: €82.00.

skank

Legacy Member
ik had ondertussen ook gezien dat er een fout in zat

ik kom nu tot deze

benq 17 inch fp71gx zilver/zwart dvi 4 ms 253 euro
amd box athlon 64 3800+ socket AM 2 148 euro
Arctic Freezer 6 pro
msi k9n neo-F socket AM2 80 euro
Seagate 160 Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb 65,00 €
Enermax atx voeding elt400 liberty 80 euro
Gskill DDRII 1GB PC5400 CL5-5-5-15 (F2-5400PHU1-1GBNT) €83.00
XFX 7600 GT 256 mb DDR TV-out/dvi pci-express 194 euro
benq dw1650 16x dual layer dvd-rw bulk zwart 40 euro
Casemaster 3D Blue Light USB optical mouse Blue Light (zwart) 8,00 €
Logitech Deluxe Keyboard zwart 10,00 €
Canyon speakerset zwart/zilver USB 7,00 €
Speeze Blackfin IV zonder voeding 24 euro

assemblage 25 euro

totaal : euro 1017

let wel ik heb een cooler vermeld maar vind de prijs er niet voor op de site
de andere artic freezer 64 pro vind ik ook niet :(

skank

Legacy Member
benq 17 inch fp71gx zilver/zwart dvi 4 ms 253 euro
amd box athlon 64 3800+ socket AM 2 148 euro
Arctic Freezer 64 pro 21 euro
msi k9n neo-F socket AM2 80 euro
Seagate 160 Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb 65,00 €
Enermax atx voeding elt400 liberty 80 euro
Gskill DDRII 1GB PC5400 CL4-4-4-12 (F2-5400PHU1-1GBLA) 108 euro
XFX 7600 GT 256 mb DDR TV-out/dvi pci-express 194 euro
benq dw1650 16x dual layer dvd-rw bulk zwart 40 euro
Casemaster 3D Blue Light USB optical mouse Blue Light (zwart) 8,00 €
Logitech Deluxe Keyboard zwart 10,00 €
Canyon speakerset zwart/zilver USB 7,00 €
Speeze Blackfin IV zonder voeding 24 euro

assemblage 25 euro

totaal : 1063 euro

het zal dit worden denk ik

-Timo-

Legacy Member
Als je nog wat geld wild besparen kan je eventueel een LC-power nemen ipv die enermax. Nog eens 40 euro goedkoper
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan