Archief - Nieuw game systeem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Woesie007

Legacy Member
Momenteel heb ik een laptop, maar deze voldoet helemaal niet om te kunnen gamen. Daarom wil ik een nieuwe desktop en randapparatuur (scherm, speakers, muis & toetsenbord) aankopen.

Mijn budget is 1500€. Naast basisgebruik (internet, mailen, office,...) zal hij vooral dienen om te gamen. Hij moet ook wireless internet ondersteunen.

Nu heb ik begrepen dat je een game-pc het beste zelf kan samenstellen, maar zelf heb ik er weinig verstand van. Dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

mdgf

Legacy Member
Game pc Best Buy Guide | 4tech
+ Dell U2312HM of Dell U2412M
Muis en keyboard moet je zelf zien, persoonlijk gebruik ik een muis van 5€ en een razer black widow (mechanisch).
Speakers: kan ook tussen de 20 en 500€, hangt ervan af wat je wilt, ik gebruik enkel een headphone vanwege de veruit superieure geluidskwaliteit voor een gelijke prijs.

Voor 1500€ gaat het niet veel beter worden, er moet wel nog windows bij.
Er komt nu wel een 7950 uit, de opvolger van de 6950, maar op de prestaties en prijzen is het nog wachten.
Wifi: voor 5-30€ kun je een wifi adapter kopen.

Zelf samenstellen is inderdaad de enige mogelijkheid voor een deftige gamepc.

botchla

Legacy Member
Ik zou eerder voor een 6870 gaan ipv 6950.. Prijs / kwaliteit beter. Als je toch power wilt eerder 7 reeks.

manderlay

Legacy Member
botchla zei:
Ik zou eerder voor een 6870 gaan ipv 6950.. Prijs / kwaliteit beter. Als je toch power wilt eerder 7 reeks.

heb onlangs de hd6870 zien staan aan 149e van saphire, denk niet dat je betere keaar vind voor zo'n prijs, vraag me wel af of het merk er veel tot doet qua prestaties

mdgf

Legacy Member
heb onlangs de hd6870 zien staan aan 149e van saphire, denk niet dat je betere keaar vind voor zo'n prijs, vraag me wel af of het merk er veel tot doet qua prestaties
Merken doen er niet toe qua prestaties, in al die kaarten zit dezelfde chip. Tenzij het een factory-overclocked kaart is, maar dat kun je op zich ook zelf doen. Ook de koeler kan verschillen, evt. de PCB en de garantie verloopt uiteraard langs een ander bedrijf.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan