Archief - nieuw conroe systeem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

teigerke

Legacy Member
Hallo , binnen een tweetal weken wil ik een pc bestellen , met natuurlijk conroe 
Deze pc wil ik gebruiken om te gamen ( ook lanparties enz ) maar ik wil deze ook gebruiken om aan een beamer aan te sluiten en films mee te kijken , hierdoor heb ik een iets betere geluidskaart gepakt. Hij staat ook op mijn kamer dus ik zou graag hebben dat het geen vliegtuig is maar stilte moet geen prioriteit zijn.
Budget 2000 euro .


Seagate 300GB 7200RPM S-300 16MB (ST3300622AS) 2 * 108euro
* Sneller en stiller als wd / Maxtor ( geen fight tussen merken )
Intel Core 2 Duo E6600 323euro
• Nieuwe snelheidsmonster van intel voor goede prijs
DDRII PQI 1GB PC 4200 CL4 2 * 76euro

* intel core 2 duo E6600 kan maar 8500 mb per sec aan dus is 4200 perfect

( mss nog te vervangen door G-Skill DDR II PC6400 5-5-5-15 2X 1024MB NS ( INTEL ONLY!! ) vervangen : 209 euro )
ASUS P5B 159euro
• degelijk moederbord van asus , kan ik hier niet wat op besparen ( ik wil geen sli of crossfire )(ik zie niet veel andere core 2 duo moederborden bij bytesatwork ) ?
Asus EN7900GT 256MB PCI-e 309euro
Sound blaster X-Fi 120 euro (edit )
Logitech® X-530 63 euro
BenQ DW1650 DVD-rewriter black OEM 44euro
Logitech® G15 Gaming Keyboard 79euro
Aerocool AeroEngine II - BBA Alu Door 79euro
LC Power LC6550 -Black V2.0 550W 46euro
Arctic Cooler Freezer 7 Pro S775 Intel 27euro
• De standard koeler op die 7900 GT zou nogal wat lawaai produceren als hij stressed is dus hierbij andere koeler
Nexus® Memory Heatspreader, aluminum, blue 14euro
WD Raptor SATA 74GB WD740GD, 10.000 RPM 166euro
• Bootdisk voor games , os ( geen geflame aub van moneywaste ) :D
Sunbeam CCFL - 2x 30cm Blue / Blue 9euro
Aerocool Cool Panel 2 - black 45euro

 1944 euro

Prijzen komen van www.bytesatwork.be

Heb ik hier een fout gemaakt met compatibiliteit?

-Nog twee extra vragen die logitech X-530 er staat dat daar satelietboxen (edit :D ) bij zijn , zonder kabel dus , maar hoe ver gaan die ongeveer ? ( nog niet gevonden )
-Ik heb nu twee monitors hier en ik zou graag ze allebei gebruiken dus bijvoorbeeld als ik aan het gamen ben op het ene scherm msn en op het andere een game ( wat is de naam hiervoor zodat ik wat informatie kan opzoeken )
- Hoe noemt het kabeltje om je pc aan tv of beamer aan te sluiten en is het mogelijk om die aan te sluiten met behulp van sateliet ( verzender - ontvanger ) ?

merci :)

Dayofdead

Legacy Member
Die SB X-Fi is een beetje waste of money in mijn ogen. Een gewone SB Audigy 4 zal al meer dan volstaan.

R.Winters

Legacy Member
Een "Sound blaster X-Fi Fatal1ty FPS" is echt niet nodig tenzij ge echt me muziek bezig zijt (mixen en dergijks), een XtremeMusic is al voldoende en is rond de 120 euro denk ik.

boostah

Legacy Member
R.Winters zei:
Een "Sound blaster X-Fi Fatal1ty FPS" is echt niet nodig tenzij ge echt me muziek bezig zijt (mixen en dergijks), een XtremeMusic is al voldoende en is rond de 120 euro denk ik.

als ge echt met muziek bezig zijt koopde u ook geen creative soundcard, goe voor gamen (top zelfs), ma voor muziek zijn er vele betere

btw enigste waardoor creative goe is om te gamen is da ze de enigste zijn da EAX mogen gebruiken

Davion

Legacy Member
Da zijn brolboxen, koopt u iets anders.
Kzou ook een betere voeding pakken, van iets a la Antec/Enermax/Tagan.

SMa

Legacy Member
Als je niet van plan bent om te oc'n neem je beter een setje PC2-5400 CL3 (eventueel CL4).

R.Winters

Legacy Member
Just prijs vn uw soundkaart op die site:
Sound blaster X-Fi XtremeMusic €118

En op die website hebben ze geen Antec/Enermax voedingen? :s

Sw4rchy

Legacy Member
-Nog twee extra vragen die logitech X-530 er staat dat daar satelietboxen (edit :D ) bij zijn , zonder kabel dus , maar hoe ver gaan die ongeveer ? ( nog niet gevonden )
zijn die boxen draadloos ofwa :oink:
kd8 bij reviews draden gezien te hebben...

teigerke

Legacy Member
* er zit lc-power voeding in
* ik dacht toch gelezen te hebben dat er twee satelietboxjes bij waren ,
iemand ervaring met bepaalde boxen die echt goed zijn , en liefst twee satelietboxjes :).
* ik had ook gedacht aan pc 5400 maar die vind ik niet bij bytesatwork , ik kan die natuurlijk wel ergens anders halen en dan had ik gedacht aan
Gskill DDRII 2 x 1GB PC5400 CL4-4-4-12 (F25400PHU2-2GBLA) 209,00 €

Insaniacx

Legacy Member
hu'm satelietbox =/= draadloos kzou ni weten waar ge dat haalt. Is gewoon en kleine box die meestal als rearspeaker gebruikt worden.

Mr. M

Legacy Member
Insaniacx zei:
hu'm satelietbox =/= draadloos kzou ni weten waar ge dat haalt. Is gewoon en kleine box die meestal als rearspeaker gebruikt worden.
idd ²nd
dus mispakt u daar ni aan, die dingen hebbe gewoon nen draad ze :)

teigerke

Legacy Member
ok , dat wist ik niet , nu , jullie zeggen dat die geluidskaart teveel geld kost , dus dan heb ik ander boxen gepakt en andere geluidskaart

Logitech® Z-5400 Digital 5.1 Speaker System 233euro
Sound blaster Audigy 4 54euro

bij deze speakers zitten wel twee draadloze boxjes , het kost ineens wel veel meer , maar boxen verouderen toch niet zo snel.

Mr. M

Legacy Member
mja ik zou zowiso ni voor die draadloze boxkes gaan eigelijk maja das mss wa eige keuze
ma volgens mij is da toch ni wa het moet zijn (nu ja, ik heb het zowiso al ni me draadloos)

teigerke

Legacy Member
K ik heb beslist om tijdelijk mijn oude speakers te gebruiken die toch een mooi geluid produceren.
Btw die raptor die ik daar in je sig zie staan , voel je die prestatiewinst ?
Opstarten van programma's , enz.

Deze set-up kost nu 1735 dus nog 265 dat ik kan spenderen .

Iemand nog commentaar op die systeem ?

Mr. M

Legacy Member
over die raptor:
het prob is dat ik moeilijk kan vergelijken, heb altijd deze schijf in deze pc gehad en mijn vorige pc was een pak trager dan deze
MAAR ik heb NIET het gevoel dat die schijf zo extreem veel rapper is
het zal wel iets doen, ma ik denk niet dat ik er terug een zou kopen (de meerprijs per gig is echt een pak meer, zeker toen ik mijn heb gekocht, was toen pas uit)

teigerke

Legacy Member
Seagate 300GB 7200RPM S-300 16MB (ST3300622AS) 2 * 108euro
Intel Core 2 Duo E6600 323euro
G-Skill DDR II PC6400 5-5-5-15 2X 1024MB NS ( INTEL ONLY!! ) 209 euro
ASUS P5B 159euro
SAPPHIRE ATI X1900 XT 512GDDR3 PCI-E 399euro
Sound blaster Audigy 4 OEM 54euro
BenQ DW1650 DVD-rewriter black OEM 44euro
Logitech® G15 Gaming Keyboard 79euro
Thermaltake ARMOR Silver with Window 173euro
LC Power LC6550 -Black V2.0 550W 46euro
Arctic Cooler Freezer 7 Pro S775 Intel 27euro
Nexus® Memory Heatspreader, aluminum, blue 14euro
WD Raptor SATA 74GB WD740GD, 10.000 RPM 166euro
Sunbeam CCFL - 2x 30cm Blue / Blue 9euro
 1918

dit wordt hem , iemand nog commentaar ?

welk van deze cases is het beste ?

Antec Performance One P180B
Thermaltake Tsunami Black with Window
Thermaltake ARMOR Silver with Window


G-Skill DDR II PC6400 4-4-4-12 2X 1024MB HZ ( AMD&Intel)
G-Skill DDR II PC6400 5-5-5-15 2X 1024MB NS ( INTEL ONLY!! )

verschil is 60 euro , is verschil cl5 - cl4 dit waard ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan