Archief - Nieuw AMD Systeem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

f00raap

Legacy Member
Beste telenetforum gebruikers,
binnen een 2-3 weken ben ik van plan me een nieuw systeem aan te schaffen.
Ik ga dan ook voor een AMD systeem gaan.Normaal ben ik wel voor intel wegens de goede ervaring ermee.Vroeger had ik een tunderbird amd en dat was echt een kookplaat.
Nu hoor ik hier veel zegge neem AMD, nu ga ik dit dan ook nemen.Al is me dit wel raar geen ghz'n meer..

Mijn budget is 1100€
Scherm en alle randapparatuur heb ik!
Deze onderdelen wil ik er zeker in hebben:
*Een degelijke voeding die alles kan trekken van TAGAN. Zon atx voedingske is da goed genoeg of toch voor TAGAN gaan..
*Een HD van 250-300Gig
*Een AMD processor en het bijpassende moederbord
*1gig ram
*Een thermaltake tsunami(heeft deze goede cooling?)
*XFX 6800 GS xxx wegens de gegelijkheid gelezen hier op het forum..

Als ge die amd's boxed koopt..is da coolerke goe genoeg?

Alvast bedankt mensen!

Davion

Legacy Member
- Er zijn meerdere kwaliteitsvoedingen :)
- BOXED is goed genoeg :)

Config:
- TT Tsunami
- Tagan 480W
- MSI K8N Neo4-FI
- AMD A64 3500+ Venice
- 2x512Mb Corsair ValueRAM
- GeForce 6800GS
- WD HDD 250Gb SATA WD2500JD

Lijkt me zeer goed binnen het budget :)

f00raap

Legacy Member
En dvd-drive en diskette?
Zouwt ge er prijzen bij wille zetten?

Nogmaals bedankt.

Davion

Legacy Member
DVD drive: BenQ DW-1640 (50€)
Diskette: 8€

Prijzen kunde op verschillende sites vinden :)

Grutman

Legacy Member
Als ge een goedkopere case (en voeding mss) neemt, kunt ge voor nen X2 3800+ gaan.

f00raap

Legacy Member
Grutman zei:
Als ge een goedkopere case (en voeding mss) neemt, kunt ge voor nen X2 3800+ gaan.
wat wilt die X2 zeggen.. wat is daar anders aan dan een venice , en is dit veel sneller?

Yank

Legacy Member
Da's een dual-core cpu.
Sneller: afhankelijk van applicatie
Maar lijkt me zeker de moeite om te kopen

Voor reviews: zoek op google (3800+ x2 review ofzo) of kijk eens op anandtech en dergelijke sites.

f00raap

Legacy Member
Davion zei:
- Er zijn meerdere kwaliteitsvoedingen :)
- WD HDD 250Gb SATA WD2500JD
Kwa case goedkoper gaan welke dan?
En kawilteitsvoedingen goekopere dan?
Waarom die WD en geen maxtor?
Kheb ook nog ergens iets geleze van een northbridge cooling ofzoiet moete da ook kopen bij nief amd systeem?

Davion

Legacy Member
- Ik bedoelde dat jij liet uitschijnen dat alleen Tagan goede voedingen maakt terwijl Antec/Enermax/OCZ ook zeer goed zijn.
- WD is kwa kwaliteit tch ietske beter :)
- Dat is alleen ter vervanging van een huidige :)

Yank

Legacy Member
- Antec, Chieftec en Aopen hebben case voor +-100€ met deftige voeding erbij.
- andere goede voedignen: LC-power, antec, ocz, enermax,...
- omdat davion slechte ervaringen heeft gehad met maxtor in het verleden, maar eigenlijk is er niets mis met hun huidige schijven
- ik weet niet echt wat je bedoelt, maar sommige moederborden hebben wel een luide chipset koeling. als je dat ambetant vindt, kun je een zalman northbridge koeler kopen voor +-5€, die koelt de chipset passief

f00raap

Legacy Member
k een dual core past wel in men budget denkik, mis goedkopere case met voeding..
een Eeen 7700Gt is dat dan niet beter dan die dual core?
Ben eigenlijk wel een gamer..

R.Winters

Legacy Member
Maxtors worden nogal warm, dus kzou ook een WD aanraden.
En een 7700GT? Bestaan die zelfs wel? :s

f00raap

Legacy Member
Hahah foutje, wat zouw de beste performance geven Dual Core(Cpu) of 7800GT(gpu eh) voor ne gamer..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan