Archief - Netbook

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rudi-cuul

Legacy Member
Nadat ik hier advies heb gevraagd voor een nieuwe desktop (waarover ik zeer tevreden ben).
Kom ik nu vragen voor een netbook.
Het doel van de netbook zal zoals velen vrij basic zijn.
Surfen(Facebook,Youtube,...)
Films
Skype

Wat zijn de(mijn) vereisten:
Autonomie: Zal wel degelijk zijn bij alle netbooks die er zijn.
Maar het zou toch zeker 5uur film aan een stuk moeten spelen.

Webcam en Mic(voor skype): Zelfde systeem als HDD. Zou ik hiervoor 70euro moeten bijbetalen dan zal ik er gewoon wel 1 apart kopen.

RAM: Ik denk 2GB maar ik zal dat aan jullie overlaten.
Jullie zullen wel weten hoeveel RAM er nodig is voor Surfen(Facebook/Youtube)+ Skype

EDIT: Heb net gevraagd aan m'n zoon, Design maakt niet uit

Mijn Budget, Dat ligt rond de 300euro.
Zou er nu een zeer goede netbook zijn aan 349
Wees dan niet bang om me dat te vertellen, als hij zoveel beter zou zijn dan zal ik er graag 50euro bij opleggen

phate_13

Legacy Member
Ik zou ook eerder het budget iets opkrikken ja, een laptopje met de "AMD Fusion E-350" processor zal je veel meer plezier bezorgen. Ook dankzij de grotere resolutie en schermgrootte van de meeste netbooks (11.6" en 1366*768) waardoor je ook een volwaardig toetsenbord hebt (geen kleinere toetsen). Daarnaast heb je ook nog eens een volwaardige windowsversie, meer ram dan 1GB (is meestal de standaard bij netbooks) enzoverder.

Kortweg: Een dergelijke laptop is VEEL performanter en zal veel minder irritant gaan doen dan een standaard netbook met atom processor.

Rudi-cuul

Legacy Member
En gewoon een notebook die dit moet aankunnen.
Het budget is dan wel nr 500 gegaan.
Maar de extra vereiste is wel dat het ook Office/Excell/Ppt moet aankunnen.
En toch ook wel een degelijke batterij er aan over houden.
(Scherm maakt niet zo veel uit)

Zelf vindt ik 400euro wat veel voor een netbookje?
Of zit ik compleet fout?
En mijn zoon vraagt ook af wat bv die Asus EEE PC is vergeleken met zijn huidige desktop.
(E5400 2.7Ghz, GMA X4500, 3GB RAM, Win7)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan