Archief - Netbook met goede batterijduur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sarah B

Legacy Member
Hallo,

Voor school zou ik me volgend jaar graag een netbook aanschaffen. Liefst één die lang genoeg meegaat, aangezien wij in de lessen meestal geen stopcontact hebben. Het zou ideaal zijn als de netbook zo'n 6 uur zou meegaan, of langer natuurlijk. ;)

De batterijduur is dus eigenlijk het belangrijkste criterium. Voor de rest ga ik hem gewoon gebruiken voor de basic dingen: werken voor school & surfen (facebook, fora, af en toe es een you tube-filmpje, ...). Dat moet natuurlijk ook vlot gaan.

Ik heb al wat gezocht op internet maar ik weet het niet meer, er zijn er zo veel!
Ik heb een laptop van Asus en ben daar zeer tevreden van, dus ben ik vooral gaan kijken bij Asus. Welke merken zijn nog aan te raden?

Hebben jullie misschien suggesties voor een goede netbook, met een goede batterijduur?
Budget is rond de 300€, tot maximaal 400€ maar daar blijf ik liever onder.


Ik had deze al gezien:
Asus Eee PC 1015PN Wit Azerty - Laptopshop.be
Maar ik lees op internet wisselende reacties over de batterijduur. De ene review zegt dat de batterij lang meegaat, de andere zegt dat je blij mag zijn als je 4u haalt. :(


Alvast bedankt voor de eventuele tips!!

R3L4X

Legacy Member
Asus 1215B/HP DM1, iets duurder (380-400) maar veel meer power dan die 10" netbooks.

phate_13

Legacy Member
Inderdaad, je krijgt echt enorm veel extra voor een relatief kleine meerprijs.


  • Een krachtigere dual-core processor.
  • Meer dan 1GB aan ram(!) (vaak zelfs 3-4GB tegenwoordig)
  • 11.6" scherm = 1366*768 resolutie werkt veel(!) aangenamer dan 1024*600, je moet veel minder scrollen ed. en kunt een site fatsoenlijk in beeld krijgen.
  • Ook samenhangend met de grootte: Het toetsenbord, bij een 11.6" laptop is het toetsenbord normaal nog "full size" (voor de belangrijkste toetsen), bij een kleiner laptopje is deze plaats er niet en zullen de toetsen dus kleiner zijn, hierdoor gaat het tippen minder vlot, zeker als je vaak wisselt tussen dat laptopje en een andere laptop/pc.
  • Een niet beperkte windows (gewoon premium ipv starter)
  • Een deftige grafische kaart ingebouwd in de processor. (De ION is ook veel beter dan de standaard netbook GPU daar niet van, maar deze verbruikt ook een stuk meer.)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan