Archief - Monitor met TV tuner

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

schumi2003

Legacy Member
Hey,

mijn zeer oude TV in mijn kamer begint nu stilaan op zijn laatste krachten te lopen en dus was ik eens aan het kijken om een monitor te kopen die een ingebouwde TV tuner heeft.

Dan kan ik net zoals nu naar mijn monitor en TV kijken maar met die nieuwe kan ik hem ook als 2e beeldscherm laten werken voor mijn PC. Iets dat naar het schijnt wel leuk is heb ik horen zeggen van mensen die zelf ook 2 monitors hebben staan.

Maar omdat het in mijn kamer is krijg ik dus een analoog signaal binnen en ik heb al gezien dat de meeste monitor/tv dat daar zo'n dvb-c of dvb-t stekker aanzit? Wil dat zeggen dat wanneer ik hier een analoog signaal aansluit dat ik dus geen posten kan ontvangen of werkt dat gewoon wel zoals nu? Stekker erin en TV kijken?

Verder om hem om mijn PC aan te sluiten moet hij ook voorzien zijn van een DVI-I of HDMI aansluiting zeker? Die DVI-I aansluitingen zijn zeldzamer aan het worden en het is steeds allemaal HDMI wat de klok slaat niet? Wel op mijn vga kaart heb ik een mini-HDMI plug zitten met een mini-HDMI naar HDMI omzetter dus in principe zou dat ook gaan niet?

Nog een optie zou zijn dat ik een digibox of digicorder koop en deze via HDMI aansluit en zo kan ik dan ook digitaal TV kijken op mijn kamer?

Welke monitor/TV kunnen jullie hier mij zoal aanbevelen en graag ook een antwoord op bovenstaande vragen zodat ik geen miskoop doe.

Alvast bedankt.

Mr. Humphries

Legacy Member
Aan welke grootte had je gedacht?
Wat is je budget?

Alle tv's hebben nog een analoge tuner, dus idd kabel er insteken en je hebt beeld. De dvb-C en analoge tuner zitten op dezelfde ingang, dus maakt niet uit.

Als je een digicorder gaat huren, heb je geen tv nodig, maar enkel een monitor.

Her voordeel aan tv's is wel dat hier meestal al speakers inzitten, anders moet je deze nog apart regelen.

schumi2003

Legacy Member
Grootte zo iets van 24" à 26".
Budget euhm 400€ moet voldoende zijn.

Ahzo ik dacht dat het niet ging werken als er een dvb-c opzat en ik een analoog signaal erin stak. Goed om te weten dat ik daar ook niet meer naar moet kijken dan. Aangezien ik thuis Telenet heb toch best voor dvb-c gaan dan.

Speakers zitten al op mijn PC en daar had ik nog niet an gedacht om een 2e monitor te kopen en dan met HDMI op digicorder aan te sluiten. Alleen gat het moeilijk worden dan ivm speakers. Best toch een één met ingebouwde speakers pakken die ik alnog op mijn PC kan aansluiten. In zo'n monitor met tv tuner zitten meestal ook wel speakers in zeker?

Tharionos

Legacy Member
ik heb persoonlijk slechte ervaringen met een PC scherm met tv tuner .

dat kan nu al verbeterd zijn maar ik vind het maar niets .


een mooi LED schermpje zonder tuner zou ik voorstellen .

schumi2003

Legacy Member
Een LED scherm met speakers dat bestaat niet zeker dan moet je al een TV nemen?

Tharionos

Legacy Member
misschien een led scherm + een set degelijke speakertjes ? :P

schumi2003

Legacy Member
Hey Mr. Humphries,

ik las net dit:

Kan ik analoge televisie kijken op een monitor met ingebouwde tuner?
De monitoren die voorzien zijn van een ingebouwde tuner, kunnen geen analoog kabel signaal verwerken. Het is dus niet mogelijk om het traditionele analoge signaal te ontvangen met deze tuner.

Wie is er nu in fout hier?

Mr. Humphries

Legacy Member
Als je een monitor hebt met enkel een dvb-t tuner, kan je inderdaad geen analoog signaal ontvangen. Zo zijn er veel. Je hebt dus wel degelijk een analoge tuner nodig.

Diegene die ik heb voorgesteld is een gewone tv met een gewone analoge tuner in.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan