Teddy
Legacy Member
dag iedereen, Ne maat van mij is van plan een nieuw videobewerking/fotobewerking systeem te kopen. Hij wil graag een compact systeem met micro-atx moederbord. Ik heb hem deze case aangeraden. Als Cpu heb ik hem gezegd de intel i5 2500K te nemen omdat je daar veel mee kan overclocken.
Nu zou ik hem nog moeten zeggen welk moederbord hij moet nemen. Maar ik weet het niet. Het moet in staat zijn om te overclocken en het moet micro atx zijn.( zo goed mogelijk prijs/kwaliteit).
En welke koeler moet hij nemen? Ik zou zeggen een thermaltake macho of een scythe mugen 2. MAAR DEZE PASSEN NIET IN DE KLEINE KAST. Hij zou zo liefst mogelijk een stille koeler hebben die alles koel houdt bij het overclocken. (opnieuw een goede bang/buck verhouding)
Tot slot vroeg ik mij nog af of hij extra casefans moet steken om alles koel te houden. (opmerking : er komt geen GPU in omdat hij niet gamed en enkel videobewerking doet etc.)
iemand?
ad:
Nu zou ik hem nog moeten zeggen welk moederbord hij moet nemen. Maar ik weet het niet. Het moet in staat zijn om te overclocken en het moet micro atx zijn.( zo goed mogelijk prijs/kwaliteit).
En welke koeler moet hij nemen? Ik zou zeggen een thermaltake macho of een scythe mugen 2. MAAR DEZE PASSEN NIET IN DE KLEINE KAST. Hij zou zo liefst mogelijk een stille koeler hebben die alles koel houdt bij het overclocken. (opnieuw een goede bang/buck verhouding)
Tot slot vroeg ik mij nog af of hij extra casefans moet steken om alles koel te houden. (opmerking : er komt geen GPU in omdat hij niet gamed en enkel videobewerking doet etc.)
iemand?
ad:
daar zijn ook leuke overclockbordjes te vinden. Maar echt prijs/kwaliteit tja... ALS hij het écht nodig heeft?