Archief - moederbord + cpu upgraden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Beenhesp

Legacy Member
Mijn huidige set-up:
CPU: Intel Core Quad CPU Q9550
Moederbord: Asus P5Q Deluxe
Voeding: Enermax noisetaker 465w
GPU: 460 GTX
RAM: 4 GB iets van Geil
SDD: crucial 64Gb

Ik zou mijn cpu en moederbord vervangen door:
cpu: intel i5 2500k
--> Snel, sneller, Afuture Products - 49332 producten online

Moederbord: Asrock P67 Extreme4 (B3)
Snel, sneller, Afuture Products - 49332 producten online

Ik ben van plan later to oc'en en mijn gpu ook op te graden en mss dan SLI of crossfire te gaan.

Nu heb ik volgende vragen:
1) Als ik nu nog niet OC hoef ik nog geen betere koeler te kopen en gewoon de standaard gebruiken?
2) De voeding die ik nu heb volstaat met het nieuwe moederbord en cpu?
3) Gaan de ramlatjes ook passen op mijn nieuwe moederbord of moet ik nieuwe aanschaffen?
4) Ik kwam op azerty.nl 2 typisch van de Asrock P67 extreme4 tegen, de 1 was 10 euro goedkoper dan de andere. Waar zit het verschil?

Iemand die mij kan helpen?

verreckie

Legacy Member
Als je niet gaat overclocken is de standaard koeler genoeg, maar het kan nooit kwaad dat je deze nu toch al aanschaft.
Het kan zijn dat je weer je volledig mobo moet uithalen om die nieuwe koeler te installeren. Niet zoveel werk, maar waarom niet van de eerste keer goed doen.

Je voeding zal wel volstaan.

Indien je huidige ram DDR3 is, kun je die gebruiken op je nieuw mobo.

Beenhesp

Legacy Member
Ik wil de kosten een beetje spreiden. Als ik dan een nieuwe grafische kaart en voeding koop ram ik er die nieuwe koeler wel op :).

Mijn ram is nu ddr2 dus dat zal niet lukken dan?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

mdgf

Legacy Member
Mijn ram is nu ddr2 dus dat zal niet lukken dan?
Dat gaat inderdaad niet lukken.

Ik kwam op azerty.nl 2 typisch van de Asrock P67 extreme4 tegen, de 1 was 10 euro goedkoper dan de andere. Waar zit het verschil?
De gen3 (duurdere) heeft pci-e 3.0 lanes en is in het zwart ipv blauwtoestanden, maar die pci-e 3.0 lanes ga je pas kunnen gebruiken met een ivy bridge cpu (Q1 2012).

Beenhesp

Legacy Member
mdgf zei:
Dat gaat inderdaad niet lukken.


De gen3 (duurdere) heeft pci-e 3.0 lanes en is in het zwart ipv blauwtoestanden, maar die pci-e 3.0 lanes ga je pas kunnen gebruiken met een ivy bridge cpu (Q1 2012).

Dus als ik toch niet ga overschakelen op een ivy bridge is het volkomen nutteloos?

Beenhesp

Legacy Member
Wat koop ik dan best 2 latjes van 2 GB of 1tje van 4GB?
8 GB is toch overkill nee?)

Caracalla

Legacy Member
8 gig is inderdaad overkill

maar voor de 22euro per 4 gig dat het RAM nog kost...

fortuneke

Legacy Member
als ge geld over hebt steek 8 gig anders is 4 gb meer dan genoeg

Beenhesp

Legacy Member
Ik later wel nog 4 gig bijsteken.

Maar koop ik dan 2*2gig of 1*4gig?

Caracalla

Legacy Member
Als hij 4 ramslots heeft, koop je nu 2*2gig
Heeft hij maar 2 ramslots, koop dan 1*4gig

2*2gig dus in jouw geval

mdgf

Legacy Member
Tbh, neem gewoon het goedkoopste (1x4GB, dual channel is toch nutteloos), tenzij het maar een euro of minder scheelt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan