Archief - Mobo + graka

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

R-evolution™'

Legacy Member
Hallo ,

Men asus A8V deluxe heeft et begeven en nu moet ik andere mobo nemen dus schakel ik mee over naar pci-express .
Budget = 350 ~ 400 euro .
Ik had iets in gedachte van :
-MSI 7100 K8N Diamond
-Gigabyte 6800GS

men huidige cpu is 3800 + btw
Iemand betere voorstellen ?

Yank

Legacy Member
XFX 7800GT: http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=JAXX13&
+
GigaByte K8N-SLI: http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=GHEG11&
+
9€ voor verzending
=
397€

Voordelen:
- passieve chipsetkoeler (dus stil)
- betere grafische kaart

Nadelen:
- passieve chipsetkoeler (maar iets warmer, maar geen probleem indien paar casefans)
- minder SATA-poorten

Qua moederbord kun je ook nog iets goedkoper gaan als je tevreden bent met een mATX moederbord met 1 PCI-e 16x poort.

Lan

Legacy Member
Zo een duur mobo. Ga je ooit wel SLI gebruiken ??
Volgens mij beter met MSI K8N Neo4 FI of Asus A8N-E. Je bespaart 60 € waarme je een betere graka kan nemen... Veel meer effect.
Of een gig meer ram

R-evolution™'

Legacy Member
Zoals al vermeld ben ik nie echt een gamer en wil ik wel heel toekomstgericht kopen . Ik heb 1 gb OCZ ram waarmee ik vrij vlot toekom .

RealFlub

Legacy Member
welke graka heb je nu genomen?

als mobo zou ik nemen:
ASUS A8N-e € 94
MSI K8N Neo4 F € 84

R-evolution™'

Legacy Member
Graka hier op het buy en sell : 2 x 6600GT oftewel 7600 GS

Gothrek

Legacy Member
man man man, koopt u nen 7900GT kost u 314 euro, en das een machientje zenne
als mobo gewoon een msi ke neo 4

Davion

Legacy Member
Ik zou de MSI K8N Neo4-FI pakken, en neem een 7600GT/7900GT als graka.

Gothrek

Legacy Member
Xer0x zei:
ik zou als mobo de GigaByte GA-K8NF-9 voor €84 nemen.
met als grote voordeel op dat ASUS en MSI bord dat de chipset passief gekoeld wordt.
welja, das ook goed :)
als em maa rnen 7900GT koopt :p

Slaxz

Legacy Member
Gothrek zei:
als em maa rnen 7900GT koopt :p
jong das geen waar é. hij zegt zelf dat hij GEEN kaart om te GAMEN wil. en dan zoude hij em een 7900GT aanraden, waar slaat dat nu op!
dat is dan zo'n €150 VERSPILT voor hem.dat geld kan hij vast beter benutten.
die 7600GS is veel beter voor hem, maximaal een 7600GT.
maar toch zeker niet meer

R-evolution™'

Legacy Member
tja men budget is max 350 .
Ik speel zelde eens Medal of honor maar ik heb wel een deftige graka nodig
Ik ben altijd bezig op dual screen en beide schermen 1280x1024 .
Ik ben meestal bezig mets apps gelijk flash , lightwave , photoshop ...
Dus denk ik da'k voor da msi mobo ga zoals de meeste hier zeggen en voor een 7600 GS

Wat is nu het beste zonder naar toekomst te kijken ? 1 x 7600GS of 2x6600GT ?

Davion

Legacy Member
@n0sTRa: Kzou een AMD A64 X2 3800+ OF 4400+ pakken, dat zijn de interessantste.
Als mobo zou ik zeker en vast de DFI pakken.
Als koeling mss een Thermalright XP120 ofzo met een 120mm Delta fan op ? ;p

@R-evolution™': Kzou voor de 7600GS gaan.

murrey

Legacy Member
7600GS = AGP
7600GT = PCI-E

7600GS is gwn een lagergeklokte 7600GT

450/1300 ipv 500/1400 dacht ik.
meer niet.
dus prestatieverschil zit er toch ni in.

n0sTRa

Legacy Member
@davion: had eigenlijk nieuwe thread willen maken, post dus gedeleted, foutje ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan