Archief - mini wireless transmitter met laag bereik

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MrSik

Legacy Member
Hallo,

Ik zit in deze situatie: er is in ons huis dermate veel storing dat er met een wireless modem nooit bereik is in het hele huis. Momenteel hebben we daarom nog gewoon internet met een netwerkkabel. Wel hebben we zo een tussenstuk dat je in het stopcontact kan steken en op een andere plaats in een ander stopcontact zodat je in het hele huis internet hebt (aka powerline), maar dit is dus nog steeds met kabel. Mijn vraag: bestaat er een soort van minitransmitter die dan aan te sluiten is op die powerlineadapter en een kort bereik wifi signaal uitzendt? Dan moet ik gewoon die adapter insteken in het stopcontact in de kamer waar ik ben maar niet steeds die kabel aansluiten...

thanks!

J3rry

Legacy Member
yep bestaat,

-DLINK POWERLINE DHP-W306AV | Netwerk | Informatica | Koop voor de beste prijs - photohall.be

in combinatie met

-DLINK POWERLINE DHP-501AV | Netwerk | Informatica | Koop voor de beste prijs - photohall.be

wel prijzig, je kan ook 2 goedkope powerlines kopen en dan een wireless router aansluiten mocht je deze liggen hebben

er is nog een andere optie, ik heb thuis ook een beetje het probleem dat er teveel netwerken zijn
simpelweg je wireless tweaken, download netstumbler kijk op welke kanalen je buren zitten
en kijk naar deze chart: http://www.l-com.com/images/channel_chart.gif

probeer een kanaal tussenin te vinden waar je niet al te veel overlapt met je buren
in mijn geval zaten veel op kanaal 6 en kanaal 11 en slechts 1 op kanaal 1
dus heb ik wat zitten spelen en kanaal 3 daar heb ik het beste signaal en het minste ruis

verder gebruik ik dd-wrt software op mijn router en heb ik het vermogen naar 100mw geschroefd

Vic 40+

Legacy Member
Ik had er ook nog een paar gevonden.Ik weet niet in hoeverre die in Belgie te verkrijgen zijn,maar daar moet moet je even voor googlen dan.Verder heb je met deze volgens mij ook geen powerline adapter meer nodig,maar versterken deze het signaal van de wireless router al zit er wel een ethernet aansluiting op.Het rijtje,onderaan vind je bij ieder een link naar de fabrikant,

AVM FRITZ!Wlan Repeater N/G prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch
Linksys RE1000 prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch
AVM FRITZ!WlAN Repeater 300E prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

Google ze even voor meer info en eventuele reviews.

MrSik

Legacy Member
heel erg bedankt voor jullie advies! altijd fijn om te zien dat mensen op dit forum bereid zijn om tijd te spenderen aan advies geven aan anderen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan