Archief - mijn "afgewerkte?" game set-up

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DDeeJay

Legacy Member
zo mijn set-up voor een game pc is eindelijk klaar na veel hulp en te kijken naar andere posts wat denken jullie?

http://azerty.nl/0-1073-398967/xfx-xxx-edition-p1-650x-nlh9-.html 85.48€

http://azerty.nl/0-2528-436585/asrock-z68-extreme3-gen3-.html 117.73€

http://azerty.nl/0-1044-321431/cooler-master-elite-430-.html 39.54€

http://azerty.nl/0-749-230178/kingston-valueram-.html 34.19€

http://azerty.nl/0-1990-433238/crucial-m4-.html 168.00€

http://azerty.nl/0-862-405098/samsung-sh-222ab-.html 16.54€

http://azerty.nl/0-976-245679/scythe-mugen-2-rev-b-scmg-2100-.html 37.00€

http://azerty.nl/0-968-451916/sapphire-radeon-hd-6950-dirt3-edition-.html 250.70€

http://azerty.nl/0-2532-363903/intel-core-i5-2500k-3-3-ghz-.html 188.95€

totaal = 938.13€

ik heb wel nog een paar vragen

-is de case groot/goed genoeg voor later nog een crossfire te doen?

-is het moederbord goed genoeg?

-kan ik met deze setup de SSD + mijn oude HD gebruiken?

-nog suggesties voor veranderingen???

remongske

Legacy Member
Lijkt me goed, ik ga voor een ongeveer (case: storm enforcer) dezelfde setup.
Weet niet of uw case groot genoeg is, normaal zou de storm enforcer die ik kies groot genoeg zijn, wel 40 euro duurder.

Op uw vraag ivm SSD + HD: Jap, dat kan. SSD zou ik gebruiken voor (natuurlijk) windows + broodnodige programma's + games.
oude HD voor al derest (films, muziek, blablabla) aangezien dat allemaal niet de supersnelheid van een SSD nodig heeft om goed te werken :)

remongske zei:
Lijkt me goed, ik ga voor een ongeveer (case: storm enforcer) dezelfde setup.
Weet niet of uw case groot genoeg is, normaal zou de storm enforcer die ik kies groot genoeg zijn, wel 40 euro duurder.

Op uw vraag ivm SSD + HD: Jap, dat kan. SSD zou ik gebruiken voor (natuurlijk) windows + broodnodige programma's + games.
oude HD voor al derest (films, muziek, blablabla) aangezien dat allemaal niet de supersnelheid van een SSD nodig heeft om goed te werken :)

IVM de case, net eens gechecked, uw case zou zo ongeveer 3cm kleiner zijn in de drie dimensies.
Volgens mij zal uw setup lukken, maar ik ben het niet zeker hé!
Allesinds past uw mobo erin, ofcourse.. (atx) dus volgens mij derest ook wel.
Misschien wordt het wel krap voor de cpu koeler & de videokaart, zijn beiden wel wat GROOT :D

Twinturbo

Legacy Member
Neem een kast met meer koeling mogelijkheden als je crossfire wilt.
CoolerMaster 690 II Lite/Advanced bv.

manderlay

Legacy Member
misschien een domme vraag, is je oude pc recent of is dit je 1ste pc?

Als de oude nog maar enkele jaren oud is en je weet dat hij niet meer gebruikt zal worden kan je misschien de cpu fan of hdd of dvd drive, zo bespaar je ook enkele euro's

DDeeJay

Legacy Member
bedank remonske

voor de zekerheid toch maar de case pakken die twinturbo me aanraadde dan

Cooler Master CM 690 II Advanced @ Azerty

wat duurder maar mijn budget ligt toch op 1000 :D

en ik heb nog een oude pc waarvan ik de HDD zal gebruiken maar deze pc is misschien al 5-6....7? jaar ondertussen .dus de onderdelen zijn stock oud. ik ga wel voor een nieuwe dvd drive gaan ,HDD recycleer ik dan in deze nieuwe set-up maakt toch niet uit als hij 5200rpm is hé? (is toch alleen voor films,muziek,blabla) en de cpu fan?.... is het echt nog de moeite?


EDIT: is het trouwens moeilijk om deze zelf ineen te steken? of toch maar best door iemand laten doen?

en doet azerty het eigenlijk ook bij aanvraag?

manderlay

Legacy Member
DDeeJay zei:
bedank remonske

voor de zekerheid toch maar de case pakken die twinturbo me aanraadde dan

Cooler Master CM 690 II Advanced @ Azerty

wat duurder maar mijn budget ligt toch op 1000 :D

en ik heb nog een oude pc waarvan ik de HDD zal gebruiken maar deze pc is misschien al 5-6....7? jaar ondertussen .dus de onderdelen zijn stock oud.kga wel voor een nieuwe dvd drive gaan ,HDD recycleer ik dan in deze nieuwe set-up maakt toch niet uit als hij 5200rpm is he? (is toch alleen voor films,muziek,blabla) en de cpu fan?.... is het echt nog de moeite?

Als hij al zo oud is en het een gewoon fan is is dat niet moeite maar bv een fan van een jaar of 2 a 3 zou ik persoonlijk zelf hergebruiken als het nog op de socket past. Welke capaciteit heeft je HDD?

DDeeJay zei:
bedank remonske

voor de zekerheid toch maar de case pakken die twinturbo me aanraadde dan

Cooler Master CM 690 II Advanced @ Azerty

wat duurder maar mijn budget ligt toch op 1000 :D

en ik heb nog een oude pc waarvan ik de HDD zal gebruiken maar deze pc is misschien al 5-6....7? jaar ondertussen .dus de onderdelen zijn stock oud. ik ga wel voor een nieuwe dvd drive gaan ,HDD recycleer ik dan in deze nieuwe set-up maakt toch niet uit als hij 5200rpm is hé? (is toch alleen voor films,muziek,blabla) en de cpu fan?.... is het echt nog de moeite?


EDIT: is het trouwens moeilijk om deze zelf ineen te steken? of toch maar best door iemand laten doen?

en doet azerty het eigenlijk ook bij aanvraag?

Je kan je pc gerust zelf in een stoppen op zich is het niet zo moeilijk, enkel opletten met het plaatsen van de processor ( laat ik zelf door iemand anders plaatsen) en de hoeveel koelpasta, voor de rest zijn er niet echt moeilijkheden volgens ik.

Dus als je uw eigen wat handig vindt en niet rap uw geduld verliest en niets forceert dan kan je het gerust zelf doen. Als je het niet vertrouwd kan je het altijd laten doen.

verreckie

Legacy Member
Je moet wel zien dat je oude hdd SATA is, i.p.v. IDE.
Het maakt inderdaad niet veel uit als je hdd 5400 rpm is als ie voor data gebruikt wordt.

Wat betreft de CPU cooler, zou ik zeker van de eerste keer kopen.
Aangezien je de i2500k neemt, neem ik aan dat je gaat overclocken en dan is een aftermarket cooler wel nodig.
De standaard koeler is goed voor normaal gebruik en lichte overclock, maar maken redelijk wat lawaai.

Zelf een pc in elkaar steken is zeker niet moeilijk, er zijn genoeg guides en filmpjes te vinden op internet.
Bespaard je nog de kosten van de assemblage en qua kabel management kun je het meteen goed doen.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

DDeeJay

Legacy Member
bedankt iedereen!

en hoe kan ik zien of mijn oude HDD SATA is of IDE?

en wat is het verschil? nu we toch aan het leren zijn :p

verreckie

Legacy Member
IDE to SATA converter/ adapter kopen, of meteen een nieuwe/ 2de hands SATA schijf kopen.

verreckie

Legacy Member
Heeft ie inderdaad niet, dus een adapter/ converter of een nieuwe schijf kopen.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

DDeeJay

Legacy Member
heb je zo'n link van een convertor of adapter? heb er geen flauw benul van wat dit is

DDeeJay

Legacy Member
en welke zou ik nodig hebben? hangt het van HD tot HD af?

mijne is stockoud

DDeeJay

Legacy Member
maakt dus niet uit of hij 7 of 30€ kost? :D

IIG bedankt voor alle info en hulp ik ga hem volgende week bestellen!!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan