Archief - mid-high range pctje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

spermy

Legacy Member
Hi,
ik zit al een dagje of 2 af en toe es te prutsen om een pctje in elkaar te steken en kheb wel al een idee maar kzou es jullie gedacht willen:

Aangezien ik de voorbije 7 jaar op kot zat heb ik geen vaste pc gehad. Hierdoor hebk dus ook geen scherm meer en geen flauw benul hoe het er in hardwareland aan toe gaat.

ik zou een 1200 euro kunnen uitgeven (maar dat hoeft niet allemaal op)
mijn setup (met gaten):

mobo: gigabyte z68X-UD3H-B3 120,50€
graka: sapphire radeon HD6950 dirt 3 edition 236,50€
proc i: intel core i5 2500k 185,50€
case : mja, iets zeker, dunno (voorstellen?)
hd : samsung spinpoint F3 F4 322gb 95,00€ (voorlopig tot ze thailand uitpompen)
ram :corsair 2x4GB DDR3, 1600Mhz, 240pin DIMM 41,30€
dvd :sony NEC Optiarc 17,20€ (cheaper is better?)
voed :corsair CMP SU-750TXV2 94,30€ (teveel? wil wel degelijke kwaliteit voeding zodat pctje wa meegaat)
scherm: samsung syncMaster 2443BW 219,00€ (geen idee of dit goe is prijs/kwal? te groot)

elke input is welkom. betere shops? betere prijzen? mis ik nog iets? zijn er uitschieters waar ik geld op kan besparen? zijn er dingen die ik er beter wel in stop?

de bedoeling is om er toch op het gemak de laatste gamepjes mee te kunnen draaien, wat renderen, een paar virtuele omgevingen te draaien etc.

Tx and GO!

Mr. Humphries

Legacy Member
Die voeding is inderdaad veel te zwaar.

Een goede 500 Watt voeding is meer dan voldoende. Het is niet: hoe hoger het wattage, hoe langer hij mee kan gaan ...

Als je meer kwaliteit wil, zou ik ook kijken naar een ander scherm. Een IPS scherm van Dell is tegenwoordig zeer goed prijs/kwaliteit.

Eventueel een SSD? de Crucial M4 zou perfect zijn.

phate_13

Legacy Member
Pas op, je hebt gelijk dat 500Watt meer dan voldoende is. (300Watt is in principe zelfs voldoende, maar dan heb je natuurlijk niets marge meer.) Maar een hoger gewatteerde voeding kan onder bepaalde omstandigheden natuurlijk wel langer mee gaan : Namelijk als je later een zwaardere opstelling zou steken. Met 500Watt, hoewel het gaat voor HD6950 crossfire, zit je dan opnieuw met een gebrek aan marge. Indien je die optie wilt open houden, ga dan voor een 650Watt voeding. Daar zul je ruim mee toe komen.

Voor de rest qua scherm en ssd, zie hierboven! :)

Lan

Legacy Member
- laat de HDD weg en steek een SSD. Later nog HDD bijsteken.
- i5-2500K indien je gaat oc'en moet je combineren met betere cpu-koeler vb. scythe mugen III. anders neem je i5-2500
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan