Archief - Mening over set up game pc.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sven311

Legacy Member
Hej

Ik ga binnen 2 maand ofzo een nieuwe pc kopen, deze moet de laatste games op degelijke kwaliteit (goed) kunnen draaien. Een vriend van me die toch wel het een en het ander van pc's weet heeft dit voor me samengesteld/
moederbord: ASUS*P8P67-M PRO
processor: Intel®*Core™ i7-2600
Grakka : ASUS*ENGTX560 Ti DCII/2DI
RAM: Corsair*8 GB DDR3-1333 Kit
HDD:Western Digital*WD20EARS
Case:CM Storm*Storm Enforcer + Window
Voeding:Cooler Master*GX650
Dvd-drive:Samsung*SH-222AB
Os:Windows 7 Ultimate x64

Wat vinden jullie ervan?
Mijn budget was 1000 eur.
Hij moet voornamelijk battlefield 3 goed kunnen draaien, wat geen probleem wordt denk ik ?
Indien wel, steek ik later nog een graka bij denk ik zo :)

grtz

fortuneke

Legacy Member
Azerty

wat hebben we hier :

2500K ( hyperthreading zal nooit gebruikt worden voor games , dus schrap 2600k)
SSD ( vlugger booten , sneller laden programma's)
en optie is er al om later uw 2de videokaart bij te steken
en je kunt later nog overclocken als je wenst (mits het steken van een betere cpu cooler)

SpeedFreak.be

Legacy Member
1 opmerking neem een I5 2500 ipv een I7 goedkoper en je merkt er toch niets van in games.

SpeedFreak.be

Legacy Member
sven311 zei:
Maar met dieje i7 zitk ook vrij safe dacht ik, voor in de toekomst enz...?

Hij is een stuk duurder en games gaan nooit het volle potentieel van een I7 gebruiken (hyperthreading). Maw je betaalt een slok geld extra voor iets wat je nooit gaat gebruiken.

friggelke

Legacy Member
Tot wanneer de i7 wel volledig zal benut worden :)
Als ge dernaast ook nog iets anders doet dan gamen natuurlijk

SpeedFreak.be

Legacy Member
friggelke zei:
Tot wanneer de i7 wel volledig zal benut worden :)
Als ge dernaast ook nog iets anders doet dan gamen natuurlijk

Tegen de tijd dat die in games volledig benut gaat worden is die I7 al zwaar verouderd en het is alleen nuttig als je heel veel video rendering doet, etc.

jm188

Legacy Member
Johan tb zei:
Tegen de tijd dat die in games volledig benut gaat worden is die I7 al zwaar verouderd

dit

spendeer de 80 euro dat je er mee uitspaart aan iets anders (ssd is een aanrader)

mdgf

Legacy Member
Tot wanneer de i7 wel volledig zal benut worden
Hyperthreading bestaat al sinds 2002 en is er sindsdien niet op vooruit gegaan qua gebruik (rendering etc), ik betwijfel héél zwaar of daar in de komende 3 jaar (daarna is die cpu weer bijna antiek) ook maar enige verandering gaat inkomen (laat staan een revolutie als HT in games).

Als ge dernaast ook nog iets anders doet dan gamen natuurlijk
Dan had hij dat wel vermeld veronderstel ik :).

sven311

Legacy Member
nuja.. pc wordt ook gebruikt voor andere doeleinden dan gamen uiteraard..
Dus toch maar de quad nemen.
Echter vroeg ik me af , ik ga een gtx 560ti grafische kaart kopen omdat deze het best haalbaar is voor men budget en ik zowiso een nvidia wil. Als ik niet tevreden ben, kan ik hier later gewoon een 2e kaart bij steken of niet?

grtz

kibo

Legacy Member
De 2600 vervangen door een 2500K
en van het resterend geld een SSD Crucial M4 64Gb kopen.Want die 2TB EARS is traag als OS-schijf.

Maar in uw geval zou toch nog even wachten voor een samenstelling.
Tussen dit en enkele weken komt er nieuw cpu geweld tevoorschijn---->
Amd's nieuwe Bulldozer en Intel Sandy Bridge-E(die wss teveel geld zal kosten).

sven311

Legacy Member
kibo zei:
De 2600 vervangen door een 2500K
en van het resterend geld een SSD Crucial M4 64Gb kopen.Want die 2TB EARS is traag als OS-schijf.

Maar in uw geval zou toch nog even wachten voor een samenstelling.
Tussen dit en enkele weken komt er nieuw cpu geweld tevoorschijn---->
Amd's nieuwe Bulldozer en Intel Sandy Bridge-E(die wss teveel geld zal kosten).

welja in prijs stijgen is niet echt een optie :)
1000eur max.
Hopelijk draait ie bf3 goed, recommended is een gtx 560ti (bron:can you run it.)
Dus hoogst waarschijnlijk krijg ik alsnog erg goede graphics te zien :)

edit: ik ga toch een I5 2500K processor gebruiken :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan