Archief - Medion laptop?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

borisvb

Legacy Member
Beste

Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn studies maar ook voor alledaags normaal gebruik. USB 3.0 poort(en), Bluetooth, webcam en een Bluray lezer zijn de vereisten. Vooral die laatste maakt de laptops bij de lokale computershop nogal duur. En een erg groot budget heb ik dus niet.

Na wat gesurf kwam ik op de site van Medion en daar viel mijn oog op de AKOYA P6631. Nu is mijn vraag of deze laptops wel te betrouwen zijn, je hoeft Medion nog maar in te typen in Google en je komt zo op de vele klachten… Maar deze dateren meestal van een 4 jaar geleden. Is dit intussen veranderd/verbeterd? En wat zijn de algemene bevindingen bij deze laptop want ik weet er zelf maar weinig van.

Alvast bedankt.

MEDIONshop België: MEDION® AKOYA® P6631 laptop

Tharionos

Legacy Member
geachte heer ,

hebt u al eens de campusschops geraadpleegt die goede laptop's aanbieden voor studenten ?

en met goede garantie

of wat ook een optie is in mijn geval was dat ik een laptop heb samengesteld die krachtig was voor quasie geen geld omdat ik deze had gemaakt tijdens een soort sale week van dell .


van Medion ben ik niet zo echt een fan , maarja dat is dan ook een persoonlijke mening

mythe

Legacy Member
Medion is niet slecht. Valt beetje te zien welk toestel. Aldi komt eind februari met nieuwe toestellen, misschien moet je daar op wachten. Het voordeel bij Medion is dat ze altijd 3 jaar garantie geven (ook al duurt het vermaak wat langer).

Ze zijn onlangs overgekocht door Lenovo, dus er kunnen wel enkele wijzigingen gebeuren.

bambino

Legacy Member
Ze zijn inderdaad overgenomen door Lenovo(PC afdeling van IBM), wat dus een redelijk kwalitatief merk is. vroeger gebruikten ze moederborden en onderdelen van Wistron dat een rommelmerk is.

KenHas

Legacy Member
PC afdeling van IBM

Euhm, denk dat je nog eens gaat moeten opzoeken. Lenovo heeft de pc afdeling overgekocht van IBM, dus de naam en modelrecht. De machines die lenovo nu verkoopt, hebben niets meer te maken met IBM zelf. Het uiterlijk is misschien nog ongeveer hetzelfde als het ibm tijdperk maar dat zegt niet over de kwaliteit. Maar het is nu niet dat lenovo een slechte naam heeft.

Wil maar zeggen dat Lenovo een volledige aparte firma is en niets te maken heeft met IBM ;)

mythe

Legacy Member
Lenovo is wel naam aan't verliezen. Hun topreeks is goed, al de rest is niet zo goed. Maar inderdaad, Lenovo is een apart bedrijf.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan