Archief - Mediaspeler

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

rafbanaan

Legacy Member
Hello,

We zijn sinds vandaag aan het zoeken achter een mediaspeler. Ik vroeg me af of soms iemand wat ervaring had en misschien wat kon helpen met het zoeken.

De prijs: rond de 100-200€
Hoe lager en beter is natuurlijk het beste

Is deze wat ?
http://www.alternate...reaming+Clients

Mr. Humphries

Legacy Member
Wat moet hij allemaal kunnen? Is het enkel om te streamen, of ook om plaatselijk van de HDD af te spelen. Bij streamen: wifi nodig? Moet hij DTS kunnen afspelen of downmixen, 3D? ...

kristofb

Legacy Member
Je link werkt niet ;)
Ikzelf heb de Dune HD Smart D1, een zeer aangenaam toestel!
Dune HD Smart D1 » Dune HD GmbH
Als je die richting uitkijkt, kan ik je alvast wel wat meer info over het werkelijke gebruik geven.

Voordien had ik een AC Ryan PlayonHD Mini. Ook een fijn toestel, maar een vergelijking met de Dune haalt ie toch niet.

kristofb

Legacy Member
Ik veronderstel dat je tv geen mogelijkheid heeft om films van een HD af te spelen? Anders was een gewone HD natuurlijk voldoende.
Zoniet, wat waarschijnlijk het geval is, kan ik je zoals reeds eerder gezegd echt die Dune's aanraden. Toegegeven, je gaat aan het plafond van je budget zitten, maar je hebt wel een toestel waar je tevreden van gaat zijn, geen geklooi met verschillende firmware's waar de helft van de beloofde features nog steeds niet op werken, en een grote userbase erachter waardoor je leuke eyecandy en extra programma's erop kan zetten. Dit kan waarschijnlijk ook wel met andere merken, maar hier heb ik het ook effectief al zien werken :) )

De Mede8er's die tribal aanraad, zijn ook altijd goed geweest in hun ding, maar minder performant. De nieuwe versie kan ik echter niet over meespreken, maar ik vermoed afgaande op de gebruikte RealTek 1185 chip dat dit zeker niet verkeerd kan zijn.

rafbanaan

Legacy Member
Ok.

Hoe werkt het dan voor filmen te stream of af te spelen ?

(ben nieuw in dit :$)

kristofb

Legacy Member
rafbanaan zei:
Ok.

Hoe werkt het dan voor filmen te stream of af te spelen ?

(ben nieuw in dit :$)

Echt streamen heb je niet nodig hoor, das nog een heel andere manier van werken. In dit geval kan je gewoon een map delen op je pc, en dan je mediaspeler daar naartoe laten 'browsen' of gebruik maken van SMB sharenames.

Een voorbeeld van hoe het bij mij is:
Ik deel op mijn pc de mappen D:/Film1; E:/FILM2; F:/FILM3;..., en op mijn mediaspeler zijn hoofdscherm staan gewoon volgende SMB snelkoppelingen: smb://PC/film1; smb://PC/film2; smb://PC/film3; ...

Waar je wel op moet letten: 1. Beste bekabeld netwerk gebruiken, tenzij je enkel SD kwaliteit kijkt; 2. Zowel voor XP als voor 7 heb je wel een klein beetje instelwerk om dit soms volledig werkende krijgen, maar er zijn genoeg how-to's voor te vinden op het net, en hier op het forum gaan ze je allicht ook kunnen helpen, waaronder mezelf.

En nog een volledig andere manier, die op de meeste mediaspelers ook mogelijk is, is via Jukebox systeem, maar die uitleg ga ik je even besparen :)

Mr. Humphries

Legacy Member
Die eerste WD speler die je aangaf heb ik zelf en ik ben daar heel tevreden van! Super gemakkelijk in gebruik.

Zo'n ingebouwde HDD is inderdaad veel gemakkelijker en beter dan het streamen. Dan zet je gewoon over je netwerk of via een andere USB HDD je films over (en je laat ze er staan) en je speelt ze zo af.

Als je ze gaat streamen ga je problemen krijgen bij HD films. Daarvoor moet je een goede, snelle en stabiele verbinding hebben en moet idd je andere computer aanstaan.

Bij die MED500X2 ka je een HDD insteken, maar dit moet je zelf doen.

rafbanaan

Legacy Member
De WD eens voorstellen :)


Speelt die ook .mkv af ? Want daar vond ik niks over terug :)

Mr. Humphries

Legacy Member
Ik veronderstel van wel. Elke mediaspeler doet dat ...

Ik speel zelf geen mkvs af. Enkel zelf geripte dvd's.

manderlay

Legacy Member
ik weet dat dat WD elements mkvs kan afspelen, wel opletten bij dit type is het niet mogelijk om het aan je thuisnetwerk te hangen

aja nog iets dat ik wou zeggen bij mediastore kost de 1TB 20e meer dan bij vandenborre waar er nu gratis thuislevering is, de 2TB versie kost bij vandenborre 169e
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan