Archief - Low profile graka met pit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Iphigeneia

Legacy Member
Beste,

Ben op zoek naar een low-profile grafische kaart die toch enige pit in huis heeft.
Heb op het internet wat rondgegeken en kwam uit op iets wat blijkbaar niet leverbaar is in Europa (wordt enkel verkocht in Japan)

Low profile 6850!

Jammer maar helaas stuit je in dit gebied dus echt op een probleem :(

Iemand een idee om me toch te kunnen laten genieten van een beetje kwaliteit? Zocht eigenlijk naar de "laptop" gpu als Nvidia GT540 ofzo... snap niet dat die niet in Low profile wordt uitgebracht :(

Rest van het systeem:
Intel G620
Asus P8H67-I
2*2gb ram
Voeding van 350 - 430 W (dit is nog te bezien aangezien deze wss vervangen gaat worden).

Mvg,

Iphigeneia

Legacy Member
Beste,

Gek dat er wel een GT440 is maar dat de huidige serie GT540 nog niet uit is :( Die zou namelijk mijn keuze zijn. Of zou dit later pas kunnen uitkomen?

Kan niet meteen goede reviews vinden over de 6570 :( Nog eventjes doorzoeken dus.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mvg,

Iphigeneia

Legacy Member
Beste,

Gek dat ik nergens de GDDR5 versie van de 6570 kan vinden in shops (via tweakers dan toch). Terwijl de GDDR5 versies minder ram hebben maar wel dubbel de doorvoer en dus betere prestaties neerzet.

Iemand een idee?

Mvg,

Vic 40+

Legacy Member
Ik gok maar wat,maar misschien heeft het te maken met dat als mensen een low profile kaart kopen dat ze dit eerder doen voor een htpc dan een game kaart en dat het prestatieverschil dan weinig zal uitmaken en het wel kosten bespaart.
Er is wel een gddr5 versie alleen is dat geen low profile versie.

ATI

Legacy Member
Is dat voor te gamen?Zoja ga je niet zo veel me kunnen doen.

Iphigeneia

Legacy Member
Vic 40+ zei:
Ik gok maar wat,maar misschien heeft het te maken met dat als mensen een low profile kaart kopen dat ze dit eerder doen voor een htpc dan een game kaart en dat het prestatieverschil dan weinig zal uitmaken en het wel kosten bespaart.
Er is wel een gddr5 versie alleen is dat geen low profile versie.

Jup, dacht ik al. Jammer maar helaas... verdorie dit zou een gat in de markt zijn, klein en compact en toch prestaties... zoals de Mobile versies voor laptops!

ATI zei:
Is dat voor te gamen?Zoja ga je niet zo veel me kunnen doen.

Jup daar is het helemaal om te doen. Wil graag in de huiskamer met vrienden af en toe een spel spelen.

Mvg,

Bah bah, ze weten dat het een niche markt is zeg!

Heb even met de distributeur gemailed over de Afox graka:

Dear *********,

Thank you for your e-mail request.

Yes, we are official distributor / importer of AFOX Graphics cards. We can supply the AFOX HD6850 (Single slot) card to you, our price is € 195,00 incl BTW and delivery in Belgium.

We have a shipment on the way, I think the delivery time will be 10 days from you confirm your order.

If you want to order, please let me know your full name, and address for delivery.

Again thank you for your interest.

--
With best regards
John Rasmussen

Xstra ICT bvba
Phone: +3232987678
GSM: +32473947294
[email protected]
Pretec Emea
"This e-mail transmission and any attachment are intended only for the use of the individual or entity to which the communication is addressed, and may contain information that is privileged,
confidential and exempt from disclosure under applicable laws. If you are not the intended recipient, you should be aware that any dissemination, distribution or copying of this communication is strictly prohibited.
If you have received this transmission in error, please notify us immediately, return the original message to us at the above address, and delete it. We greatly appreciate your cooperation."


On Jan 7, 2012 12:16 "*******" <r**********@gmail.com> wrote:
This is an enquiry e-mail via Pretec Emea from:
******** <**********@gmail.com>

Dear,

Throughout the site of Afox (AFOX) I found out that you resell there products.

Now am I particulary interested in the Low profile HD6850 that they have on the market.
AFOX
Is there any way you can deliver this to me in Belgium?

Kind regards,

**********

phate_13

Legacy Member
Voor alle duidelijkheid : Een GT540M, in een laptop, waar je naar verwijst in je OP, dat is geen(!) performante kaart. Deze kaart is trager dan de GT240 of GT430 voor desktop pc's.

En het is toch logisch dat dit duurder is. Men maakt deze kaarten niet zomaar groot. Je mag de complexiteit ed. van zo'n kaart niet onderschatten. Deze moeten ook gekoeld geraken.

Iphigeneia

Legacy Member
phate_13 zei:
Voor alle duidelijkheid : Een GT540M, in een laptop, waar je naar verwijst in je OP, dat is geen(!) performante kaart. Deze kaart is trager dan de GT240 of GT430 voor desktop pc's.

En het is toch logisch dat dit duurder is. Men maakt deze kaarten niet zomaar groot. Je mag de complexiteit ed. van zo'n kaart niet onderschatten. Deze moeten ook gekoeld geraken.

Beste,

Dat het duurder zou zijn was ik me zeker van bewust! Maar meer dan 60 % vond ik wat overdreven.

Snap ook wel dat het een stuk moeilijker is om koel te houden en dus te fabriceren.

Gek, mijn GT540 2GB in mijn Dell XPS draait games alsof het een eitje is op full hd... (heb ik het vooral over Assasins' Creed Revelations).

Zal wel aan mij liggen. Dan kan ik dus rustig naar zo'n lagere kaart zoeken.

Mvg,
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan