Archief - Linux-laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Destiser

Legacy Member
Hoi!

ik ben al wat bij Dell, Asus gaan snuisteren op hun site voor een nieuwe laptop. Maar goed, ik ben eiglijk niet meer zo goed mee en weet niet echt goed wat ik nodig heb qua hardware. Misschien zijn er kenners die mij wat meer kunnen toelichten? Mijn eisen:


  • Liefst onder 1000€ met ultiem maximum 1500€
  • 17", niet kleiner en niet groter, Full HD! (1920*1080p dus)
  • 2 HD bays, maar met maar 1 HD gebruikt bij aanschaf (heb hier nog een SSD), HD ruimte minimum 320GB
  • 8GB RAM (op die manier kan ik 4GB RAM toewijzen aan een virtuele machine die ik graag zou gebruiken als development 'pc')
  • Een Nvidia grafische kaart (MOET! Linux does not like ATI/AMD) die native Doom3, Quake 4 en Prey draait, en via Wine (calculate the overhead please) WoW, GuildWars & The Witcher kan draaien (Als ik een brave jongen ben, is deze gameslist niet meer voor uitbreidingen vatbaar, dus kom niet af met Linux = not gaming) Ikzelf had een nvidia m540 in gedachten
  • Graag USB3 en heel graag 4 USB poorten (ik heb er nu maar 2, en da's echt heel weinig)
  • Qua processor twijfel ik altijd tussen een i7 of i5 van rond de 2GHz, moet eigenlijk geschikt zijn om te gamen, maar multitasking mag ook niet vergeten worden...
  • O ja, als het kan Wifi-N, Bluetooth heb ik niet nodig
  • En ja, liefst zo best mogelijke kwaliteit
Dus ja, als iemand iets weet dat wat aan m'n noden kan voldoen... En als het nog een schoon design heeft, maar goed, we mogen ook nie te veel verwachten zekers.

Voor degene die zeggen, neem een desktop, dan zeg ik: nee, alhoewel ik em niet iedere dag 'mobiel' hoef te hebben, moet ik hem soms toch eens kunnen meenemen.

Ik dank u allen van harte, hopelijk vergeet ik niks...

mdgf

Legacy Member
==>BTO.eu
Dan zit je ook zonder OS en betaal je dus niet voor nutteloze windows.

Destiser

Legacy Member
Potjandorie, staat daar een goed en goedkoop model, maar heeft geen 2 HD-slots (ofwel moet je DVD wegdoen, hoe handig!) De andere is al gauw een 1400€ (en ik hoopte nu eens op een laptop onder 1000€ :p)

Greenie

Legacy Member
op dell kan je de windows ook eruit laten hoor,
het is enkel iets meer moeite :) (bellen)

Destiser

Legacy Member
Doen ze daar niet extreem moeilijk over?

ALTERNATE - HARDWARE - Notebooks - Asus - ASUS N73SV-V2G-TZ616V-BE i7-2670QM
of
Details van Dell XPS 17-laptop | Dell België

welke zou beter zijn? asus heeft full hd, maar dell heeft GT550m...

Asus zou stiller en koeler zijn, maar dell heeft GT550m...

Asus kan max 8GB bevatten en dell kan tot 16GB gaan (RAM eh)

... Zo hard twijfelen! Owja! extra vraag, bevat Asus een win7 dvd? 't is omdat daar blijkbaar heel veel rommel opstaat en ik zou meteen een fresh install doen, maar dan moet ik wel een dvd hebben (ja kzal dus een dual-boot doen om toch deftig te kunnen gamen)

mdgf

Legacy Member

Destiser

Legacy Member
ja, nu is da idd meer dan genoeg (alhoewel, ik pruts ook af en toe wat me vm's dus ja...)

en een dell heeft een winDVD (voor 5€ extra) die je kan gebruiken om win7 clean te installen. En downloaden kan idd ook maarja, dan moet je al een nederlands untouched versie zien te verkrijgen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan