Archief - leek van pc's heeft een game set-up

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DDeeJay

Legacy Member
heey iedereen ik ken weinig van pc's maar zoek toch een leuke game pc nu heeft een vriend van een vriend ;) een pc voor me samengesteld en ik heb er wel vertrouwen in omdat hij deze set-up zelf wouw gaan gebruiken

reden dat ik een nieuwe pc koop is ook omdat mijne te oud is en ik zou graag de nieuwe games meespelen.Eerst op de lijst staat Battlefield 3

wouw toch even een 2de mening horen van op 9lives

salland.eu | Seagate Barracuda 7200.12 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB - ST31000524AS
145€

salland.eu | Cooler Master Centurion 534 Lite + Window Geen Voeding, Zwart - RC-534-KWNA-GP
52€

salland.eu | XFX Black Edition 750 Watt, 20+24 Pins - P1-750B-NLG9
105€

salland.eu | Sony NEC Optiarc BD-5300S 12 X, 12 X, 2 X, SATA, Bulk, Zwart - BD-5300S
90€

salland.eu | Intel Core I5 2500K 3.33 GHz, Boxed, Incl. Videochip, Quad Core - BX80623I52500K
198€

salland.eu | MSI Z68A-G43 (G3) - Z68A-G43 (G3)
109€

salland.eu | Corsair Vengeance Low Profile White 8 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2 - CML8GX3M2A1600C9W
46€

salland.eu | MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC 2048 MB - R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC
278€

tot. = 1023 €


feedback?

Lan

Legacy Member
- extra cpu koeler nodig in combinatie met een 2500K
- 750W voeding enkel nemen als je ook 2e 6950 wil bijsteken, anders veel te zware voeding
- 145 € voor een 1TB schijf is wel erg duur. kan je niet gewoon een 64 of 128Mb SSD schijf nemen? de gewone HDD's worden wel terug goedkoper binnen paar maanden

DDeeJay

Legacy Member
bedankt voor de reacties

maar zoals ik al zei ik ben hier echt een leek in dus :bow:

-nee ik denk dat ik geen blu-ray nodig heb, welke zou je misschien anders aanraden?

-750watt is misschien om later makkelijker te upgraden?? (ik weet niet wat vind jij ?:p)

-en ben niet zeker of ik wel ga toekomen met een SSD pc dient namelijk niet alleen voor games maar ook voor muziek E.D.

-en welke koeler zou ik nog kunnen gebruiken?

phate_13

Legacy Member
Een gewone dvd-schrijver van een kleine 20 euro. :)
Met 650Watt heb je al ruim voldoende marge voor een crossfire opstelling.

DDeeJay

Legacy Member
nog ideeën over de cooler ?

en ik weet dat SSD veel sneller is en momenteel misschien wel beter voor de prijs maar heb je dan geen groot tekort in geheugen?

Chappii (oi22)

Legacy Member
DDeeJay zei:
nog ideeën over de cooler ?

en ik weet dat SSD veel sneller is en momenteel misschien wel beter voor de prijs maar heb je dan geen groot tekort in geheugen?

Je kan voor een tijdje een oudje HD gebruiken en later, wanneer de prijzen van de harde schijven weer dalen, een nieuwe kopen.
Nu betaal je echt veel te veel voor harde schijven.

DDeeJay

Legacy Member
mijn oude HD is 5200rpm en dat wil ik niet meer :p

maar hoe groot is zo'n SSD eigenlijk ?

ik wil wel een SSD maar vrees dat ik te weinig ruimte ga overhouden ...

mening?

B - MAXX

Legacy Member
Zelf heb ik een ssd van 64gb (crucial m4) waarop windows, office en de rest van de veelgebruikte programmas opstaan en heb nog een 20gb over. Films en muziek staan op mijn traditionele hdd's.

Een ssd is een echte meerwaarde. Als ik u was zou ik er nu een insteken en als de prijzen van de gewone hdd's gedaald zijn een schijf van ..tb kopen.

Gebruik in tussentijd uw oude hdd, als data schijf speelt de rpm van de schijf niet zo'n grote rol.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

DDeeJay

Legacy Member
als ik nu een 128MB SSD koop ?

en ik weet niet mijne oude HD is toch al ondertussen 6 jaar oud denk ik + ik heb echt geen FLAUW idee hoe ik een SSD en een HD te samen moet gebruiken hoe zet je dan iets op je HD als je windows start van je SDD? (noob talk :D)

Boemkool

Legacy Member
Het komt er op neer dat je twee harde schijven hebt, bij "Deze computer" kan je ze dan allebei aanklikken en zo aan de bestanden geraken. Op de SSD zet je je veelgebruikte programmas en Windows, op je HDD zet je film, muziek,... de dingen die echt veel plaats innemen. Ik heb ook zo'n setup, soms wat onhandig maar het went en het gaat echt snel. Mijn pc start op in 15 seconden denk ik dus ik mag zeker niet klagen.

DDeeJay

Legacy Member
dankje reflex! maakt het uit welke HDD je dan hebt ? want ik heb echt geen flauw idee welke ik heb !

dus mijn status momenteel

-alles nog steeds hetzelfde

- behalve de HDD vervangen door? salland.eu | Crucial M4 128 GB, S-ATA III / 600, 175 MB's, 415 MB's, 2,5 Inch - CT128M4SSD2 ??? of is deze dan weer te groot als ik ook nog een HDD heb steken?

-en de blu-ray vervangen door een cd/dvd brander(desnoods degene die in mijn oude pc zit?? of gaat dit niet?)

-en de voeding vervangen door http://www.salland.eu/product/1082254/thermaltake-smart-series-630-watt-20-24-pins-sp-630pcweu.html of is dit geen goede? het merk is goed staat in de stickies van info aankoop advies ...het is wel maar 630watt maar scheelt dan ook weer 50 euro ..en kan deze ook een crossfire aan met 630 watt?

-dan moet ik nog weten welke cooler ik kan gebruiken ....

-en dan ben ik er zowat denk ik? :D pffff wat een werk als je er niet veel van kent uren zoeken en lezen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan