Archief - LED of Plasma?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Darks

Legacy Member
Ik doe nu al 5 jaar met mijn 26" HD Ready LCD (Samsung) en het is echt wel tijd voor iets anders.

Qua model zal het een high end Panasonic worden maar ik ben er nog niet echt aan uit of het nu een Plasma of LED gaat worden. Eerst had ik een grootte van 37" vooropgesteld, maar indien Plasma nog beter is wil ik de stap naar 42" wel zetten (dan moet ik mijn kamer wat herangeren).

Hij gaat gebruikt worden voor gamen & films kijken. Nu weet ik dat op dat vlak een Plasma altijd al koning geweest is maar ik heb totaal geen idee van de evolutie van LCD/LED de afgelopen jaren. Dus graag wat hulp van kenners.

Dus, is een hedendaagse LED Tv te overwegen tegenover een Plasma of blijft laatstgenoemde de beste keuze?

Alvast bedankt! :)

Mr. Humphries

Legacy Member
Als je budget het kan trekken, zou ik zeker kijken naar een 42" VT30 van Panasonic.

LED is vooral handig in sterk verlichte kamers en interessant onder de 42".
Het grote nadeel aan LED op moment is de backlightbleeding, kijkhoek en de eventuele witte wasem dat je krijgt rond lichte stukken in het beeld bij een tv met Local dimming.

HOPLON

Legacy Member
Hier staat sinds kort de GT30 50" van Panasonic. Ik kan maar één ding zeggen: TOP !!!

Voor 1250 euro is hij de uwe, niet veel geld voor een gigantische tv met subliem beeld

camino

Legacy Member
Darks zei:
Ik doe nu al 5 jaar met mijn 26" HD Ready LCD (Samsung) en het is echt wel tijd voor iets anders.

Qua model zal het een high end Panasonic worden maar ik ben er nog niet echt aan uit of het nu een Plasma of LED gaat worden. Eerst had ik een grootte van 37" vooropgesteld, maar indien Plasma nog beter is wil ik de stap naar 42" wel zetten (dan moet ik mijn kamer wat herangeren).

Hij gaat gebruikt worden voor gamen & films kijken. Nu weet ik dat op dat vlak een Plasma altijd al koning geweest is maar ik heb totaal geen idee van de evolutie van LCD/LED de afgelopen jaren. Dus graag wat hulp van kenners.

Dus, is een hedendaagse LED Tv te overwegen tegenover een Plasma of blijft laatstgenoemde de beste keuze?

Alvast bedankt! :)

Ik merk op dat plasma zuipers zijn op gebied van verbruik, led verbruikt blijkbaar een stukske minder.

V1nce

Legacy Member
plasma

panasonic g30 reeks is beste prijs/kwaliteit.

Plasma verbruikt wel meer als led maar niet zoveel als sommige hier late uitschijnen, gezien bij plasma het verbuikt afhangt bij wat er getoond word.
Veel donkere of zwarte beelde = weinig verbruik.

Darks

Legacy Member
Dus toch nog Plasma.

Verbruik daar ga ik nu eens niet naar kijken :)

Had eigenlijk wel gedacht gewoon voor een high end Panasonic Plasma te kijken zonder 3D, kan nu niet bepaald opbrengen waarom dat 3D het geld ooit waard zou zijn.

Mr. Humphries

Legacy Member
camino zei:

Ik moet toch zeggen dat ik het bij vele dingen niet eens ben in dit artikel.

Ik ga ze hier nu niet allemaal opsommen, want dan heb ik enkele pagina's nodig, maar het lijkt me dat de schrijver redelijk bevooroordeelt is evenals wispelturig :).

Voorbeeltje: bij de pluspunten van LCD: goed contrast, kleuren en responstijd, terwijl dit bij plasma vele malen beter is en dit daar niet staat.

Daarnaast heeft OLED zich alleen theoretisch bewezen en moet de praktijk alles nog doen uitwijzen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan