Archief - LCD LED FullHD

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dubbelpunt

Legacy Member
De vraag is eigenlijk simpel: welke is de beste voor een nieuwe 42" tv?
Het is zowel voor digitale tv als DVD als games (geen blu-ray)

Heeft er hier iemand een beetje verstand?
ps: als het allemaal even goed is, gelieve het dan ook te zeggen :)

Mr. Humphries

Legacy Member
Wat is je budget?

Bij 42" zou ik bijna zoiezo zeggen om naar plasma te gaan. Dan zit je het beste bij de panasonic VT30, anders de G30, of 3D: GT30.

Dubbelpunt

Legacy Member
Op die site van plasmadiscounter vind ik veel fullHD, LED en LCD tv's voor die prijs. Sommige hebben zelfs 40% korting... Vandaar dus mijn vraag welke ik moet kiezen.

Sw@tLorD

Legacy Member
Wat je kan doen ... zo werd mij aangeraden door een kennis die bij een groot winkelketen werkt : kijken, kijken en nog eens kijken. 50Hz laat je best links liggen. 100Hz is genoeg tegenwoordig.

Plasme verbruikt wat meer, maar je krijgt voor minder geld, beter en groter beeld.

camino

Legacy Member
Als ik dat bekijk van de led tv's buiten die plasma, het verbruik bij plasma is enorm, leuk die electric rekening :-).
Mijn ouders willen een zuinigere tv hebben dus zal ne led worden. (ze blijven het voorlopig uitstellen).

Mr. Humphries

Legacy Member
Welke hebben ze nu?
Als ze een grote tv willen, gaat het verbruik niet zo heel veel schelen hoor! Wel in procenten, niet in euro's ...

Ik ken dat, zuinigere tv willen maar dan enorm hard optrekken met hun auto als het licht op groen springt :).

Mr. Humphries

Legacy Member
Maar wat wil jij met een Full HD tv zeggen? Al diegene die ik heb voorgesteld zijn Full HD, die van jouw zijn HD ready.

Heeft enkel met de resolutie te maken:
Full HD = 1080p (progressive, alle beeldlijnen worden tegelijkertijd op het scherm getoond).
HD ready= vanaf 720p, en dus ook 1080i (interlaced, eerst worden de even beeldlijnen getoond, daarna pas de oneven).

De 1080 en 720 slaan op het aantal vertikale pixels.

Dubbelpunt

Legacy Member
Op die site kan je filteren op FullHD, dat bedoel ik.
FullHD is denk ik geen plasma of LED of LCD want dat zijn andere filters op die site.

Mr. Humphries

Legacy Member
Full HD gaat om de resolutie.
Plasma, LED en LCD gaat om de techniek die er achter steekt.
Zowel plasma, LED als LCD kunnen Full HD zijn of HD ready.

Elke techniek heeft zo zijn eigen voor- en nadelen:

Plasma
+ kijkhoek
+ zwartwaarden
+ contrast
+ goedkoper op grote formaten
+ kleurenreproductie

- verbruik
- enkel in formaten vanaf 42"

LED/LCD:

+ verbruik
+ design (vooral de dunne scherm en dunne bezels (randen rond het scherm)
+ gewicht
+ helderheid

- kijkhoek
- minder goed contrast
- mindere zwartwaarden
- minder juiste kleurenreproductie

pie-jie

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Full HD gaat om de resolutie.
Plasma, LED en LCD gaat om de techniek die er achter steekt.
Zowel plasma, LED als LCD kunnen Full HD zijn of HD ready.

Elke techniek heeft zo zijn eigen voor- en nadelen:

Plasma
+ kijkhoek
+ zwartwaarden
+ contrast
+ goedkoper op grote formaten
+ kleurenreproductie

- verbruik
- enkel in formaten vanaf 42"

LED/LCD:

+ verbruik
+ design (vooral de dunne scherm en dunne bezels (randen rond het scherm)
+ gewicht
+ helderheid

- kijkhoek
- minder goed contrast
- mindere zwartwaarden
- minder juiste kleurenreproductie

Als ik jou zo hoor ... waarom zou iemand NIET voor plasma kiezen dan? Veronderstellend dat je wel een grote tv wil .. want als ik het zo hoor is plasma nog een stuk goedkoper ook nog erbij??

Ik begrijp het allemaal niet zo goed meer denk ik :D

V1nce

Legacy Member
eXe./special zei:
Als ik jou zo hoor ... waarom zou iemand NIET voor plasma kiezen dan? Veronderstellend dat je wel een grote tv wil .. want als ik het zo hoor is plasma nog een stuk goedkoper ook nog erbij??

Ik begrijp het allemaal niet zo goed meer denk ik :D

Lees de + punten bij led en je ziet waarom iemand voor led zou kunnen gaan.
Voornaamste is verbruik/design, led is veel dunner.
Als je voor beeldkwaliteit gaat ga je voor plasma maar voor veel gemiddelde gezinnen maakt dat minder uit en zien ze niet eens het verschil tenzij ze de 2 naast elkaar zouden zien terwijl er een blu ray op afspeelt.

camino

Legacy Member
V1nce zei:
Lees de + punten bij led en je ziet waarom iemand voor led zou kunnen gaan.
Voornaamste is verbruik/design, led is veel dunner.
Als je voor beeldkwaliteit gaat ga je voor plasma maar voor veel gemiddelde gezinnen maakt dat minder uit en zien ze niet eens het verschil tenzij ze de 2 naast elkaar zouden zien terwijl er een blu ray op afspeelt.

Bij beeldkwaliteit staat er bij led wel; beter en meer kleur.

Mr. Humphries

Legacy Member
eXe./special zei:
Als ik jou zo hoor ... waarom zou iemand NIET voor plasma kiezen dan? Veronderstellend dat je wel een grote tv wil .. want als ik het zo hoor is plasma nog een stuk goedkoper ook nog erbij??

Ik begrijp het allemaal niet zo goed meer denk ik :D

Onderschat de kracht van reclame en marketing niet he! :).
Maar eigenlijk is het wel zo.

Ik moet wel zeggen dat het verschil tussen LCD en plasma wel minder is als voordien, maar nog altijd zichtbaar in mijn ogen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan