Archief - LC power psu

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stijn89

Legacy Member
llo

ben van plan nieuwe psu te kope,
is dit een goede , stabiele psu?

LC Power LC6550-550W Black
specs
Leistung in (Watt): 550
Standard: ATX
Stromleitungen: 6x 5.25" + 2x 3.5" + 1x S-ATA, 1x 20pol Mainboard + 1x 4pol Mainboard
Anschluss: 20POL
DC Output +3.3VDC (A): 32
DC Output +5VDC (A): 40
DC Output -5V (A): 0.5
DC Output +5Vsb (A): 2.0
DC Output +12VDC (A): 24
DC Output -12V (A): 1.0
Lüfter: 1 (120mm)
Zubehör: Stromkabel
Hinweis: geeignet für den ATX Standard (20pol.), für AMD und Intel
Besonderheiten: PFC, Silent 120mm Lüfter, Overload Schutz, Black Edition

srry voor het duits
of beter naar iets anders zoeken?

alvast bedankt

SMa

Legacy Member
bestaat wrs een andere versie van, met 140mm fan
mijn ervaring zegt dat een LC Power heel warm kan worden :)

welk systeem zal dat moeten voeden?
en waarom in duitsland kopen? kost in Belgie €50 (met 140mm fan)

Stijn89

Legacy Member
duiste was gwn een linkje.
maar aangezien er binnekort mense van in de buurt daar naar duitsland moeten zouden die dat eventueel kunnen meebrengen ( kost daar 35 euro)
en die 140mm fan maakt dat veel verschil uit tegen 120 ?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Zal wel wat uitmaken hoor.
En voor het minieme prijsverschil zou 'k het zeker niet laten..

SMa

Legacy Member
zal zeker wat uitmaken :)
en zal mss ook stiller kunnen werken door een hoger cfm bij lagere rpm

Robain

Legacy Member
best revision 2 nemen, heeft 24pol mobo aansluiting en zoals al gezegd een 140mm fan


ben er zelf zeer content van, trekt hier een x2 4400+, x1800xt, 2 hdds, 3 pci kaarten, externe usb dvd-writer, ...

voltlijnen zijn mooi binnen de grenzen! je voelt het ook als je de voeding vastpakt dat het wel kwaliteit is, weegt zwaar... lijkt mss dom om te zeggen maar bij analoge elektronics kan dit een (weliswaar niet altijd correcte, maar toch) beeld geven van de kwaliteit.


kwaliteit als enermax, tagan, antec, ... voor minder dan de helft van die prijs :)

SMa

Legacy Member
@Robain: is dat dan de 550w versie van jou?
is je systeem overclocked?

ik heb de indruk dat men LC Power Scorpio 480W last heeft om men systeem te trekken, zeker met overclock
LC Power lijkt me niet van dezelfde kwaliteit te zijn als enermax, tagan, antec, ... eerder ergens in het midden

Robain

Legacy Member
jep is 550w versie, rev2

systeem is (nog) niet overclocked, pc draait nog maar een week en nog geen tijd gehad met examens...


die scorpio is toch die modular psu hé? ik had al problemen gelezen in reviews van deze...
als ik het goed herrinner lag het aan het feit dat de scorpio een passive pfc gebruikt terwijl de silent giant 550w een actieve gebruikt.


EDIT: zal morgenavond eens beetje overclocken en screenshot van voltlijnen posten

JackF

Legacy Member
Je hebt twee varianten bij de 550W versie namelijk de 12 cm fan versie ( de Super Silent)en de 14 cm fan versie( de Silent Giant). De eerste kost 40 euro en de tweede 50 euro. Qua specs zijn ze identiek gelijk dus 2 x 12V rails output van 16 en 18 A. Het enige verschil zit em in de fan. De grotere fan zorgt ervoor dat de airflow nog beter is en de voeding stiller is. Voor hun prijs zijn het de beste budgetvoedingen die er zijn. Voor de veeleisende gebruiker met high-end onderdelen en overclock is een Seasonic, Enermax of Tagan misschien een betere keuze doch 95% van de gebruikers zal veel plezier beleven aan deze uitstekende voedingen

SMa

Legacy Member
ik vind nergens reviews over LC Power psu's (vooral de scorpio)

op een forum zag ik wel dit:
i run my new pc with a ups 800 VA, power supply 480 watt, 'lc power scorpio' but even with that after 3months it is dead !!!!!
dit is men laatste LC Power ooit...

eniac

Legacy Member
Tja, er gaan wel van meer merken voedingen kapot he. Hoe zat dat ook alweer met die OCZ's? ;)

Soit, die Scorpio's zijn dan prolly niet van de besten, maar ik heb nooit anders aangeraden dan dat waarmee ik ervaring heb: de Silent Giant. En die is top :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan