Archief - LAST CHECK GAME PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Barbarossa

Legacy Member
Hello,


Ik lees hier in dit gedeelte van het forum al een paar weken mee en weet ongeveer wat bestellen. Heb in een ander topic de winkelwagen gekopieerd, op 1 ding na kwam die perfect overeen met wat ik dacht aan te kopen. Echter heb ik nog een paar vragen.

KLIK VOOR WINKELWAGEN

De bedoeling:

De laatste games kunnen draaien en toekomstgericht dit systeem voor een geruime tijd kunnen gebruiken. De bedoeling is er later een tweede 6950 bij te steken.

Mijn vragen:

1. Als ik op alternate eentje met de gekozen voeding en 2 X 6950 samenstel krijg ik volgende melding:
De gewenste grafische kaarten hebben twee maal een 12 volt aansluiting nodig. Selecteert u alstublieft een andere voeding of verwijder één van de grafische kaarten.

Dus deze voeding lijkt niet voldoende om later een tweede kaart bij te steken? Of klopt deze info niet ?

2. Ik ga hem deze keer zelf proberen in elkaar te steken. Volgens de youtube filmkes moet dat lukken. :D Is daar al ergens koelpasta meegeleverd? Of moet ik die apart bijkopen? Zijn er andere onderdelen die apart nog moeten worden meebesteld? Of kan ik met alles wat er in de winkelwagen zit de pc volledig in elkaar steken?

3. Overclocken, had hier ergens gelezen dat er 1 of andere tool beschikbaar is om daarmee aan het werk te gaan. Voldoet dit moederboard daarvoor? Of neem ik best een ander?


Alvast bedankt.
decat

verreckie

Legacy Member
1) Normaal voldoet die voeding wel voor 2x hd 6950

2) Bij de mugen 2 zit er standaard wat koelpasta bij, wat de kwaliteit van deze pasta is weet ik niet.
Je kan natuurlijk altijd nog een andere koelpasta kopen.
En met alles wat daar staat, kun je een complete pc in elkaar steken.

3) Kan perfect met dat mobo.

Barbarossa

Legacy Member
Ik zag eerst in uw reply dat men de aansluiting door een molex adapter kon aanpassen. Nu is deze info verdwenen dus toch niet van toepassing of ... ?

verreckie

Legacy Member
Had eerst niet gezien dat die voeding 4 aansluitingen heeft voor videokaarten, dus heb je geen adapters nodig.

Barbarossa

Legacy Member
ok super, bedankt voor de info.

Nog twee vragen voor dat ik bestel.
Vormt het een probleem om deze videokaart op een 1440 * 900 scherm te gebruiken?

Maakt de koelpasta uit, zie juist dat er daar redelijk wat keus in is.

mdgf

Legacy Member
De gewenste grafische kaarten hebben twee maal een 12 volt aansluiting nodig. Selecteert u alstublieft een andere voeding of verwijder één van de grafische kaarten.
Er zitten 4 pci-e aansluitingen op dat mobo, gebruik die pc-builder NIET, hij geeft continu onware foutmeldingen.

Evt inderdaad andere koelpasta (Arctic Silver 5 of MX-4) kopen, kan toch een paar graden schelen.

Mobo evt veranderen naar Gigabyte GA-Z68X-UD3-B3 @ Azerty of ASRock Z68 Extreme3 Gen3 @ Azerty.
Controleer of er 3 S-ATA kabels bij het mobo zitten, wss wel, maar ik vind het niet sebiet terug.

Vormt het een probleem om deze videokaart op een 1440 * 900 scherm te gebruiken?
Neen, maar overweeg toch zeker een nieuw scherm te kopen.

verreckie

Legacy Member
Een scherm is een scherm, maakt niet uit welke resolutie die is.
Bij koelpasta is er inderdaad veel keuze, meest populaire zijn artic silver 5, MX-4 of Thermalright.

Barbarossa

Legacy Member
De MX4 heb ik toegevoegd.
Ik ga het ASRock moederbord nemen, op hun site dat er 2 sata kabels (optioneel) worden meegeleverd. Denk dat er hier nog ergens ongebruikte liggen dus dat zal wel lukken. Desnoos koop ik er hier ergens in de buurt.

Qua scherm komt er later nog dat Dell scherm bij.

Barbarossa

Legacy Member
Serieus impressed van Azerty, de dag zelf (maandag) de bestelling betaald.
Vrijdag is betaling bij hen aangekomen en werd alles verstuurd.
Zaterdagmorgen werd het pakket thuis aan de deur geleverd.

Enig nadeel vind ik, je kan er niet met credit card betalen.

fortuneke

Legacy Member
:offtopic:
alles goes en veilig toegekomen ? (geen deuken in dozen enz ) ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan