Archief - Last check autocad pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

laurievl

Legacy Member
ik wil deze pc kopen bij tones dus gelieve de wijzigingen door te geven via een link van tones.be

mijn config :

110067 LITE-ON IHAS122-18 Zwart S-ATA 22X DVD-RW € 29,99 1 € 29,99
107231 CORSAIR TW3X4G1333C9A 4GB KIT (2X2GB) 1333MHZ DDR3 9-9-9-... € 28,99 1 € 28,99
110351 ASUS ENGT520 Silent/DI/1GD3(LP) 1GB DDR3 PCI Express € 59,90 1 € 59,90
107425 SAMSUNG HD103SJ 1000GB (1TB) 32MB SATA300 7200RPM Spinpoi... € 46,99 1 € 46,99
110385 MSI H61MU-E35 B3 DDR3 Socket 1155 Intel® H61 € 69,90 1 € 69,90
111104 SAMSUNG LS24A300BL LED 24 Inch Wide LCD Screen DVI € 174,00 1 € 174,00
109697 INTEL Core I5 2400 32NM 4 Cores 4 Threads 3.1GHZ ~ 3.4GHZ... € 172,90 1 € 172,90
109949 ANTEC HCG-400 400W High Current Gamer € 59,90 1 € 59,90
111138 NZXT Source 210 Black Elite Midi Tower € 49,99 1 € 49,99

totaal prijs : 692.55 euro

ik wil die graka voor dubbel scherm, ik weet dat onboard genoeg is maar die meerprijs is te miniem, scherm is goed genoeg, SSD is niet nodig ;)

is alles compatibel + gaat dat µatx in die case ?

alvast bedankt !

MaximV

Legacy Member
Zou je aanraden om bij een andere winkel te bestellen, Tones is nogal vrij duur. Het geld dat je uitspaart, kan je dan nog investeren in andere onderdelen.
Wil je persé bij Tones bestellen en je wilt toch het goedkoopste is, kan je mss gebruik maken van hun Laagste PrijsGarantie bij Tones.

mdgf

Legacy Member
Dual screen gaat ook op onboard.
Die voeding is overkill, kijk voor en be-quiet pure power 300 of evt antec ea green 380 (gemakkelijker te vinden).

laurievl

Legacy Member
ok merci , dus alles compatibel voor de rest ? :)

RAM dual channel op mobo ?

deso

Legacy Member
Never, EVER skimp on PSU!!!
Neem een GOEIE PSU van een 650Watt, zit je veilig voor nu en de toekomst.

En ik blijf erbij, SSD = beste upgrade dat je kan doen, in eender welke PC.
Een systeem gaat maar zo snel als het traagste onderdeel...en een HDD met bewegende onderdelen is zéker het traagste.

laurievl

Legacy Member
deso zei:
Never, EVER skimp on PSU!!!
Neem een GOEIE PSU van een 650Watt, zit je veilig voor nu en de toekomst.

En ik blijf erbij, SSD = beste upgrade dat je kan doen, in eender welke PC.
Een systeem gaat maar zo snel als het traagste onderdeel...en een HDD met bewegende onderdelen is zéker het traagste.

Amai 650Watt voeding :/ raar ze man .. zotte overkill

SSD is voor hem niet nodig, niet voor mij trouwens die pc dusja als dat zijn vraag en budget is

deso

Legacy Member
Een goeie PSU van 650Watt is niet overdreven duur, toch?
En het is niet omdat hij zoveel vermogen heeft dat hij werkelijk zoveel verbruikt.
Eerder zal een 350Watt voeding op 80% van haar capaciteit moeten draaien voor het systeem runnende te houden onder load, ipv een 650Watt die aan 40% op haar gemakskes stroom zal geven.
Die 350Watt voeding zal dan veel meer geluid maken, en minder lang meegaan (ook al omdat het uit goedkope onderdelen gemaakt is, niet ideaal gekoeld is.
Wanneer ik een PC bouw ga ik NOOIT voor een noname/low-end PSU, die fout maak ik nooit meer :-)

But hey, whatever floats your boat!

Mijn voorstel voor low-end PC:

AMD A8, quad core CPU met GPU in.
Verslindt de Nvidia GT520: Proof

Hier verdere review met vergelijkende specs: KLIK

Prijs:

Moederborden Socket FM1
(Art.-Nr.: GNIMQ2)
Upgrade Kit MSI A75MA-G55 / A8-3850 / 4GB (AMD A75) € 219,90*€ 219,90*

Behuizingen Midi Tower
(Art.-Nr.: TQXA62)
Three Hundred (3x 5,25" extern, 6x 3,5" intern, 1x 2,5" intern) € 54,90*€ 54,90*

Voedingen tot 600 Watt
(Art.-Nr.: TN6O13)
ModXStream Pro 600W (600 Watt) € 64,90*€ 64,90*

DVD-reWriters Serial-ATA
(Art.-Nr.: CEBL5Y)
IHAS122 (22 / 8 / 8 speed) € 17,99*€ 17,99*

Monitoren LCD 24 inch en groter
(Art.-Nr.: V5LU74)
SyncMaster BX2440 (24 inch) € 189,90*€ 189,90*

Harddisks 3,5 inch SATA
(Art.-Nr.: AEBU10)
HD103SI 1 TB (1.000 GB) € 42,99*€ 42,99*

Subtotaal: € 590,58*
Een dikke 100euro minder, iets minder CPU performance, betere GPU/game performance.
Qua specs zit er een betere voeding in, en ik heb vergelijkbare case genomen.
Het 24" scherm was ietsje duurder, ik heb deze prijslijst van op alternate.

Sorry voor het zagen, maar de wedstrijd voor beste performance/€ is altijd leuk om aan deel te nemen :-)

laurievl

Legacy Member
deso zei:
Mijn voorstel voor low-end PC:

AMD A8, quad core CPU met GPU in.
Verslindt de Nvidia GT520: Proof

Hier verdere review met vergelijkende specs: KLIK

Prijs:

Moederborden Socket FM1
(Art.-Nr.: GNIMQ2)
Upgrade Kit MSI A75MA-G55 / A8-3850 / 4GB (AMD A75) € 219,90*€ 219,90*

Behuizingen Midi Tower
(Art.-Nr.: TQXA62)
Three Hundred (3x 5,25" extern, 6x 3,5" intern, 1x 2,5" intern) € 54,90*€ 54,90*

Voedingen tot 600 Watt
(Art.-Nr.: TN6O13)
ModXStream Pro 600W (600 Watt) € 64,90*€ 64,90*

DVD-reWriters Serial-ATA
(Art.-Nr.: CEBL5Y)
IHAS122 (22 / 8 / 8 speed) € 17,99*€ 17,99*

Monitoren LCD 24 inch en groter
(Art.-Nr.: V5LU74)
SyncMaster BX2440 (24 inch) € 189,90*€ 189,90*

Harddisks 3,5 inch SATA
(Art.-Nr.: AEBU10)
HD103SI 1 TB (1.000 GB) € 42,99*€ 42,99*

Subtotaal: € 590,58*
Een dikke 100euro minder, iets minder CPU performance, betere GPU/game performance.
Qua specs zit er een betere voeding in, en ik heb vergelijkbare case genomen.
Het 24" scherm was ietsje duurder, ik heb deze prijslijst van op alternate.

Sorry voor het zagen, maar de wedstrijd voor beste performance/€ is altijd leuk om aan deel te nemen :-)

hmm ja das altijd leuk :)

het is niet voor mij en is niet bedoeld voor gaming, bedoeld voor CAD en bouwsoft shizzle, dus heeft zelf geen graka nodig maar beter een lichte graka vind ik .. voeding van 400watt is meer dan genoeg en zal mss maar op 50% draaien want zo een GT520 verbuikt misschien 25W ;) + de cpu van 100W fso is 125W en nog een HDD en al de rest dat hij misschien op full load rond de 200W komt, dusja .. en als jij antec geen kwalitatieve voeding vindt, dan zit je mis

deso

Legacy Member
Gebruik dan jouw antec voeding, dan komt de spec nog goedkoper uit :-)

Antec bouwt inderdaad goeie cases alsook goede voedingen, maar ik ben altijd "bang" van een low-wattage voeding.
Die GT520 is trouwes zwakker dan de ingebouwde chip in de A8, en al verbruikt hij maar 25W, de onboard zal nog minder verbruiken.
Just saying...

Good luck :-)

laurievl

Legacy Member
deso zei:
Gebruik dan jouw antec voeding, dan komt de spec nog goedkoper uit :-)

Antec bouwt inderdaad goeie cases alsook goede voedingen, maar ik ben altijd "bang" van een low-wattage voeding.
Die GT520 is trouwes zwakker dan de ingebouwde chip in de A8, en al verbruikt hij maar 25W, de onboard zal nog minder verbruiken.
Just saying...

Good luck :-)

merci ;)

mdgf

Legacy Member
Je moet niet kijken naar wattage (dat is niet meer of mnder dan een getalletje die op de sticker staat, ze kunnen daarover liegen zoveel ze willen, niemand controleert dat), je moet kijken naar kwaliteit :).

Een psu van 150W zou nog voldoende zijn voor die i5, de a8 verbruikt meer onder load als ik me niet vergis (me onboard). Maar hij wil cpu power en geen gpu power, dus is de i5 veel geschikter.

Psu's halen hun hoogste efficientie rond de 50%, een 650W psu is dus veel te duur, want voor 30€ minder heb je een even efficiente psu van 380W, maar die van 380W ligt al veel beter qua efficientie (50% remember) en zal dus voor iets minder verbruik zorgen (paar %).

(ook al omdat het uit goedkope onderdelen gemaakt is, niet ideaal gekoeld is.
Lager gewatteerde psu's zijn niet (persé, het komt natuurlijk wel voor) gemaakt uit lagere kwaliteitsonderdelen, gewoon uit onderdelen die minder moeten kunnen geven (je bv. moet toch geen condensatoren met een gigantische capaciteit hebben die eerder geschikt zijn voor 1500W als je maar 150W moet geven?).
Vb. Een Seasonic x400 kost véél meer dan die modxstream 600W (en is efficiënter, etc), ik zou wel willen wedden welke er het best uitziet onder de motorkap ;).
Er worden genoeg "650W" psu's verkocht die ontploffen aan 500W.

Wanneer ik een PC bouw ga ik NOOIT voor een noname/low-end PSU, die fout maak ik nooit meer :-)
Het gaat hier ook niet over no-name/low-end psu's hé.
De Antec HCG400 = Seasonic S12II 430, een zeer goede psu.
Antec EA Green 380 = made by seasonic voor Antec, wederom een zeer goede psu.

Ik ben het er 100% mee eens dat je best niet bespaard op de voeding (of toch niet in die trand dat je een "550W" voeding van 25€ gaat kopen, maar jij spendeert geld op de verkeerde plaats (aan kwantiteit waar het niet nodig is).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan