Archief - Laptopadvies

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Nicske91

Legacy Member
Hey,

Momenteel ben ik een laptop aan het zoeken. Ik heb de HP Envy15/17 opgemerkt en het ziet er wel een toffe laptop uit met hoge performance. Probleem is dat ik soms lees van die reviews dat hij enorm warm kan komen (en ik heb al één reactie gelezen dat de laptop soms uitvalt door die hitte). Heeft er iemand ervaring met deze HP. Ook ben ik niet vertrouwd met HP noch enkel ander type, behalve Acer. Daarom vraag ik aan jullie wat ook nog een goeie laptop zou kunnen zijn met dezelfde specificaties als de HP Envy 15/17 en nog een redelijk budget is (en wat mooi oogt)

Bedankt!

PRQPHET

Legacy Member
Dell XPS15/17 --> 15" heeft optie tot FHD-scherm (+200€), 17" heeft optie tot 3D FHD-scherm (+370€ ongeveer).
BTO 15CL35 (95% NTSC: gamut-scherm) --> standaard FHD-scherm + volledig naar wens aanpasbaar met zelfs SSD; qua service top!

Nicske91

Legacy Member
freakblade zei:
Dell XPS15/17 --> 15" heeft optie tot FHD-scherm (+200€), 17" heeft optie tot 3D FHD-scherm (+370€ ongeveer).
BTO 15CL35 (95% NTSC: gamut-scherm) --> standaard FHD-scherm + volledig naar wens aanpasbaar met zelfs SSD; qua service top!

Dus je zou me de HP niet aanraden?

PRQPHET

Legacy Member
Nicske91 zei:
Dus je zou me de HP niet aanraden?
Dat heb ik niet gezegd. Ik geef gewoon alternatieven die zeker evenwaardig zijn aan HP ;). Het bekijken waard dus.
Ik vind de Envy wel overpriced (de 17" aan €2000). Je hebt wel een grote HDD (1,28TB) en een goeie graka, en een mooi design. Verder niet echt iets speciaals, 3D ook zeker?

Met dat budget kan je zeker ook kijken naar XPS-reeks. Configuratie-mogelijkheden te over.

Ook zou ik je aanraden om eens naar BTO te kijken. Qua design kunnen ze niet tippen aan de Envy of XPS, maar ze leveren wel bakbeesten op = waar voor hun geld.
De reden dat ik je BTO aanschrijf is, de standaard configuratie, de bouwkwaliteit, aanpasbaarheid en SERVICE. Zeker op dat laatste kunnen andere bedrijven zeer veel leren. Goed bereikbaar, snel antwoord op mails tot laat in de avond. Je laptop max. 3-4 dagen kwijt als je pick up and return garantie neemt.

Qua service/garantie staat BTO sowieso aan de top.

Ikzelf heb een HP (Pavilion wel), Envy is beter uitgerust en op alle vlakken superieur aan de Pavilion (zie je ook aan het prijskaartje), maar toch zou ik geen HP meer nemen. Eerder een XPS of BTO. :)

Nicske91

Legacy Member
freakblade zei:
Dat heb ik niet gezegd. Ik geef gewoon alternatieven die zeker evenwaardig zijn aan HP ;). Het bekijken waard dus.
Ik vind de Envy wel overpriced (de 17" aan €2000). Je hebt wel een grote HDD (1,28TB) en een goeie graka, en een mooi design. Verder niet echt iets speciaals, 3D ook zeker?

Met dat budget kan je zeker ook kijken naar XPS-reeks. Configuratie-mogelijkheden te over.

Ook zou ik je aanraden om eens naar BTO te kijken. Qua design kunnen ze niet tippen aan de Envy of XPS, maar ze leveren wel bakbeesten op = waar voor hun geld.
De reden dat ik je BTO aanschrijf is, de standaard configuratie, de bouwkwaliteit, aanpasbaarheid en SERVICE. Zeker op dat laatste kunnen andere bedrijven zeer veel leren. Goed bereikbaar, snel antwoord op mails tot laat in de avond. Je laptop max. 3-4 dagen kwijt als je pick up and return garantie neemt.

Qua service/garantie staat BTO sowieso aan de top.

Ikzelf heb een HP (Pavilion wel), Envy is beter uitgerust en op alle vlakken superieur aan de Pavilion (zie je ook aan het prijskaartje), maar toch zou ik geen HP meer nemen. Eerder een XPS of BTO. :)

Momenteel heb ik een procedure van Selexion en daar staat er een HP Envy 17 op van 1399 -150 euro bij de opendeurdag, dus 1249 euro. Voor diegene met 3D 1299 euro met de reductie erbij bij de opendeurdag.

Specificaties:

Intel core i7-720QM Processor - 1TB HDD - 8gb DDR3 RAM
AMD Mobility Radeon HD 5850 (1GB DDR5)
Blu-ray speler
...

Dit zijn de voornaamste die in het folderke staat, maar op de site zie ik hem gelijk niet of het is dieje die 2000 euro kost. Ondertussen zal ik eens kijken naar Dell XPS ook :)

PRQPHET

Legacy Member
Nicske91 zei:
Momenteel heb ik een procedure van Selexion en daar staat er een HP Envy 17 op van 1399 -150 euro bij de opendeurdag, dus 1249 euro. Voor diegene met 3D 1299 euro met de reductie erbij bij de opendeurdag.

Specificaties:

Intel core i7-720QM Processor - 1TB HDD - 8gb DDR3 RAM
AMD Mobility Radeon HD 5850 (1GB DDR5)
Blu-ray speler
...

Dit zijn de voornaamste die in het folderke staat, maar op de site zie ik hem gelijk niet of het is dieje die 2000 euro kost. Ondertussen zal ik eens kijken naar Dell XPS ook :)
Dat is een Envy met een verouderde processor. Dus, normaal dat die goedkoper is. Nieuwere processoren (Sandy-Bridge, 2de generatie) herken je aan het 4-cijferige achter de i3/i5/i7 code. Dus i7-2xxx (bvb. i7-2630QM of i5-2540M).
Deze processoren zijn op elk gebied beter dan de vorige generatie, zuiniger, sneller, beter.
De Envy met zo'n processor kost €2000. Met dat budget kan je beter naar XPS of BTO gaan ;).

Nicske91

Legacy Member
freakblade zei:
Dat is een Envy met een verouderde processor. Dus, normaal dat die goedkoper is. Nieuwere processoren (Sandy-Bridge, 2de generatie) herken je aan het 4-cijferige achter de i3/i5/i7 code. Dus i7-2xxx (bvb. i7-2630QM of i5-2540M).
Deze processoren zijn op elk gebied beter dan de vorige generatie, zuiniger, sneller, beter.
De Envy met zo'n processor kost €2000. Met dat budget kan je beter naar XPS of BTO gaan ;).

Ok, best dat je het zegt eigenlijk. :)

PRQPHET

Legacy Member
Nicske91 zei:
Ok, best dat je het zegt eigenlijk. :)
Wat is je budget? Kan eventueel zelf eens kijken wat waar voor je geld is.
En waarvoor wil je de laptop gebruiken? Gamen/schoolgebruik/elke dag mee naar school/desktopvervanger?

Nicske91

Legacy Member
freakblade zei:
Wat is je budget? Kan eventueel zelf eens kijken wat waar voor je geld is.
En waarvoor wil je de laptop gebruiken? Gamen/schoolgebruik/elke dag mee naar school/desktopvervanger?

Budget: max 1100 - 1200 euro. Vooral voor unif, zodat ie wisnundige pakketten enzo goed kan draaien. Ook zou ik ook erop willen gamen, niet intensief natuurlijk, maar toch op eens BF3 erop te spelen. Liefst eigenlijk i7 processoren :)

moehaa!

Legacy Member
Batterij belangrijk? Gaat hij veel meegenomen worden? 15"of 17"?
Denk dat ge met u eisen wel goed zit bij BTO. Pak iets met de GT555 en ge kunt wel wa deftig gamen zonder zware opofferingen te maken. De X5QF van campusshop is ook een mogelijkheid, maar daar wacht ik persoonlijk liever wa meer ervaringen en reviews af.

PRQPHET

Legacy Member
Scherm 15CL35: 15.6 inch FULL HD LED - NTSC 95% color gamut - Ultra High Contrast Glare, (res. 1920x1080)
Videokaart: NVIDIA® GeForce® GT555m 2Gb GDDR3 + Optimus Technologie (batterij-besparing via Intel HD Graphics)
Batterij 15CL35 - 17CL35: Standaard batterij, 11.1Volt - 4400mA - 48.8Wh (hogere capaciteit optioneel)
Processor Sandy Bridge (max 45W - QUAD): Intel® Core™ i7-2630QM 6Mb Cache, 2.00 GHZ (2.9GHZ Turbo mode / Quad Core - 8 threads)
Processor koeling: Artic Silver koelpasta (Systeem wordt beter gekoeld, tot 6 graden winst)
RAM DDR3 1333 (1): 4Gb BTO Selected DDR3-1333MHz (slot 1)
RAM DDR3 1333 (2): 4Gb BTO Selected DDR3-1333MHz (slot 2)
Harddisk: 500GB 7200 rpm 16Mb cache. Minimaal 45% sneller dan 5400RPM
Optische disk / Extra interne harddisk (Caddy): 8x DVD+/-RW Dual Layer, incl DVD-RAM (TE VERVANGEN VOOR EXTRA INTERNE HARDDISK)
Wireless + Bluetooth Combo: BTO® Wireless, Single Band BGN (2.4GHz), 150MB + Bluetooth combinatiekaart
2 x USB 3.0 + 2 x USB 2.0 (USB 3.0 poorten ook te gebruiken voor USB 2.0 apparatuur)
Keyboard: Notebook keyboard incl Numeriek keypad
Keyboard Layout: AZERTY Toetsenbord (BE-Internationaal voor Belgie/Fr.)
Afmetingen: 374mm (B) x 250mm (D) x 25mm~37mm (H)
Gewicht: 2.6 Kg
Garantie: 2 jaar Pick up and return (i.p.v. 2 jaar carry in garantie)

Dit kost €948,43 excl. verzending bij BTO zelf.
Bij NBT (notebooktotaal) kom ik €892,15 uit met gratis verzending.

Ik zou een SSD apart aankopen (€200) en een hdd caddy bij BTO/NBT meevragen. Anders kost de setup nog eens €400 extra om de SSD op de plaats van HDD te zetten en de HDD in de optische drive.
Batterij kunde nog een zwaardere nemen. Eventueel anti-glare folie als je er veel mee buiten gaat.

17" is iets goedkoper maar heeft geen 95% gamutscherm, wel een 60% gamutscherm en dus een kleiner kleurbereik.

Nicske91

Legacy Member
freakblade zei:
Scherm 15CL35: 15.6 inch FULL HD LED - NTSC 95% color gamut - Ultra High Contrast Glare, (res. 1920x1080)
Videokaart: NVIDIA® GeForce® GT555m 2Gb GDDR3 + Optimus Technologie (batterij-besparing via Intel HD Graphics)
Batterij 15CL35 - 17CL35: Standaard batterij, 11.1Volt - 4400mA - 48.8Wh (hogere capaciteit optioneel)
Processor Sandy Bridge (max 45W - QUAD): Intel® Core™ i7-2630QM 6Mb Cache, 2.00 GHZ (2.9GHZ Turbo mode / Quad Core - 8 threads)
Processor koeling: Artic Silver koelpasta (Systeem wordt beter gekoeld, tot 6 graden winst)
RAM DDR3 1333 (1): 4Gb BTO Selected DDR3-1333MHz (slot 1)
RAM DDR3 1333 (2): 4Gb BTO Selected DDR3-1333MHz (slot 2)
Harddisk: 500GB 7200 rpm 16Mb cache. Minimaal 45% sneller dan 5400RPM
Optische disk / Extra interne harddisk (Caddy): 8x DVD+/-RW Dual Layer, incl DVD-RAM (TE VERVANGEN VOOR EXTRA INTERNE HARDDISK)
Wireless + Bluetooth Combo: BTO® Wireless, Single Band BGN (2.4GHz), 150MB + Bluetooth combinatiekaart
2 x USB 3.0 + 2 x USB 2.0 (USB 3.0 poorten ook te gebruiken voor USB 2.0 apparatuur)
Keyboard: Notebook keyboard incl Numeriek keypad
Keyboard Layout: AZERTY Toetsenbord (BE-Internationaal voor Belgie/Fr.)
Afmetingen: 374mm (B) x 250mm (D) x 25mm~37mm (H)
Gewicht: 2.6 Kg
Garantie: 2 jaar Pick up and return (i.p.v. 2 jaar carry in garantie)

Dit kost €948,43 excl. verzending bij BTO zelf.
Bij NBT (notebooktotaal) kom ik €892,15 uit met gratis verzending.

Ik zou een SSD apart aankopen (€200) en een hdd caddy bij BTO/NBT meevragen. Anders kost de setup nog eens €400 extra om de SSD op de plaats van HDD te zetten en de HDD in de optische drive.
Batterij kunde nog een zwaardere nemen. Eventueel anti-glare folie als je er veel mee buiten gaat.

17" is iets goedkoper maar heeft geen 95% gamutscherm, wel een 60% gamutscherm en dus een kleiner kleurbereik.

Ziet er goed uit, maar wat is er speciaal aan een gamut scherm? Hoeveel zou zo'n BTO verzending kosten en hoelang zou het duren voor je die laptop zou hebben? Trouwens de chassis uit welk materiaal zou dat gemaakt zijn en het toetsenbord, welke soort is dat?

sneax

Legacy Member
High gamut is een nieuwe marketingterm. Gamut gaat over de kleuren die ene scherm kan weergeven. Wat ik veel belangrijker vind voor de doorsnee laptop is zwartwaarden en helderheid.

PRQPHET

Legacy Member
Nicske91 zei:
Ziet er goed uit, maar wat is er speciaal aan een gamut scherm? Hoeveel zou zo'n BTO verzending kosten en hoelang zou het duren voor je die laptop zou hebben? Trouwens de chassis uit welk materiaal zou dat gemaakt zijn en het toetsenbord, welke soort is dat?
BTO verzending kost bij BTO zelf €17 incl. BTW, maar je kan evengoed bestellen bij NBT (notebooktotaal.nl, grootste afnemer van BTO en daarom fikse kortingen!) en dan kost het je niets. Zelfs je setup is goedkoper.
Overschrijving duurt 3-4 dagen, en dan 3-4 dagen productie, afhankelijk van voorraad. Gaat zeer snel.
Chassis en toetsenbord weet ik niet goed, je kan altijd eens mailen naar BTO of NBT, zeer vriendelijke mensen. Tis wel degelijk materiaal, palmrest en buitenkant cover is in geborsteld zwart alu look. De rest in mat zwart duurzaam materiaal.

moehaa!

Legacy Member
Nicske91 zei:
Ziet er goed uit, maar wat is er speciaal aan een gamut scherm? Hoeveel zou zo'n BTO verzending kosten en hoelang zou het duren voor je die laptop zou hebben? Trouwens de chassis uit welk materiaal zou dat gemaakt zijn en het toetsenbord, welke soort is dat?

Bij mij draait het niet zozeer om het high gamut scherm opzich (vooral belangrijk voor mensen die zo realistisch mogeliojke weergave nodig hebben), maar gewoon om het feit dat het een van de beste schermen is die beschikbaar is op dit moment (voor een 15" laptop). Het is hetzelfde scherm dat is de XPS15 zit (na de upgrade dan toch). Tenzij je hem altijd ingeplugged zou laten en nooit de batterij gebruik, zou ik ook de batterij upgraden. Kost niet zo veel.

De 15P35 is ook een optie. Die kost wat minder en is gebaseerd op een ASUS barebone ipv Clevo. Het scherm is geen high gamut (maar nog steeds zeer degelijk) en heeft quasi dezelfde specs en upgrade mogenlijkheden. Alleen vind ik hem vrij lelijk:p. Zie maar op BTO Notebooks, stel zelf uw Laptop samen. De beste keus voor Gaming, Multimedia en Office doeleinden!. Maar deze is nog maar pas verschenen en zijn dus nog niet veel ervaringen/reviews van. Op Tweakers zijn er een paar die deze wel al besteld hebben denk ik.

Voor foto's van de 15CL35 kan je ook zien naar de foto's in deze review: Review Schenker XMG A501 Notebook (Clevo W150HRM) - Notebookcheck.net Reviews.

Nicske91

Legacy Member
Ja inderdaad is de look nier één van de beste. BTO ziet er qua specs goed uit, maar ik vind wel dat de look wat "ouderwets" is, of vergis ik me :p. Ook heb ik eens gekeken naar Dell XPS 17 en daar zit je al aan 1100 euro voor ongeveer dezelfde specs.

moehaa!

Legacy Member
Nicske91 zei:
Ja inderdaad is de look nier één van de beste. BTO ziet er qua specs goed uit, maar ik vind wel dat de look wat "ouderwets" is, of vergis ik me :p. Ook heb ik eens gekeken naar Dell XPS 17 en daar zit je al aan 1100 euro voor ongeveer dezelfde specs.

Is dat met kortingsbonnen voor Dell meegerekend? Je kan -€60, -€90, -5% en -10% kortingsbonnen vinden op internet. % korting en absolute kortingen kunnen gecombineerd worden, de rest niet.
Nadeel hiervan is dat je een werkende moet vinden op het internet natuurlijk, dat kan soms ff duren en lang wachten is niet plezant eenmaal gekozen...

De 35P15 vind ik lelijk (zoals ik al zei) en de 35CL15 is mss wat 'saai' en 'ouderwets', maar ik kan dat matte zwart over heel de laptop wel appreciëren.

PRQPHET

Legacy Member
Nicske91 zei:
Ja inderdaad is de look nier één van de beste. BTO ziet er qua specs goed uit, maar ik vind wel dat de look wat "ouderwets" is, of vergis ik me :p. Ook heb ik eens gekeken naar Dell XPS 17 en daar zit je al aan 1100 euro voor ongeveer dezelfde specs.
Hij ziet er niet prachtig uit, maar zeker strak. Black is beautiful zeggen ze toch? xD. Ik vind die geborstelde alu look niet mis, en dat icm dat matte zwart.. ;)

moehaa! zei:
Is dat met kortingsbonnen voor Dell meegerekend? Je kan -€60, -€90, -5% en -10% kortingsbonnen vinden op internet. % korting en absolute kortingen kunnen gecombineerd worden, de rest niet.
Nadeel hiervan is dat je een werkende moet vinden op het internet natuurlijk, dat kan soms ff duren en lang wachten is niet plezant eenmaal gekozen...

De 35P15 vind ik lelijk (zoals ik al zei) en de 35CL15 is mss wat 'saai' en 'ouderwets', maar ik kan dat matte zwart over heel de laptop wel appreciëren.
Weet jij waar je die geldcoupon-kortingen kan bekomen? In Nederland krijg je ze vrij vaak, maar ik heb nog nergens gezien waarvoor ik me kan aanmelden om deze te ontvangen via nieuwsbrief.
Nicske91 zei:
Hoe bedoel je met een werkende? Werkende laptop? :p
Een werkende coupon-code bedoelt hij ;).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan