Archief - Laptop voor ict-student

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Brekke007

Legacy Member
Hallo beste 9livers,


Volgend jaar ga ik een prof. bachelor in de ICT doen en hiervoor heb ik een laptop nodig. Ik heb thuis een desktop staan voor alle games enzo. Dus de laptop dient enkel voor het school.
Ik ben nu aan het twijfelen tussen een goedkoop en een duurdere model
1) Asus X53SJ-SX132V-BE (Campusshop)

» 15.6" scherm, 1366 x 768
» Intel i5-2410 processor
» 640 GB harddisk 5400RPM
» 4 GB intern geheugen
» Nvidia Geforce GT520 512MB
€ 579,00

of

2) BTO 15CL35-GT555 Full-HD Quadcore Sandy Bridge laptop

15.6 inch FULL HD LED Glare TFT, (resolutie 1920x1080)
NVIDIA® GeForce® GT555m 2Gb GDDR3 + Optimus Technologie
6 Cell standaard batterij, 11.1Volt - 4400mA - 48.8Wh
Intel® Core™ i7-2630QM 6Mb Cache, 2.00 GHZ (2.9GHZ Turbo mode / Quad Core - 8 threads)
4Gb BTO Selected DDR3-1333MHz (slot 1)
4Gb BTO Selected DDR3-1333MHz (slot 2)
500GB 7200 rpm 16Mb cache. Minimaal 45% sneller dan 5400RPM
2 x USB 3.0 + 2 x USB 2.0 (USB 3.0 poorten ook te gebruiken voorUSB 2.0 apparatuur)

Iets van een € 850 ongeveer. (OS heb ik al)

De tweede laptop is een stuk beter dan de eerste maar is dit nodig?
Ik heb ook gelezen dat een Full HD scherm een grootte meerwaarde is.
Andere laptop suggesties zijn ook welkom budget max. € 850

fortuneke

Legacy Member
enkel voor school zou ik de eerste kiezen , maar men verstand gaat meer naar de 2de omdat
je er zoveel meer kan opdoen ( zelf gamen enz , 7200 rpm schijf , HD , 8 gb)

mjah als het echt voor school is en je toch al een desktop hebt

de eerste ( als het juist maar voor school / studie werk is )

maar moet het echt een 15" zijn ?

je kan waarschijnlijk iets kleiners nemen voor minder geld

Brekke007

Legacy Member
Bwaaa ik zou toch het liefst 15" hebben. Denk ook dat 15" het handigste is voor te programmeren.

fortuneke

Legacy Member
ging net vragen welke studies je doet hehe

dan zou die 2de laptop met zen i7 toch handiger zijn

krulle3

Legacy Member
Om te programmeren zou een 17" zelfs nog handiger zijn.
Zo kan je twee werkbladen tegelijk openen links en rechts. Dit ervaar ik nu toch bij het aanleren van Java. Ikzelf zit met een 15" en java aanleren op school zelf ging dan ook een stuk trager dan even op kot via m'n extern scherm van 22".
'k zou toch zeggen, ga gewoon voor die BTO. Je zal er plezier aan beleven. ;)

moordact

Legacy Member
ik heb diezelfde van bto net besteld.

kga informatica doen , aan de unif , en ze hebben me geinformeerd dat je van het tweede jaar best toch iets degelijks hebt.

heb mijn wel gepimpt tot 1230€ :P

met een ssd128gb hd , en een aparte 500gb inplaats vn dvd speler, en dan wel weer een aparte dvd speler vr usb... enz

Andy91

Legacy Member
Als ik langs de ICT lokalen loop op unief zijn ze altijd allemaal aan 't gamen. Dus ik zou voor de extra GPU kiezen.. :D

Nooby4Ever

Legacy Member
moordact zei:
ik heb diezelfde van bto net besteld.

kga informatica doen , aan de unif , en ze hebben me geinformeerd dat je van het tweede jaar best toch iets degelijks hebt.

heb mijn wel gepimpt tot 1230€ :P

met een ssd128gb hd , en een aparte 500gb inplaats vn dvd speler, en dan wel weer een aparte dvd speler vr usb... enz

KUL ?

OT: een core i7 is (veel) te krachtig voor alleen schoolwerk maar een fullHd res is eigenlijk wel vereist als je gaat programeren IMO. Die 5400rpm is merkbaar trager tov 7200rpm HDD.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan