Archief - laptop kiezen? heeellppp xd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

brentgh45

Legacy Member
ik heb een laptop nodig die gaat gebruikt worden voor tekenprogramma voor school en wat games. (ik weet desktop is beter voor games dat heb ik namelijk al ;))

Neem ik beter een i7 cpu dan een i5?
i7 is beter voor laptops en i5 voor desktop?
neem ik toch beter i5?

prijs rond 750 euro.

ik heb al zitten zoeken en heb deze er al uitgehaald van tussen een hoop andere asus laptops. (ik heb deze genomen omdat ik dacht dat voor een laptop i7 beter is en ook nog enkele andere specs van pc die beter waren dan de andere).

ofwel een BTO laptop? wordt dit aangeraden? vertrouwen? kwaliteit?(ik weet het precies niet zeker als er dan toch wat aan is moet je het dan terug sturen enzo)


iemand nog andere voorstellen?

niemand die me kan helpen?

thecoon

Legacy Member
mij hebben ze een laptop aangeraden met een grafische kaart. in mijn laptop zit een I7. ook zou ik geen te groot scherm nemen omdat de mobiliteit van de laptop verminderd. ik heb mijne gekocht bij de plaatselijke computerwinkel dus met online kopen weet ik niks

pstubru

Legacy Member
Kijk eens naar gelijkaardige topics zou ik zeggen zo zijn er hier al meerdere voorbij gekomen met dezelfde eisen/budget.

brentgh45

Legacy Member
pstubru zei:
Kijk eens naar gelijkaardige topics zou ik zeggen zo zijn er hier al meerdere voorbij gekomen met dezelfde eisen/budget.

heb ik al gedaan ;)

Maar wat ik nog wil weten of ik best een i5 kies of een i7?

brentgh45

Legacy Member
ja ik zal dus de asus laptop niet bestellen want het is een qwerty toetsenbord, eigenlijk wel dom de winkel noemt azerty en je kan geen azerty toetsenbord verkrijgen '-.-

verreckie

Legacy Member
Azerty is een Nederlandse winkel, raad eens wat ze in NL gebruiken? ;)

PRQPHET

Legacy Member
Campusshop.be --> X73SV (i5 - €649) of X53SV (i7 - €699).
en azerty tobo ofcourse.

Of een BTO 17CL35/15CL35/15P35.

brentgh45

Legacy Member
verreckie zei:
Azerty is een Nederlandse winkel, raad eens wat ze in NL gebruiken? ;)

ja weet ik ze gebruiken qwerty, maar die naam blijft dom! :p

freakblade zei:
Campusshop.be --> X73SV (i5 - €649) of X53SV (i7 - €699).
en azerty tobo ofcourse.

Of een BTO 17CL35/15CL35/15P35.

bedankt voor de reactie, als ik bij campusshop iets wil bestellen of bekijken moet je uw onderwijsinstelling aanklikken maar ik ga namelijk niet naar de hogeschool. Mag ik dan gewoon algemeen project als onderwijsinstelling aanklikken en dan zo een bestelling plaatsen? of moet je dan uw gegevens van de school geven?

even een verduidelijking graag :p

PRQPHET

Legacy Member
brentgh45 zei:
bedankt voor de reactie, als ik bij campusshop iets wil bestellen of bekijken moet je uw onderwijsinstelling aanklikken maar ik ga namelijk niet naar de hogeschool. Mag ik dan gewoon algemeen project als onderwijsinstelling aanklikken en dan zo een bestelling plaatsen? of moet je dan uw gegevens van de school geven?

even een verduidelijking graag :p
Ah, ik dacht dat je op de hogeschool/unief zat :).
Ik denk dat het in dat geval niet gaat.. je kan altijd eens mailen!

brentgh45

Legacy Member
freakblade zei:
Ah, ik dacht dat je op de hogeschool/unief zat :).
Ik denk dat het in dat geval niet gaat.. je kan altijd eens mailen!

Kheb een mail gestuurd, en ze dat ik daar mij een laptop kan aanschaffen.


kheb eens gekeken bij campusshop.be en ik twijfel tussen de Asus X7BSV-V2G-TZ526V en de Asus X5QSF-S1123V

de Asus X7BSV-V2G-TZ526V heeft:
Nvidia Geforce GT540 2GB en groter scherm

de Asus X5QSF-S1123V heeft:
Nvidia Geforce GT555 2GB en kleiner scherm
is deze grafische kaart beter?

ik had graag een groot scherm gehad maar dan heb ik een (slechtere?) graka of is het te overwegen om kleiner scherm te nemen vanwege de gt555?

Mijn eerste keuze was eigenlijk deze Asus X53SV-SX288V maar deze had dan weer een kleiner scherm, een gt540 1gb maar was wel een stuk goedkoper!

iemand die zijn mening wil geven of zeggen welke laptop u zou nemen?

PRQPHET

Legacy Member
Op notebookcheck.net kan je een vergelijking maken tussen de 2 (ik post ze hier even).

-High End Graphics Cards (GT555 staat op plaats 64)
These cards offer the best 3D performance in a laptop. They can handle all the latest games at high resolutions and high detail settings. The power consumption of these GPUs is very high, therefore, only big laptops with bad battery life usually offer these cards.

-Midrange Graphics Cards (GT540 staat op plaats 98)
These cards should be able to handle all current games with fluent framerates but not all with high detail settings. Especially demanding games may only run in low-medium detail settings. However, you can get some cards in smaller form factor laptops with good battery life.

Die met GT555 ;)

brentgh45

Legacy Member
freakblade zei:
Op notebookcheck.net kan je een vergelijking maken tussen de 2 (ik post ze hier even).

-High End Graphics Cards (GT555 staat op plaats 64)
These cards offer the best 3D performance in a laptop. They can handle all the latest games at high resolutions and high detail settings. The power consumption of these GPUs is very high, therefore, only big laptops with bad battery life usually offer these cards.

-Midrange Graphics Cards (GT540 staat op plaats 98)
These cards should be able to handle all current games with fluent framerates but not all with high detail settings. Especially demanding games may only run in low-medium detail settings. However, you can get some cards in smaller form factor laptops with good battery life.

Die met GT555 ;)

Ja uiteindelijk is de graka beter, maar ik had graag een groot scherm gehad das aangenamer en makkelijker wanneer ik bezig ben met een tekenprogramma en word enzo..

Ik zou het overwegen om de 17" te nemen ==> Asus X7BSV-V2G-TZ526V

Laat eens weten wat jullie zouden doen?

PRQPHET

Legacy Member
Er is nu bij Carrefour een aanbieding. Asus X73SV-TY238V-BE aan €799 ipv €849.
i7 2630qm - 1 tb hdd - gt 540m (1gb) -8 gb ram.

Een koopje dus :)

brentgh45

Legacy Member
freakblade zei:
Er is nu bij Carrefour een aanbieding. Asus X73SV-TY238V-BE aan €799 ipv €849.
i7 2630qm - 1 tb hdd - gt 540m (1gb) -8 gb ram.

Een koopje dus :)

mooi, kzal dan wss deze halen :)
________________________________
edit: eigenlijk is deze Asus X7BSV-V2G-TZ526V dan toch nog beter..(van campusshop)
wrm is het zo moeilijk om een keuze te maken man '-.- zou jij deze van carrefour kopen ipv deze van campusshop? of iemand anders zeg ook maar..;)

PRQPHET

Legacy Member
brentgh45 zei:
mooi, kzal dan wss deze halen :)
________________________________
edit: eigenlijk is deze Asus X7BSV-V2G-TZ526V dan toch nog beter..(van campusshop)
wrm is het zo moeilijk om een keuze te maken man '-.- zou jij deze van carrefour kopen ipv deze van campusshop? of iemand anders zeg ook maar..;)
Ik zou die van campusshop kopen maar er zijn wel wat minpunten (voor mij dan): het toetsenbord buigt door (is zo plastic dingske, heb ik al is uitgetest).
Voor de rest vind ik die laptop er cheap uitzien, en vooral VOELEN.
Er was een gelijkaardig model te koop in Saturn een maand terug (consumentenversie) en dat was één en al plastic. Palmrest voelde hol aan etc etc.
Tis maar wat jij belangrijk vind :). Maar voor die prijs krijg je wel een goeie laptop qua specs!

brentgh45

Legacy Member
freakblade zei:
Ik zou die van campusshop kopen maar er zijn wel wat minpunten (voor mij dan): het toetsenbord buigt door (is zo plastic dingske, heb ik al is uitgetest).
Voor de rest vind ik die laptop er cheap uitzien, en vooral VOELEN.
Er was een gelijkaardig model te koop in Saturn een maand terug (consumentenversie) en dat was één en al plastic. Palmrest voelde hol aan etc etc.
Tis maar wat jij belangrijk vind :). Maar voor die prijs krijg je wel een goeie laptop qua specs!

je hebt het nu alleen over deze van campusshop he?

PRQPHET

Legacy Member
brentgh45 zei:
je hebt het nu alleen over deze van campusshop he?
ja :)
die van de carrefour heb ik nog niet gezien/uitgeprobeerd.
Je kan altijd is langs de carrefour gaan om 'm int echt te zien als ze die daar uitstallen ;). Of zoek een review op van die laptop.

brentgh45

Legacy Member
freakblade zei:
ja :)
die van de carrefour heb ik nog niet gezien/uitgeprobeerd.
Je kan altijd is langs de carrefour gaan om 'm int echt te zien als ze die daar uitstallen ;). Of zoek een review op van die laptop.

kheb nog eens gekeken op de site van dell en heb besloten om dan een xps 17 te kopen omdat ik betere specs krijg met een gelijkaardige prijs tegenover die asus (zelfs minder) van campusshop (die 17inch met gt540 2gb,...).

hier heb ik een printscreen van mijn winkel wagen:

[img=http://img818.imageshack.us/img818/1136/xps17totaal.th.png]
[img=http://img714.imageshack.us/img714/4404/xps17.th.png]

ik denk dat dit een betere keuze is ipv de asus die ik hiervoor zei..:)
niet?

laat eens weten wat je ervan vindt ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan