Archief - Laptop gezocht: DVI/VGA/CENTRINO

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EmP

Legacy Member
Hallo,

Ik zou graag mijn pc vervangen door een laptop omdat ik op kot ga. Ja, vervangen, mijnen desktop buiten en enkel nog een laptop. Ik zou graag een deftige laptop hebben, dit is natuurlijk gemakkelijk te vinden, maar deze zou aan volgende eisen moeten voldoen:

- Centrino
- DVI en vga poort
- Nvidia of ATI grafische kaart: ik moet niet de nieuwste games kunnen draaien maar af en toe eens een spelletje vliegt er wel door en ik wil daarin niet gelimiteerd zijn tot op het bot!
-15" GEEN BREEDBEELD



Ik ben nu al enige tijd aan het zoeken en de enige laptop die dichtbij komt is de DELL XPS, maar deze heeft 17".

Als iemand een laptop weet die aan deze eigenschappen voldoet heb ik eindelijk geen reden meer om mijn desktop te houden dus die zou vree bedankt zijn ;)

Mvg


*edit: ohja, GEEN TOSHIBA!!!

Davion

Legacy Member
Dell Inspiron 9400, kost 1700€ in promotie, met GeForce Go 7800 in, beest van een machien.

EmP

Legacy Member
das breedbeeld, tis vooral die eigenschappen dak ni vin bij de laptops.... tis altijd wel iets ni zo


is zelf 17" :/

ik snap de logica niet van die manne...

Ik wil gewoon een laptop die lang meegaat, ik moet onderweg geen 17" scherm ebben, da moe klein zijn en zeker geen breedbeeld das helemaal fuckedup...
Als ik thuis kom wil ik er 2 gewone schermen kunnen aanhangen (VGA & DVI) in dualscreen zodat ik em kan gebruiken gelijk mijn desktop nu...

En geen enkele laptop heeft dit allemaal... pfff

RealFlub

Legacy Member
ACER Aspire 1694WLMI
- 15.4" WXGA TFT LCD with 1280 x 800 pixels resolution
- ATI® Mobility Radeon X700® , dedicated 64MB DDR video memory (256mb met hypermemory)
- external (VGA) display port (minpunt)
http://www.tones.be/shop_product.php?idx=101434

je gaat meestal DVI of VGA tegenkomen, niet beiden..

Yank

Legacy Member
- DVI EN VGA ga je praktisch nooit tegenkomen
- laat staan tesamen met een 'normaal' (= non-breedbeeld) scherm

Maar waarom moet je nu per se 2 schermen extra aansluiten, heb je niet genoeg met laptopscherm + 1 extra voor thuis? En wat is er mis met breedbeeld? Om mee te werken vind ik dit juist heel aangenaam.

desert storm

Legacy Member
DVI en VGA-poort kom je idd niet tegen, maar meestal als het een DVI-poort is, zit er een adapterstuk bij om om te vormen naar D-sub ;)

ik zou eens kijken voor een asus, die zouden aan je wensen moeten voldoen, omdat de meeste modellen van andere merken breedbeeldschermen hebben...

EmP

Legacy Member
Ik wil thuis enkel mijn 2 ander schermen gebruiken zoals ik dat nu doe met mijn gewone pc, niet dat stom laptopscherm....

En onderweg is 17" te groot, te lomp en onhandig. Ik wil een mobiele 14 - 15". DVI en vga kom je wel degelijk tegen... Vooral bij dell hebben ze enkele (XPS, Inspiron, ... ) maar daar heb ik ALTIJD breedbeeld...


RealRoot zei:
ACER Aspire 1694WLMI
- 15.4" WXGA TFT LCD with 1280 x 800 pixels resolution
- ATI® Mobility Radeon X700® , dedicated 64MB DDR video memory (256mb met hypermemory)
- external (VGA) display port (minpunt)
http://www.tones.be/shop_product.php?idx=101434

je gaat meestal DVI of VGA tegenkomen, niet beiden..


beetje zwakke grafische kaart ook...

neo_rufus

Legacy Member
andere oplossing voor je twee schermen probleem:
je koopt een laptop met bv dvi aansluiting (en je koopt ook een dvi -- vga converter), je neemt één van je twee schermen mee naar je kot en je hangt daar dan je dvi scherm bij aan. kom je thuis dan sluit je je converter aan en vervolgens je vga scherm. kan je altijd op twee twee schermen.
ik weet niet wat je tegen laptop schermen hebt, maar er is niets mis mee, enige waar je misschien kan op letten buiten de grootte van het scherm, is de inkijkhoek, voor de rest zie ik niet direct een verschil met een extern scherm.

desert storm

Legacy Member
EmP zei:
Ik wil thuis enkel mijn 2 ander schermen gebruiken zoals ik dat nu doe met mijn gewone pc, niet dat stom laptopscherm....

anders moet je gewoon een splitter kopen hé... om van 1 DVI-uitgang naar 2 DVI-uitgangen te gaan...

Davion

Legacy Member
desert storm zei:
anders moet je gewoon een splitter kopen hé... om van 1 DVI-uitgang naar 2 DVI-uitgangen te gaan...
Dan hebde op beiden schermen wel hetzelfde beeld hé.

jarre_123

Legacy Member
EmP zei:
beetje zwakke grafische kaart ook...

Met een X700 kan je nog tamelijk wat gamen hoor, zeker als je niet de laatste nieuwe games wilt spelen op full-detail

Mr. M

Legacy Member
jarre_123 zei:
Met een X700 kan je nog tamelijk wat gamen hoor, zeker als je niet de laatste nieuwe games wilt spelen op full-detail
als je dat wel wilt moet ge geen laptop kopen he :p

jarre_123

Legacy Member
Mr. M zei:
als je dat wel wilt moet ge geen laptop kopen he :p

Dat is zeker waar :D maarja,EmP wilt gewoon wat games kunne spelen zonder echt gelimiteerd te zijn, en met een X700 gaat dat zeker en vast denk ik. ;)

Mr. M

Legacy Member
jarre_123 zei:
Dat is zeker waar :D maarja,EmP wilt gewoon wat games kunne spelen zonder echt gelimiteerd te zijn, en met een X700 gaat dat zeker en vast denk ik. ;)
ik denk da ook wel, al ken k van die laptop grakas ni zoo veel

desert storm

Legacy Member
Davion zei:
Dan hebde op beiden schermen wel hetzelfde beeld hé.

owh, en da's niet de bedoeling blijkbaar... nja, dan heeft de topicopener een probleempje :P

RealFlub

Legacy Member
stom laptopscherm? waarom koop je dan nog een laptop?? ga ergens anders zeiken..

***ARF***

Legacy Member
trouwens
een X700 is de zwaarste 3d kaart in een 15" laptop
als je sterker wilt ga je zowiezo altijd naar een 17" moeten gaan
en wilt het nu lukken dat deze altijd breedbeeld zijn.
ik heb van mijn scherm niet te klagen 1400*1050 op een gewoon 15" laptop

SMa

Legacy Member
heb je er nu al 1?
anders is deze ook nog een mogelijkheid:
BenQ Joybook S73
* dvi- & vga-aansluiting
* 14" breedbeeld
* 2.4kg
* Core Duo T2500 [2 GHz]
* 1GB geheugen
* X1600
* 4 uur batterijduur, reëel slechts 2 uur
prijs: €1999
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan