Archief - Laptop Dell xps 14z

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mathisse

Legacy Member
Beste mensen,

Graag wat advies en gebruikerservaringen over de dell xps 14z. Ik zou deze configuratie nemen van 999€

http://www.dell.com/be/p/xps-l412z/fs[/url]

Dit houdt in:
Intel® Core™ i7-2640M
14" (1366*768)
8gb ram 1333mhz
hdd: 750gb 7200rpm
gpu: Nvidia Geforce GT 520M ( ik ben niet van plan te gamen)
Intel centrio advanced N-6230 (wifi+bluetooth)
8-cell batterij
2kg

Mvg mathisse

piemel

Legacy Member
voor office, surfen, ... is die goed genoeg. Indien niet van plan om te gamen, vind ik de CPU en het aantal RAM zelfs wat overdreven. Een dedicated videokaart is - ook al is het maar een GT 520M - in mijn ogen wel altijd een (klein) voordeel.

14" is zalig (heb zelf een 13.3"). Batterij 8cells zal lang genoeg meegaan. Een ding is jammer: geen SSD. Heb direct bij de mijne een SSD geplaatst (intel postville X-25M 120GB). Snel opstarten, geen verbruik.

Lijkt mij dat dell dit als een soort van portable laptop (ja ze zijn allemaal portable :p) wil verkopen, daarom jammer dat er een SSD ontbreekt.

999 EUR vind ik dan ook wel wat duur indien het enkel voor office en surfen is, maar dat is natuurlijk iedereen zijn persoonlijke keuze.

mathisse

Legacy Member
Hij gaat dienen voor surfen , office , muziek, mss soms wel een klein spelletje maar zeker geen zware games.

Ssd is snel dat weet ik maar bij dell kan men enkel kiezen voor een 256gb ssd (1199€) en dat loopt de prijs al hoog op. Is deze prijs het waart?

Ik heb een hoog budget omdat ik ook een snelle pc wil en die lang meegaat op accu. Eerst was ik van plan een macbook pro te kopen , 1199€ maar deze prijs lijkt me teveel tegenover de dell. Of is de macbook pro toch veel beter?

Nog een vraagje wacht ik mss best tot als windows 8 en ivy bridge uitkomen of is dat niet de moeite ?

phate_13

Legacy Member
Dat valt zeer moeilijk te voorspellen. Het duurt nog tot April(/Mei) voordat de Ivy Bridge processoren er zijn. Al verwacht ik wel dat deze zeer interessant zullen zijn voor laptops. Er wordt verwacht dat deze 15% betere prestaties en 15% zuiniger zullen zijn.

Skidz

Legacy Member
mathisse zei:
Nog een vraagje wacht ik mss best tot als windows 8 en ivy bridge uitkomen of is dat niet de moeite ?
Als je kan wachten ;)
Ivy is April ergens.
Maar windows 8 is November/December

mathisse

Legacy Member
Ik kan zeker wachten tot juli heb nu nog laptop(17") gaat ng goed mee maar ik zou graag dan een soort gelijke laptop als de macbook pro hebben. De dell xps 14z leek me een perfect alternatief denken julie dat deze zal uitkomen ergens in juli met ivy en win 8.

Dit zou een mooie laptop zijn ...

de vraag is natuurlijk ook zal deze laptop met ivy en win8 dan niet superduur zijn? Of gt deze rond dezelfde prijsklasse vn 1000€ liggen?

En is het echt de moeite om een ssd te nemen ? Gaan deze lang mee ?

phate_13

Legacy Member
Met Windows 8 wellicht nog niet dan he. :)

Maar ivy bridge laptops zullen er zeker zijn in juli. Of er dan specifiek een 14z met ivy bridge gaat zijn, dat valt voor ons niet te weten he he. :)

En deze zouden niet "superduur" moeten zijn. En een ssd is zeker interessant. Levensduur moet je je niet teveel zorgen rond maken over het algemeen.

verreckie

Legacy Member
Ik zou eerder kijken naar de goedkoopste (€799), lijkt me meer als voldoende voor je doeleinden.
Koop je dan zelf een ssd en steek die daar in. Het enige wat een nadeel kan zijn is de opslag ruimte, valt op te lossen door externe schijven natuurlijk, maar kan soms minder handig zijn.

mathisse

Legacy Member
Juist windows 8 nog niet dan sorry pahte_13 mislezen. Maar dit kan er later nog eventueel op e ;) Ik ga dan nog een beetje wachten. Waarschijnlijk wordt de ssd nog ietsje goedkoper dan en dan ook mss ivy we zien wel.

Allemaal al bedankt voor de reacties

verreckie zei:
Ik zou eerder kijken naar de goedkoopste (€799), lijkt me meer als voldoende voor je doeleinden.
Koop je dan zelf een ssd en steek die daar in. Het enige wat een nadeel kan zijn is de opslag ruimte, valt op te lossen door externe schijven natuurlijk, maar kan soms minder handig zijn.

Ja idd maar ik ken wel iets van pc's. En het verschil tussen de i5 en de i7 zul je wel merken. Ik wel namelijk wel dat de laptop een aantal jaren goed meekan.

Skidz

Legacy Member
mathisse zei:
Ja idd maar ik ken wel iets van pc's. En het verschil tussen de i5 en de i7 zul je wel merken. Ik wel namelijk wel dat de laptop een aantal jaren goed meekan.
Denk je?
Want het verschil tussen de i7 die jij hebt gepakt en pakweg de i5 2430m is er maar 0.4 Ghz verschil
En je gaat zeker geen enkel verschil zien in jouw doeleinden

EDIT: en 4MB (i7) en 3MB (i5) cache.

mathisse

Legacy Member
Ja meer het verschil tussen de gewone klokfrequentie en turbo modus is groter ;)
Maar ok ik ben ermee akkoord dat ik het minder snel zal merken.

Skidz

Legacy Member
Dan kan je beter geld uitsparen met een i5.
En dat uitgeven aan een SSD,
Zal veel interessanter zijn voor u!

phate_13

Legacy Member
Euhm, bij gewoon gebruik zul je het verschil tussen een I5 en I7 niet merken. Ik betwijfel zeer sterk dat jij 2 identiek dezelfe laptops hebt getest met in de ene een I5 en de andere een I7. Daarvoor moet je al zeer zware programma's gaan gebruiken voordat je dat merkt.

Bloatware, het geheugen, de harde schijf, ... bepalen veel meer hoe vlot een pc aanvoelt.

Het verschil tussen een dualcore en quadcore zal wel meer merkbaar zijn, maar dan nog voor een office-pc niet zo hard. (En een quadcore zal ook voor meer lawaai en warmte zorgen.)

Skidz

Legacy Member
Dit zijn ook maar geruchten maar je moet het zeker niet voor de zomer verwachten.
Uit vorige releases van Microsoft blijkt dat het meestal rond of voor kerstmis gebeurt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan