Archief - Laptop advies.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

H1G5

Legacy Member
Zo als de titel het zegt heb ik advies nodig. Heb de laptop nodig voor AutoCAD graag zou ik er ook op wat willen gamen en de standaard dingen. Liefst 15inch, I5, en toch wel een goede grafische kaart, budget onder de 1000
Ik heb de deze al in het oog.

Asus X53SV-SX360V Azerty - Laptopshop.be

De online winkel van Dell: stel zelf uw systeem samen maar dan met De GT 540M en het full HD scherm

Zijn er misschien andere aan te raden?

Een BTO zou ik voorlopig nog niet echt willen want zit nog in het KSO dus kan Windows niet echt goedkoop krijgen (of ben ik hier volledig verkeerd) en ben van plan later er 1 laten bestellen en dan zou ik er ook een SSD in steken wat het budget ook naar omhoog ga brengen. Dat er voorlopig niet echt is.

ATI

Legacy Member
Je kan toch altijd windows oem versie kopen 90€ bij azerty of alternate ofzo.

R3L4X

Legacy Member
Windows kan je als student van het middelbaar al goedkooper krijgen : ASO/KSO/TSO/BSO maakt allemaal niet uit. Kan je kopen bij m3ad (weet nog altijd niet de correcte naam).

H1G5

Legacy Member
MSI GE620DX 297NL @ Azerty
Deze lijkt mij eigenlijk ook wel interessant op het querty toetsenbord na

(en in verband met m3ad heb ik niet echt iets gevonden in de genre van Windows goedkoop kopen)

H1G5

Legacy Member
Zal de site bewaren zo dat ik weet waar ik hem moet kopen.
Maar voor het moment ga ik toch geen BTO laptop kopen maar alvast bedankt voor de informatie.

Dus is het mogelijk om 1 van de bovenstaande laptops tot de betere te benoemen (weet niet echt hoe ik het anders kan verworden:) )
of als er andere zijn die prijs kwaliteit beter zijn.

moehaa!

Legacy Member
Qua prestaties zullen ze quasi exact hetzelfde zijn (specs zijn ook hetzelfde als je vergelijkbare config neemt bij Dell).
Wat ik wel kan zeggen is dat van de Dell het scherm veel beter is (niet alleen hogere resolutie, maar ook beeldkwaliteit en kleurweergave), de batterij het langer uithoudt en de speakers ook beter zijn.
Of je dat het extra geld waard vindt moet jij beslissen, voor mij is het dat (vooral dan omdat ik 768p op een 15" scherm absoluut niet wil hebben).

H1G5

Legacy Member
Ga het nog effe uitstellen want begint steeds meer te twijfelen of ik nu toch geen BTO ga nemen. Ben nu bezig met Die fameuze BTO discussie te lezen. En zal dan nog eens keer goed rond kijken.

R3L4X

Legacy Member
Dacht ook eerst voor een BTO te gaan, ben uiteindelijk voor een Dell gegaan :p, best zoveel mogelijk vergelijken, bij mij duurde het van zoeken tot aankopen ongeveer een half jaar :s.

moehaa!

Legacy Member
H1G5 zei:
Ga het nog effe uitstellen want begint steeds meer te twijfelen of ik nu toch geen BTO ga nemen. Ben nu bezig met Die fameuze BTO discussie te lezen. En zal dan nog eens keer goed rond kijken.

BTO is zeker het aanraden waard, geen enkele reden om het merk te wantrouwen omdat de naam niet bekend is. Integendeel, over de service is iedereen unaniem: die is zeer goed. Bij een BTO komt het er vooral op neer of gamen belangrijk is of niet, als het dat niet is dan kunnen er wel een paar nadelen doorwegen (tov de XPS15 bv).

Sakke1994 zei:
Dacht ook eerst voor een BTO te gaan, ben uiteindelijk voor een Dell gegaan :p, best zoveel mogelijk vergelijken, bij mij duurde het van zoeken tot aankopen ongeveer een half jaar :s.

Zit in dezelfde situatie atm:p. Al maanden bezig (niet fulltime uiteraard) aan het zien voor een laptop, heb wel een goed idee van wat er allemaal op de markt is atm. Wat heeft bij u de doorslag gegeven?

H1G5

Legacy Member
Ben er toch ook al een goeie 4 maand bezig.

Maar heb nog wat vragen in verband met die besturing systemen.
Welke soort is het meest anteraden en wat zijn zo de voordelen of moet de ongeveer hoe hij noemt linken met jou. Of ben ik daar volledig verkeerd. Want daar ken ik toch wel niets in

R3L4X

Legacy Member
moehaa! zei:
BTO is zeker het aanraden waard, geen enkele reden om het merk te wantrouwen omdat de naam niet bekend is. Integendeel, over de service is iedereen unaniem: die is zeer goed. Bij een BTO komt het er vooral op neer of gamen belangrijk is of niet, als het dat niet is dan kunnen er wel een paar nadelen doorwegen (tov de XPS15 bv).



Zit in dezelfde situatie atm:p. Al maanden bezig (niet fulltime uiteraard) aan het zien voor een laptop, heb wel een goed idee van wat er allemaal op de markt is atm. Wat heeft bij u de doorslag gegeven?

Prijs heeft de doorslag gegeven, ook het verlicht toetsenbord (dat blijkbaar op een model duurder zat, fail imo :p) maar ik heb het dan toch niet nodig, voldoet compleet aan wat ik nodig had.

moehaa!

Legacy Member
H1G5 zei:
Ben er toch ook al een goeie 4 maand bezig.

Maar heb nog wat vragen in verband met die besturing systemen.
Welke soort is het meest anteraden en wat zijn zo de voordelen of moet de ongeveer hoe hij noemt linken met jou. Of ben ik daar volledig verkeerd. Want daar ken ik toch wel niets in

Typ dat nog eens, want ik versta er niks van:p.

H1G5

Legacy Member
moehaa! zei:
Typ dat nog eens, want ik versta er niks van:p.

jah euh

Ik heb eigenlijk geen idee welke OS dat ik zou moeten nemen. Dus ik dacht dat de naam ongeveer klopt met het gebruikend publiek (home,Prof,Utima).
En vroeg mij af of mijn redenering klopt. Want ik ken er eigenlijk niet echt iets van.

R3L4X

Legacy Member
Maakt niet uit, het is eigenlijk als consument vrij nutteloos extra te betalen voor professional/ultimate, zijn functies die je er dan bijkrijgt die vooral door bedrijven worden gebruikt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan