Archief - Laptop advies

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

neppi

Legacy Member
Aangezien je in het laptop thread nooit veel antwoord krijgt:

Ik ben op zoek naar een heel degelijke laptop (om game, veel dingen tegelijk, surfen, beetje photoshop, studies, ...)
Stond tijdje op het punt de Acer Aspire 1694WLMi Bluetooth te kopen maar zag dan net dat de Centrino Duo was uitgekomen.
Dan zag ik de Sony Vaio FE11M en nog enkele acer Centrino Duo's

Enkele vragen:
1)Is da 2Ghz dothan acer 1694 een betere keuze? Of is de 1.66Ghz yonah sony FE11M een betere keuze?
2)Hoe zit het juist met de grafische kaarten in deze 2 laptops?
3)Hoe verhouden de centrino duo's zich tot de oude centrino's? (bijvoorbeeld 2Ghz dothan vs 1.66Ghz yonah +eventueel enkele reviews/benches/...)
4)Of heeft er iemand betere keuzes ivm Centrino Duo?

Prijs zou rond de 1500€ moeten zijn (maar wel geen 1600€ :) )

Alvast bedankt!

Davion

Legacy Member
- Lijken mij allebei vrij goed, ik zou de Dothan kiezen.
- De Acer heeft een X700, de Sony een GeForce Go 7400, ik heb een licht vermoeden dat de X700 beter is.

Persoonlijk zou ik voor de Acer gaan, jij moet het voor jezelf uitmaken :)

Yank

Legacy Member
Davion zei:
- Wat wil je ermee doen?
neppi zei:
Ik ben op zoek naar een heel degelijke laptop (om game, veel dingen tegelijk, surfen, beetje photoshop, studies, ...)
.....

OT: de laptopmarkt niet echt gevolgd de laatste tijd met de Core Duo's, maar op eerste zicht zou hij wel m'n voorkeur krijgen.

Powerbookg4

Legacy Member
ga zeker voor die sony!!!

De afwerkings kwaliteit en stevigheid van die acer zijn ronduit slecht t.o.v. de superieure kwaliteit van sony!

Davion

Legacy Member
Das dikke zever, Acer is een degelijk merk. en is in mijn ogen ook beter kwa specs.

neppi

Legacy Member
2Compute zei:

dat was ook mijn link :p

Ja acer is echt wel een degelijk merk, ken iemand met de 1692.
Maar ik zou eigenlijk gewoon willen weten hoe de dual core 1.66ghz zich verhoudt tot de 2ghz dothan..haal ik uit de dual core voordeel of niet?
Persoonlijk vind ik de sony ook wel een veel mooier model..en zijn er iets van benches met de grafische kaarten? (als ik het intyp op google kom ik meestal winkels tegen...)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan