Archief - Laptop advies gevraagd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

maatje

Legacy Member
Ik ben een toekomstige student en ik moet kunnen kiezen tussen beide laptops maar ik ben geen zware gamer, speel alleen wat Football Manager en Guild Wars. Maar daarnaast wil ik wel af en toe films bekijken op men laptop.

Welke zou ik dan pakken

Dell XPS M1710 of Dell Precision M65 ? :)

simpele duif

Legacy Member
de XPS ziet er mij nogal "goedkoop" uit (met al die lichtjes enzo)
terwijl de Precision een zakelijk, smaakvol model is :)

Davion

Legacy Member
XPS is zeker niet goedkoop, maar voor geen zware gamer nogal duur.

maatje

Legacy Member
mijn vader zegt : het prijs kan ons niet schelen, maar je moet kiezen tussen beide laptops.

maatje

Legacy Member
17" vind ik wel leuk maar zo lomp :( en die videokaart, daar ga ik nie zo vaak bezig zijn want ik ben geen zware gamer. Ik speel alleen Guild Wars en FM.

Allez twordt weer peizen :(

daVinci

Legacy Member
Voor het uiterlijk zou ik ne Sony nemen, 15,4" model met Core Duo processor. De grafische kaart is een GF 7400. Absoluut geen hoogvlieger, maar voor af en toe een gameke moet dat denk ik volstaan.

simpele duif

Legacy Member
Davion zei:
XPS is zeker niet goedkoop, maar voor geen zware gamer nogal duur.
daarom zet ik goedkoop dan ook tussen haakjes: ik vind het een flashy ding, maar dan in de negatieve zin (ik weet ook wel dat het een zeer duur model is)
zelf heb ik de 9400, de XPS zonder prulletjes dus, en ik moet zeggen dat de grootte mij zeer goed bevalt. ik vind hem zeker niet lomp ofzo.
@ davinci: ik geloof dat deze 2 uit het aanbod van zijn school komen dus een sony is volgens mij geen optie

R-evolution™'

Legacy Member
xps for sure . ben ook aant kijke voor laptop voor onderand mee te neme naar school en vooral voor persoonlijk gebruik eigelijk en af en toe games . Ik ben uiteindelijk ook op dell xps series uitgekome

maatje

Legacy Member
Ik heb een beslissing genomen. Vermits ik niet zoveel ga gamen en ik heb een voorkeur voor een mooie zakelijke strakke laptop. Daarom wordt het Precision M65, want ze hebben héél lange batterijduur en het uiterlijk is van magnesium legering terwijl die XPS wel lelijk is en gemaakt is uit plastiek.

PineMangoes

Legacy Member
daVinci zei:
Voor het uiterlijk zou ik ne Sony nemen, 15,4" model met Core Duo processor. De grafische kaart is een GF 7400. Absoluut geen hoogvlieger, maar voor af en toe een gameke moet dat denk ik volstaan.

Kheb ook ne sony gekocht voor 't design en moet zeggen ben er vrij tevreden mee. Loopt niet echt warm en draait css nog deftig op native resolutie.

jvc

Legacy Member
Toevallig PIH student? :)
Ik heb ook wat zitten denken tussen die laptops en ik ga ook de M65 nemen, ik vind het een smaakvollere laptop als de XPS (ik zie die meer voor MCT studentjes die alleen maar gamen :p) en je hebt een snelle laptop (als je niet veel gamed). Het sterke uiterlijk en lange batterijduur vind ik ook wel de moeite.

duploxxx

Legacy Member
al eens gekeken naar wat andere laptops te bieden hebben voor dat geld?

duploxxx

Legacy Member
mja toevallig hebben ze dell :D

hebben alle uni's 30% op... verdere dell comentaar zal ik achterwegen laten (nee toch maar niet staat wat verder in mijn reply)
hier is wat leuke info, ik moet zeggen van de paar 100 laps dat hier draaien nog geen bombardementen gehad maar enkel mobo's vervangen met de vleet en klachten over snelheid. wij werken met de inspiron reeks btw.

http://uk.theinquirer.net/?article=32739

trouwens hebben julie wel enig idee wat een quadro inhoud van specs voor normale toepassingen???? Quadro FX Go 350M 256 MB

nog een hint bij dell, je ziet standaard bv nooit info over geheugen snelheid fsb/cas en een core snelheid van graka... dat heeft zo zijn redenen.
altijd traagste geheugen standaard en meeste cores underclockt.. om hun batterij duur te verlengen.... en gebruik geen drivers van dell!

M1tch

Legacy Member
dus best geen dell kopen? zijn er betere laptops voor dat geld?


dell zit anders toch te stoefen over de performance van die XPS op hun site :)


ik heb er ook al aan gedacht om geen dell van daar te kopen omdat ik een slecht beeld heb van dell. En zeker omdat ik eerst de zwaarste laptop wou kopen maar aangezien die vol stoere lampjes en knopjes staat laat ik die toch liever aan mij voorbij gaan :| het moet er liefst nog een beetje professioneel uit zien.

maar de garantie en service lijkt me wel in orde

jvc

Legacy Member
duploxxx zei:
mja toevallig hebben ze dell :D

hebben alle uni's 30% op... verdere dell comentaar zal ik achterwegen laten (nee toch maar niet staat wat verder in mijn reply)
hier is wat leuke info, ik moet zeggen van de paar 100 laps dat hier draaien nog geen bombardementen gehad maar enkel mobo's vervangen met de vleet en klachten over snelheid. wij werken met de inspiron reeks btw.

http://uk.theinquirer.net/?article=32739

trouwens hebben julie wel enig idee wat een quadro inhoud van specs voor normale toepassingen???? Quadro FX Go 350M 256 MB

nog een hint bij dell, je ziet standaard bv nooit info over geheugen snelheid fsb/cas en een core snelheid van graka... dat heeft zo zijn redenen.
altijd traagste geheugen standaard en meeste cores underclockt.. om hun batterij duur te verlengen.... en gebruik geen drivers van dell!

Ik ben ook al geen voorstander van Dell maar noem eens een merk waar je voor hetzelfde geld dergelijke systemen krijgt? Als ik een laptop koop bij m'n school dan heb ik bij schade mijn laptop na een paar dagen terug (om de 2 dagen komt er een dell medewerker naar mijn school), bij grote problemen krijgen we een vervangtoestel. Moesten we dit niet hebben had ik wss ergens anders gekeken om een laptop te kopen.

Die laptop moet voor mij ook geen superdeluxe machine zijn want dan zou ik wel wat meer geld leggen voor zeer deftig materiaal (het zijn nog altijd mijn ouders die betalen). Ik zou zelfs nooit een laptop kopen maar het is verplicht door mijn school.

duploxxx

Legacy Member
nah als ge 30% krijgt en zo een service van repair dan moete gewoon niet twijfelen.

hou er alleen rekening mee dat die quadro echt beperkt is voor gaming.

jvc

Legacy Member
duploxxx zei:
nah als ge 30% krijgt en zo een service van repair dan moete gewoon niet twijfelen.

hou er alleen rekening mee dat die quadro echt beperkt is voor gaming.

Ik speel amper games en als ik dat doe dan liever op mijn desktop pc :)

Ik vind die M65 het deftigst voor mij alleen vind ik hem die 300€ meer niet waard dan de Inspiron 6400. De specs zijn praktisch hetzelfde behalve wat 'nieuwere' technologie.

M1tch

Legacy Member
ik heb de XPS besteld :)

2 gig ram, ethias verzekering erbij en bluetooth module, in totaal... veel geld :|


als je vergelijkt met de dell site komt het wel stukken goedkoper uit :)


die rugzak/tas die iedereen krijgt is wel nice maar er is niet echt over nagedacht, ik zie iedereen al rondlopen met dezelfde rugzak .... en sommige de verkeerde mee naar huis nemen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan