Archief - Laptop Acer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jeppe

Legacy Member
Jaja weer een laptop thread :)

Ik zou graag een laptop willen kopen maar ik twijfel nog tussen 2 modellen namelijk:

- ACER Aspire 5002WLMI

- ACER Aspire 5024WLMI

De prijs is maar een beetje verschillend.

+ 5002: 1024 DDR ram, 100 gb HD
+ 5024: 1.8GHz, 128MB ATI X700

- 5002: 1.6GHz, 128MB SIS shared Videokaart
- 5024: 512 DDR ram, 80 gb HD

De grootste verschillen zijn volgens mij de ram en de videokaarten.
De laptop ga vooral voor schoolwerk dienen.
Maar ik wil ook een laptop die later nog geupgrade kan worden.
Alvast bedankt,

Jeppe

Davion

Legacy Member
Ik zou den 5024 pakken, alleen al omdat de SIS graka uit den 5002 geen 5€ waard is.

Jense777

Legacy Member
Davion zei:
Ik zou den 5024 pakken, alleen al omdat de SIS graka uit den 5002 geen 5€ waard is.
Dat wel, maar zijn doel is schoolwerk... dus een sterke grafische kaart is eigenlijk bijzaak in zijn geval...

jeppe

Legacy Member
Jense777 zei:
Dat wel, maar zijn doel is schoolwerk... dus een sterke grafische kaart is eigenlijk bijzaak in zijn geval...

Da dacht ik er ook van maar een sis vga kaart :ironic:

Davion

Legacy Member
Idd, en voor schoolwerk zal die 0.2Ghz en 512Mb RAM niet zoveel maken. 512Mb kunde daar prolly nog bij insteken en dan is dat een zeer goed machien.

jeppe

Legacy Member
Ja dat is wel waar :)

Nog een vraagje eigenlijk: merk je het verschil hard met 64 bit of totaal niet?

Jeppe

Davion

Legacy Member
64-bit merkte atm nog niet daar er nog geen 64-bit OS is en bijna geen 64-bit apps :)

2Compute

Legacy Member
Davion zei:
Idd, en voor schoolwerk zal die 0.2Ghz en 512Mb RAM niet zoveel maken. 512Mb kunde daar prolly nog bij insteken en dan is dat een zeer goed machien.

Daar moet je wel bij oppassen: Toestel heeft maar 2 sloten, dus moet je eerst plaats maken om nieuw geheugen te plaatsen. Dat maakt het uiteindelijk duur.
Als je budget het toelaat zou ik dan ook eerder bvb naar de 1619WLMI gaan.
dd 26/12/05 aan 1203,73 €

jeppe

Legacy Member
Kan je me ook iets aan bevelen met een amd processor er in?
Ik ben niet zo voor intel :sop:

manushan

Legacy Member
Ik heb pas geleden ook een 5002 gekocht.Vooral om overal mijn schoolwerk te doen. Heb zelf nog een desktop voor te gamen. Dus ik bezie mijn mijn laptop als een veredelde mp3 speler, veredelde usb stick waar ik dan bijkomend nog op kan werken en op internet zitten. Dus zolang je hier niet op wilt gamen is het zeker een aanrader. Vooral de hoeveelheid ram en harde schijf vind ik een pluspunt.

Tot zover mijn ervaring ik heb hem ong een maandje.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan