Archief - Laptop @ 400€

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Atrox

Legacy Member
Hallo

mijn grootvader zijn laptop is stuk en hij is dus op zoek naar een nieuwe. Prijs is max 400€, dus de keuze is al beperkt. Liefst geen netbooks want dat is te klein. Wordt gewoon gebruikt om te surfen en Microsoft Office.

Als Dell fan was ik al aan het kijken naar de Inspiron 15 @ €399 (incl. transport, eventueel nog een voucher vinden):
Inbegrepen bij uw systeem:
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
1 jaar Collect & Return-garantie – geen upgrade geselecteerd
DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
Intel® Celeron® B800 Processor (1,50 GHz, 2 MB cache)
3.072 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 1.024+1x2.048]
40 cm (15.6") High Definition (1366X768) WLED
Grafische oplossing: Intel HD grafische oplossing
250 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Dvd+/-rw- en dvd-station (cd/dvd lezen/schrijven), met dvd-brandsoftware
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (48 Wh)
Dell Wireless 802.11b/g/n
Intern toetsenbord - Belgisch (azerty)
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Software: DataSafe online back-up van 2 GB, proefperiode van 1 jaar

Heb wel mijn twijfels over dat geheugen, maar dat kan eenvoudig geswitcht worden eventueel. Processor lijkt mij ook aan de zwakke kant, maar voor gewoon werk misschien voldoende?

Kennen jullie misschien nog betere deals in de Mediamarkt of iets dergelijks?

*edit*
Dan lijkt deze laptop een betere deal?

Yank

Legacy Member
Lenovo Essential B560 M489MMB Azerty - Laptopshop.be
Deze is ook geen slechte keuze. Heb er al mee gewerkt en mooie laptop voor z'n prijs.
De CPU is van de vorige generatie, maar nog steed sneller dan die Dell (wel niet zo snel als die Asus), maar gaat zeker niet tekort komen voor wat het moet zijn, pc's zijn doorgaans toch gelimiteerd door de harde schijf (in het geval voor wat bureauwerk dantoch, geen game-pc's of wat dan ook).

Voor dezelfde prijs heb je die Inspiron 15 trouwens ook met de Intel Pentium P6200. Geen idee waarom ze evenveel kosten, maar het staat er toch zo bij mij.

Atrox

Legacy Member
Die ziet er inderdaad interessanter uit.

Die prijsverschillen komt wel vaker voor bij Dell, heeft te maken met de voorgeselecteerde opties. Met wat gefoefel komt ge vaak goedkoper uit :)

In de Mediamarkt volgende laptops gezien

Toshiba C660
AMD Dualcore E350 (1,6ghz)
Radeon HD6310
3GB
15,6" HD LED
320GB

€400

Asus
i3 2330 2,2ghz
Intel HD3000
3GB
15,6 HD
320GB

€470

Compaq CQ57-304SB
AMD Dualcore E450 (1,6ghz)
AMD Radeon Graphics
4GB
15,6" HD LED
500GB

€377

Welke is de beste vergeleken met die van laptopshop?

Atrox

Legacy Member
Musk zei:
dan lijkt mij die Asus toch zeer interessant.

Maar is die van Laptopshop.be dan niet beter buiten de grafische kaart (die niet belangrijk is voor office werk denk ik?)

Cron

Legacy Member
Ik zou ook voor de lenovo gaan, zeer degelijke toestellen en grote speler op de bedrijfsmarkt. Kunnen ook tegen een stootje en op sommige modellen mag je water morsen. Ideaal voor oudere mensen :)

Atrox

Legacy Member
Thx, zal die eens voorstellen.
't is wel via een webshop dus kan zijn dat ze daar niet willen kopen ... :sop:

Michster

Legacy Member
Atrox zei:
Thx, zal die eens voorstellen.
't is wel via een webshop dus kan zijn dat ze daar niet willen kopen ... :sop:

Coolblue heeft een winkel in Antwerpen. ;)

Atrox

Legacy Member
Michster zei:
Coolblue heeft een winkel in Antwerpen. ;)

Weet ik, maar mijn bompa woont in Zuid-Limburg. Grootouders :p

@twinturbo: zie het net, thx voor de info
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan