Archief - laatste twijfels

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DDeeJay

Legacy Member
ok ik dit is de laatste keer dat ik het vraag:p

Azerty

is dit een goede set-up prijs/kwaliteit?

zal ik er vlotjes bf3 op kunnen spelen?

kan ik er mijn IDE 5400 rpm HD insteken zonder een bottleneck?(de sabrent heb ik om te converten naar SATA of lukt dit niet?)

deze pc zal vooral gebruikt worden voor muziek (ableton) en gamen (bf3) pak ik het veel te groots aan of is dit een prima set-up voor nog een paar jaartjes mee te kunnen?

P.S. bedankt iedereen voor alle hulp!

ik bestel hem volgende week als hij wordt goed gekeurd

Sapermun

Legacy Member
als we spreken over vlotjes en een resolutie van 1920*1080 aan 60 fps minimum op ultra, ga je er met je 6950 niet meer komen(wel een uitstekende keuze, zeker alsje hem flashed naar 6970 settings). vooral het videogeheugen bij de 6950 is mooi(heb ik al spijt van gehad bij aankoop van mn gtx560ti'tjes, omdat ik dacht dat vram stackt..niet dus). Je gaat op sommige maps wel de 60fps makkelijk halen, maar sinds back2karkand zitten er toch enkele fps-vreters bij en natuurlijk zijn dat de beste mappen(imho!). Een mengeling van ultra/high en MSAA off zal wel moeten lukken volgens mij. En zo niet, zal high zeker en vast vlot speelbaar zijn.

Anderzijds als je nog heel eventjes wacht op de release van de 7xxx series kan je direct eentje van de nieuwste generatie halen, of nog steeds de 6950 die dan wel zal dalen in prijs(hoop ik althans).

kwa cpu enzo zit je goed. Als je van plan zou zijn om te streamen/recorden is een i7 met HT wel de betere keuze. (nogmaals spijt van ondertussen.. kwa puur gamen is de i5 2500k anders wel de beste keuze natuurlijk). Om je een ideetje te geven: mijn 2500k die automatisch clocked @ 4.3ghz door mn moederbord OC functie wordt zo een 60-70% gebruikt bij bf3 en nog wat kleine dingen op de achtergrond. van zodra ik wil streamen komt de i5 2500k gewoon wat te kort(ik spreek nog altijd over ultra settings ingame en 720p streamsettings). Een cpu load die voortdurend tegen de 100% zit te drukken.

Een ssd zou ik zeer zeker aanbevelen. bespaart je enorm veel loadingscreen-staren ;)

Er is alleszinds goed bij nagedacht toen je de stukken hebt gezocht, maar nogmaals misschien overwegen of je al dan niet nog heel ff zou wachten op de nieuwe 7xxx series.


Ik heb exact dezelfde ramlatjes als diegene die jij op je verlanglijstje hebt en ik ben er tevreden van en 8gb is nog altijd genoeg voor alles wat ik doe op de pc.

Vic 40+

Legacy Member
Ik zag dat je de ram er voor drie keer in je winkelwagentje had,dat lijkt me een beetje veel (=3x2x4gb).Let daar even op als je gaat bestellen.;)

phate_13

Legacy Member
Toch even reageren op Sapermun's reply:

- Een HD6950 zeker niet flashen naar een HD6970. Er zijn hier genoeg kaarten aan kapot gegaan.
- Je overschat volgens mij zeer hard de I7. Er zijn ZEER weinig programma's waarbij er meer dan 10-15% winst is.

Gurt11

Legacy Member
Vind je luidruchtige dvd-spelers irritant? :p die samsung is degelijk en heel goedkoop natuurlijk, maar hij maakt wel heel wat lawaai... Als je vaak dvd's/cd's brand of afspeelt heb je misschien liever iets wat stiller zijn werk doet: Plextor PX-L890SA. Zelf weten of het je de meerprijs waard is :)

DDeeJay

Legacy Member
Sapermun zei:
als we spreken over vlotjes en een resolutie van 1920*1080 aan 60 fps minimum op ultra, ga je er met je 6950 niet meer komen(wel een uitstekende keuze, zeker alsje hem flashed naar 6970 settings). vooral het videogeheugen bij de 6950 is mooi(heb ik al spijt van gehad bij aankoop van mn gtx560ti'tjes, omdat ik dacht dat vram stackt..niet dus). Je gaat op sommige maps wel de 60fps makkelijk halen, maar sinds back2karkand zitten er toch enkele fps-vreters bij en natuurlijk zijn dat de beste mappen(imho!). Een mengeling van ultra/high en MSAA off zal wel moeten lukken volgens mij. En zo niet, zal high zeker en vast vlot speelbaar zijn.

Anderzijds als je nog heel eventjes wacht op de release van de 7xxx series kan je direct eentje van de nieuwste generatie halen, of nog steeds de 6950 die dan wel zal dalen in prijs(hoop ik althans).

kwa cpu enzo zit je goed. Als je van plan zou zijn om te streamen/recorden is een i7 met HT wel de betere keuze. (nogmaals spijt van ondertussen.. kwa puur gamen is de i5 2500k anders wel de beste keuze natuurlijk). Om je een ideetje te geven: mijn 2500k die automatisch clocked @ 4.3ghz door mn moederbord OC functie wordt zo een 60-70% gebruikt bij bf3 en nog wat kleine dingen op de achtergrond. van zodra ik wil streamen komt de i5 2500k gewoon wat te kort(ik spreek nog altijd over ultra settings ingame en 720p streamsettings). Een cpu load die voortdurend tegen de 100% zit te drukken.

Een ssd zou ik zeer zeker aanbevelen. bespaart je enorm veel loadingscreen-staren ;)

Er is alleszinds goed bij nagedacht toen je de stukken hebt gezocht, maar nogmaals misschien overwegen of je al dan niet nog heel ff zou wachten op de nieuwe 7xxx series.


Ik heb exact dezelfde ramlatjes als diegene die jij op je verlanglijstje hebt en ik ben er tevreden van en 8gb is nog altijd genoeg voor alles wat ik doe op de pc.

en is er momenteel al meer bekent gemaakt over de 7xxx series? want ik kan geen maanden meer wachten :p ben ongeduldig aan het worden

DDeeJay

Legacy Member
mhhh voor die prijs denk ik toch dat ik gwn bij de 6950 ga blijven

dus deze set-up is ok? ook met de oude HD?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan