Archief - Laatste compabiliteits-check

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DisTrict_X

Legacy Member
Ik wou ff vragen of iemand me 100000002% zeker kan maken dat de volgende onderdelen compatibel zijn en vlot zullen werken met elkaar :P

Mobo: ALTERNATE - HARDWARE - Moederborden - Intel - Socket 1155 - ASRock P67 Pro3 SE

CPU:
http://img266.imageshack.us/img266/610/cpugd.png

GPU:
ALTERNATE - null - XFX HD6870 Dual Fan (HD-687A-ZDFC)

Voeding:
ALTERNATE - HARDWARE - Voedingen - tot 600 Watt - OCZ ModXStream Pro 600W

Case:
http://www.alternate.be/html/search/result.html?tn=Neutral

Ram:
6 GB DDR3-SDRAM (2 sticks van 3 GB)

HDD:
Seagate ST3100024AS (1TB,7200 rmp)


dat is het ongeveer denk ik,

nog even ter info: ik heb dus een merk-pc waar ik een hele boel nieuwe spullen in steek; nieuw mobo, GPU, voeding en case.

ik twijfel wel nog voor de voeding, ik zie daar 1xPCIe 6 pin en 1xPCIe 6+2 pin, een vriend van me zei dat die crossfire met een 6870 aankan, maar dan zie ik dat een 6870 2 6-pins nodig heeft... wat is hier aan de hand? ;s daar even uitleg aub ^^

dus kan iemand even echt oneindig procent zeker maken dat alles zal werken? thx :)

~D

verreckie

Legacy Member
Zal allemaal passen. ;)

Wat de voeding betreft, je kaart heeft 2x 6 pin aansluitingen nodig, je voeding heeft er 2, dus heb je er geen meer over voor een eventuele tweede kaart.
Wat je dan moet doen is 2 molex to pci-e adapters kopen, zodat je nog eens 2x 6 pin aansluitingen krijgt.

alilsneaky

Legacy Member
Die molex adaptors zitten al bij elke kaart die crossfire ondersteunt.
Heb er hier ondertussen zelf 4 liggen.

Yank

Legacy Member
1) waarom zou je een nieuw moederbord willen? tenzij je huidig geen PCI-e x16 slot heeft, maar dat betwijfel ik
2) je ram is 3x 2GB, niet 2x 3GB, dat laatste bestaat niet. en tenzij je midner dan 4gb nu hebt lijkt het me niet echt de moeite om bij te steken
3) je link voor case werkt niet

DisTrict_X

Legacy Member
Yank zei:
1) waarom zou je een nieuw moederbord willen? tenzij je huidig geen PCI-e x16 slot heeft, maar dat betwijfel ik
2) je ram is 3x 2GB, niet 2x 3GB, dat laatste bestaat niet. en tenzij je midner dan 4gb nu hebt lijkt het me niet echt de moeite om bij te steken
3) je link voor case werkt niet

1) omdat het mobo in de merk-pc verschrikkelijk slecht is ingedeeld waardoor er geen grote grafische kaarten inkunnen (zie foto)
2) ik heb eens goed gezocht en naar mijn weten zitten er maar 2 ramsticks in... (zie foto)
3) gefixt :)

Foto 1: http://img695.imageshack.us/img695/1918/img0002ld.jpg

Zoals je ziet staat de PCIe en het ram in een hoek van 90° rond de cpu, waardoor grotere kaarten tegen de ramsticks zouden zitten, ik heb geen idee waarom HP zo een achterlijke indeling neemt.... :/

Foto 2: http://img715.imageshack.us/img715/2074/img0008gl.jpg

Dit is een meer heldere foto en je ziet ier duidelijk dat er 2 sticks ram in zitten...

Yank

Legacy Member
1) ziet er idd ambetant uit
2) dan is het 4gb en 2gb, ik dacht dat je een nieuwe 6GB kit bedoelde
3) werkt nog steeds niet, zeg anders gewoon het model eens

DisTrict_X

Legacy Member
Yank zei:
1) ziet er idd ambetant uit
2) dan is het 4gb en 2gb, ik dacht dat je een nieuwe 6GB kit bedoelde
3) werkt nog steeds niet, zeg anders gewoon het model eens

2) da werkt nog steeds in het nieuwe mobo neem ik aan?
3) cooler master elite 430 black

verreckie

Legacy Member
Zolang je ram DDR3 is zal je die kunnen gebruiken in je nieuw mobo.

DisTrict_X

Legacy Member
heeft er iemand toevallig ervaring met een 550W voeding voor crossfire? :p

~D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan