Archief - laatste advies

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

donderz

Legacy Member
hallo, ik ga dus nieuwe computer kopen, en wil nog laatste checkup :).
Dit is men config:

Kingston 2048 Mb (2 x 1024 Kit) DDR 400 Lifetime Warranty € 199.00
Samsung 19 TFT 930BF Syncmaster D-Sub/Dvi 4 Ms ! € 395.00
Antec Sonata II 450 Watt Smart Power Silent Piano Black € 125.00
Msi K8N Neo4 FI (S939-Nforce 4U-Pci-E-Ddr 400-SATAR-7.1-Gln) € 100.00
Point Of View Nvidia 7800 GT Pci-E 256 mb + 2x Dvi € 329.00
Nec Dvd Writer 4550 +/- R/RW 16x DL Dvd Ram Bulk Black € 48.00
Amd Athlon 64 Bit 3800+ Boxed X2 Dual Core With Cooler S939 € 333.00
Logitech Cordless Desktop MX 3000 Black Wirel. + Laser Mouse € 86.00
Western Digital 250 Gb 7200 Rpm 16 Mb SATA II € 124.00
wat et totaal op €1739 brengt, wat echt wel het max van men budget is.

Nu heb ik de grootste twijfels bij het geheugen, kspeel vooral world of warcraft, en dat heeft tog redelijk veel geheugen nodig, dus daarom voor 2gig gekozen.
Kga hem wellicht bij codima bestellen, en daar hebbe ze ook nog merkloos ram voor €89, wat dan besparing van 21 euro is. Kvraag me dan af of dat dat veel verschil gaat maken, kzou mss beetje willen overclocke, maar wel met standaard koeler enzo.

Yank

Legacy Member
- Ziet er goed uit
- Ander geheugen kun je eventueel doen, maakt niet zoveel uit. Als je overklokt, kun je toch een divider gebruiken zodat je de cpu kunt overklokken zonder dat het geheugen hoger gaat.

donderz

Legacy Member
en zou dat kingston geheugen veel hoger gaan als dat merkloos, of zo goed als geen verschil ?
Zonder divider, dus geheugen aan gelijke speed was ook wel beter dachtik.

Yank

Legacy Member
Ze gaan allebei waarschijnlijk niet echt veel overklokken.
Als je latjes wilt die vrij hoog gaan en nog betaalbaar zijn, moet je kijken voor Gskill ZX.
Prijs: 244€ bij Bytes@Work
Review: http://www.pureoverclock.com/article25.html

Als het geheugen rapper loopt, is dat natuurlijk wel beter, maar 't is de vraag of het wel z'n geld waard is he. In die review hebben ze in Doom 3 met de cpu aan 200x10Mhz 79.7fps, en met 8x250 (en geheugen dus ook aan 250) 81.8fps. Da's natuurlijk maar 1 voorbeeld, maar 't geeft toch al aan dat het nooit echt veel scheelt he.

donderz

Legacy Member
dus tussen kingston en merkloos ga ik geen verschil merken ?

belgarath03

Legacy Member
als ge serieus wilt overklokken dan zou ik idd voor beter geheigen gaan, geil mss, voor een spelleke te spelen en een klein beetje overklokken, zou ik gwn voor kingston gaan, die kingstons hebben lifetime garantie, das altijd mooi meegenomen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan