Archief - Krachtige Laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rubisti-Ftw

Legacy Member
Hey,

Ben op zoek naar een nieuwe laptop.
Vereiste specs:

FULL-HD scherm, niet groter dan 15.6 inch.
Core I7 of I5
Krachtige grafische kaart (gt555m misschien?), moet toch wel in staat zijn bf3/skyrim af te spelen in low graphics.
Mooi design is ook wel een vereiste, Asus en BTO vallen daar een beetje uit de boot voor mij.

BUDGET: 1200 max.

Grtz

Twinturbo

Legacy Member
"een mooi design" is natuurlijk voor iedereen anders...

Als het dan persé geen Asus of BTO mag zijn.
Kijk dan eens naar een Dell XPS 15/Alienware M14X/MSI GT683/Medion X6813

Rubisti-Ftw

Legacy Member
Laat ik mij even herpakken, eigelijk wil ik gewoon de sterkst mogelijke laptop kopen voor rond 1000€, laat het design shizzle maar vallen. :)

De betere asus die ik vind is diegene van de campusshop (gt555m 2gb)
De alienware is te vergelijken met de asus voor een duurder prijskaartje.
BTO 15CL35/15P35?
Een MSI met gt560m misschien ook?
Medion valt ook net te duur uit en ALDI kwaliteit!

Twinturbo

Legacy Member
Inderdaad een BTO 15CL35/15P35, bij deze laatste kan je zelfs nog een Crucial M4 64Gb combineren met een 750Gb 7200rpm schijf in het optisch station en nog onder de 1000 € vallen (exclusief W7 natuurlijk).

Bij Asus kan je eens kijken naar een N55SF met een i7 2670QM en GT555, ligt ook rond die prijs.

Wil je nog zwaarder qua grafische kracht heb je eigenlijk enkel maar de MSI GT683 met een i5, maar wel met GTX 560M (die toch een pak sneller is dan een GT555M).
MSI GT683-422NL - 15,6" / Core i5-2410M / 6GB / 500GB - MSI  | redcoon België
Deze is wel qwerty.

phate_13

Legacy Member
Twinturbo zei:
Inderdaad een BTO 15CL35/15P35, bij deze laatste kan je zelfs nog een Crucial M4 64Gb combineren met een 750Gb 7200rpm schijf in het optisch station en nog onder de 1000 € vallen (exclusief W7 natuurlijk).
:love:
Bij Asus kan je eens kijken naar een N55SF met een i7 2670QM en GT555, ligt ook rond die prijs.

Wil je nog zwaarder qua grafische kracht heb je eigenlijk enkel maar de MSI GT683 met een i5, maar wel met GTX 560M (die toch een pak sneller is dan een GT555M).
MSI GT683-422NL - 15,6" / Core i5-2410M / 6GB / 500GB - MSI *| redcoon België
Deze is wel qwerty.

Lijken bij ook de beste keuzes verder. Je moet voor jezelf een paar afwegingen maken qua bouwkwaliteit, prestaties in games (GTX560), prestaties buiten games (SSD), ...

Twinturbo

Legacy Member
Je moet inderdaad met veel meer rekening houden met laptops dan enkel de specs. Kwaliteit scherm, bouwmateriaal + kwaliteit, warmteontwikkeling, geluid koeling, toetsenbord layout, ect ect. De opgenoemde opties zijn dan ook meer als richtlijn voor te gaan zoeken naar reviews.

phate_13

Legacy Member
Inderdaad, kijk zeker ook op notebookcheck.net wanneer je mogelijke kandidaten hebt, zeer uitgebreide database met zeer deftige interne reviews, alsook verwijzingen naar externe reviews.

Rubisti-Ftw

Legacy Member
Had gisteren inderdaad op notbookcheck al rondgeneusd en de gt555m kan de nieuwste games spelen in low settings.

phate_13

Legacy Member
Besef wel dat low echt wel praktisch het laagste is. Het is zelfs maar op een resolutie van 1024*768 of zelfs maar 800*600 is getest bij de meeste games. Terwijl je normaal toch wel altijd de standaard resolutie van je laptop zou moeten gebruiken. (Anders zal het beeld er zeer snel slecht gaan uit zien als je pixels niet overeen komen met je resolutie!)

Rubisti-Ftw

Legacy Member
Maar op youtube zie ik toch mensen die met een gt555m of zelfs een 540m bf3/skyrim tegen 35fps kunnen spelen op hd ready resolutie.

Mijn vader heeft bij Dell een dikke korting omdat die samen werken met zijn 7bedrijf. Daarom denk ik misschien te gaan voor de xps 15 (Full HD - I7 2670 - gt540m 2gb). Is de 540m veel slechter dan de 555m?

Twinturbo

Legacy Member
Je spreekt hier dan ook over HD ready resolutie... Geen Full HD waar al de laptops die ik Heb gegeven over beschikken.

GT 555M zal ongeveer een 30% sneller zijn dan een GT 540M.

bosiwollig

Legacy Member
iBOOD.com - Internet's Best Online Offer Daily! hij is er weer!
als je snel bent en je wil hem

Merk: BTO
Type: P-Book 15CL35-GT555
CPU-Type: Intel® Core™ i7-2670M Quad Core
Snelheid: 2.2GHz, Turbo Mode: 3.1 GHz.
Geheugengrootte: 8Gb
Geheugentype: DDR3 (1600 MHz. SODIMM)
Schermdiagonaal: 15.6”
Schermtype: FULL HD Glare (95% Color Gamut) WUXGA+
Schermresolutie: 1920x1080
Videochip: GeForce GT555M (2Gb. GDDR3 dedicated videogeheugen)
Video uit: 1x D-Sub (VGA), 1x HDMI
Backlight: Led: Edge-lit
SSD: OCZ Technology Vertex 2 Plus 120Gb (250Mb/sec lezen, 250Mb/sec schrijven), SATA/300
Optische Drive: DVD Super Multi DVD+/-RW Dual Layer
Batterij: 6-cell High Capacity 5600 mAh Lithium-Ion
Interfaces: WLAN: 802.11b, 802.11g, 802.11n (150Mbps)
Bluetooth 2.1+ EDR
Gigabit Ethernet
2 x USB 2.0 + 2x USB 3.0
1 x E-SATA
Multimedia:
Geintegreerde Webcam (2.0 Mega Pixels) + ingebouwde microfoon
1 x SPDIF digital audio
1 x externe microfoon aansluiting
1 x headphone (stereo) aansluiting
Besturingssysteem: Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit (Nederlands & Franstalig
AZERTY layout toetsenbord met numeriek keypad
Accessoires: 1 x BTO schouder draagtas, 1 x USB Optical Mini Muis, 1 x Muismat, 1 x Microvezel doekje, 1 x Stereo oordopjes
Levertijd: 7 - 10 werkdagen
Gewicht: 2.6Kg.
Garantie: 2 jaar carry-in garantie via fabrikant (BTO Notebooks)
1000 euro
design : http://content.hwigroup.net/images/products_larges/118532/2/bto-notebooks-pbook-15cl35.jpg

Twinturbo

Legacy Member
Op zich een goede deal (enkel zonde van de OCZ Vertex...), zeker aangezien er windows 7 bijzit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan