Archief - koeler cpu gpu

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JMke

Legacy Member
Ovidius zei:
Binnenkort komt er de Zalman VF-900 uit ( voor graka), deze verschilt van het vorige model omdat het 2 heatpipes heeft( en cirkelvorm).

hoezo , binnekort? die ligt hier naast mij :)

saikoboarder

Legacy Member
reviewer zijn heeft dan zo ook zijn voordelen he :d
naast mij ligt momenteel een 7800GTX op een intel 955XE met een 975X intel mobo :d

brainwashed

Legacy Member
:offtopic: ik wil ook revieuwer zijn hoe word ik da lol :p

Arctic NV Silencer 5 ziet re beter uit dan de zalman maar welke is het stilste en goed om een beetje te oc'en ?

ver de cpu vind ik dat de Arctic Freezer 64 PRO er niet uit ziet
en het oog mag ook wat
en de zalman aan de duure kant
zijn er nog aanraders
anders wordt het die artic

JMke

Legacy Member
brainwashed zei:
ver de cpu vind ik dat de Arctic Freezer 64 PRO er niet uit ziet
en het oog mag ook wat

n/o maar dat is wel een waardeloos argument "het oog wil ook wat".. het is een CPU cooler die in een PC case komt. Als gij liever naar uw PC kas staart ipv dermee te werken, is er wel iets mis :rofl:

JMke

Legacy Member
ik ben bezig aan het vergelijkende test tussen

Zalman VF-700Cu
Zalman VF-700 Fatality
Zalman VF-900Cu
Thermalright V1-Ultra
Titan Silent Eagle
Arctic Cooling Accelero X1
Arctic Cooling Silencer NV5 Rev3
A-Pack VGA Cooler (heatpiped)

FoRCe

Legacy Member
JMke zei:
ik ben bezig aan het vergelijkende test tussen

Zalman VF-700Cu
Zalman VF-700 Fatality
Zalman VF-900Cu
Thermalright V1-Ultra
Titan Silent Eagle
Arctic Cooling Accelero X1
Arctic Cooling Silencer NV5 Rev3
A-Pack VGA Cooler (heatpiped)

op welke vid kaart?

JMke

Legacy Member
XFX 7800GT

MSI 7800GT gesneuveld tijdens eerste testen door faulty sample :-/

FoRCe

Legacy Member
aha nice, dan kan ik eens vergelijken met mijn temps :)

7800GT met zalman vf700 alcu + AS5
idle 2D mode (275/1100) @ 31 tot 34°
load 3D mode (513/1100) @ 48-52°

JMke

Legacy Member
temps kan je zo ie zo niet onderling vergelijken, enkel de results van de verschillende VGA koelingen onderling, getest op hetzelfde systeem.

dawN_-

Legacy Member
Saikoborder.

duur,zwaar en zeker niet de stilste op de markt.
waarom zou iemand 55€ betalen voor een zalman koeler als er voor 20€ een artic freezer gekocht kan worden dewelke beter presteerd,makkelijker te monteren is,lichter is en stiller is.
begrijp me niet verkeerd zalman heeft heel goede producten zoals de gpu koelers,7700CU,... maar de 9500 is overpiced en overhyped :d

hebde de 9500 al ooit vastgehad en int echt gezien ?? da betwijfel ik.
zwaar ? ik vind em normaal.
de 7700CU is een slechtere koeler dan de 9500 en weegt om en bij de 1kg (achteraan de 900g)
de 9500 weeg ietjes meer als 500g.
ik hoor em niet en em staat op maximum dus ik snap niet vanwara jullie het halen van dat hij niet stil is.
Jullie hebben dat vast gelezen in ene of andere review waar ze prolly brakke montage hadden want ik hoor em dus NIET
de 9500 is ook heel performant.
als ik naar 1.55vcore(1.40v stock) ga voor 2.70Ghz te draaien staat em op 36° idle en 45° stressed. dit in een kamer die dagelijks verwarmt wordt en een case (antec superlanboy) met zeer slechte airflow.
dit is zeker niet slecht.

mss beetje te duur maar je krijgt waar voor je geld.
er moeten toch redenen zijn waarom die Arctic goedkoper is.
anders kan niet, prolly omdat zalman koelers in Koper zijn.

dawN_-

Legacy Member
JMke zei:
XFX 7800GT

MSI 7800GT gesneuveld tijdens eerste testen door faulty sample :-/

zou je me de results kunnen door PM'en?
ik ben namelijk geinteresseerd in die vf900.
maar de grote vraag is. kan die in SLi geplaats worden als er een ZM NB47-j tussenzit ?

SMa

Legacy Member
geduld wordt vereist dus :p
en ik vind nog nergens info over de VF900... zelfs geen foto'tjes fzo

opmerking aan JMke, over de compatibility list vn die link:
er staat dat de AC Freezer 64 Pro enkel voor AMD sockets is, maar imo verdient de AC Freezer 7 Pro toch ook wel een vermelding ;) (exact dezelfde koeler als 64pro)

SMa

Legacy Member
is een forum ;)
op de site van Zalman is er nx te vinden...
hier een foto voor de liefhebbers: klik!
op het eerste zicht lijkt hij me niet echt spectaculair...

saikoboarder

Legacy Member
dawN_- zei:
Saikoborder.



hebde de 9500 al ooit vastgehad en int echt gezien ?? da betwijfel ik.
zwaar ? ik vind em normaal.
de 7700CU is een slechtere koeler dan de 9500 en weegt om en bij de 1kg (achteraan de 900g)
de 9500 weeg ietjes meer als 500g.
ik hoor em niet en em staat op maximum dus ik snap niet vanwara jullie het halen van dat hij niet stil is.
Jullie hebben dat vast gelezen in ene of andere review waar ze prolly brakke montage hadden want ik hoor em dus NIET
de 9500 is ook heel performant.
als ik naar 1.55vcore(1.40v stock) ga voor 2.70Ghz te draaien staat em op 36° idle en 45° stressed. dit in een kamer die dagelijks verwarmt wordt en een case (antec superlanboy) met zeer slechte airflow.
dit is zeker niet slecht.

mss beetje te duur maar je krijgt waar voor je geld.
er moeten toch redenen zijn waarom die Arctic goedkoper is.
anders kan niet, prolly omdat zalman koelers in Koper zijn.

ik heb hier een 9500 naast mij staan.
met zijn 500 gr is hij mss niet de zwaarste,maar ik weet niet of jij ooit mechanica hebt gehad op school waar ze het over momenten hebben...

ik heb ook de kans gehad om de 9500 naast de artic te testen.
en de 9500 kwam qua geluid zeker boven de artic uit.
de zalman kan dan mss wel van koper zijn toch blijft hij minder goed presteren als een artic.
het is een harder wereld mijn jongen. bij zalman betaal je de naam


vf 900
http://www.planet3dnow.de/news_images/VF900_1.jpg
http://www.matbe.com/images/biblio/ces_2006/000000025741.jpg
info
http://www.matbe.com/actualites/12199/zalman-vf900-ces-graphic-card/ (spaans ofzo)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan