Archief - Kleine pc upgrade, goede config?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Reborn

Legacy Member
Hey

Ik zou graag morgen deze config gaan halen bij alternate:

- i7 2600K met Mugen 3 cooler
- Asrock Z68 Extreme4 Gen3
- CM HAF X 942 case

Totaal: 676,79

Ik kom van:

- AMD Phenom II X4 955
- 12 GB DDR3 RAM
- 2x5850
- ASUS M4A79XTD EVO USB3
- Corsair GS800 voeding
- CM Stacker case (zo die eerste, echt een big big tower maar helaas slechte airflow daarom wil ik ook ineens een nieuwe case)

De ram en graka's ga ik gebruiken op mijn nieuwe config, hdd's en dvd-drives, voeding etc zet ik uiteraard over op mijn nieuw mobo.

Is mijn keuze goed? Lijkt me nogal veel geld voor enkel een cpu, mobo, case en aftermarket cooler ..... niet?

phate_13

Legacy Member
Doeleinden? Voor games is een I5 krak even snel als een I7. Ook is dat een duur moederbord. Met een Extreme3 zou je ook moeten toekomen.

En je kunt ook perfect een goedkopere (en persoonlijke mening, mooiere) case nemen.

Hoe kom je bij de keuzes die je nu geeft, als je zelf ook al onmiddellijk aangeeft dat deze duur zijn?

Reborn

Legacy Member
phate_13 zei:
Doeleinden? Voor games is een I5 krak even snel als een I7. Ook is dat een duur moederbord. Met een Extreme3 zou je ook moeten toekomen.

En je kunt ook perfect een goedkopere (en persoonlijke mening, mooiere) case nemen.

Hoe kom je bij de keuzes die je nu geeft, als je zelf ook al onmiddellijk aangeeft dat deze duur zijn?

Doeleinden:

- Gaming
- Video encoding/editing, photoshopping, rendering etc

Oorspronkelijk wou ik ook de extreme3 nemen maar die heeft helaas geen firewire daarom ook mijn keuze voor de extreme4 en het is toch maar een kleine 30 euro duurder, dus zoveel bespaar ik er niet mee he :)

De reden wrm ik deze bepaalde case wil kopen is omdat het goede airflow heeft, heel veel ruimte, genoeg HDD inbouwsloten (zeer belangrijk ik heb 5 HDD's), geen rommel in de case, alle kabels kan men netjes verbergen dat ze niet in de weg staan, click systeem, genoeg plaats voor lange graka's en ik hou van het uiterlijk, ziet er mooi uit.

Ik heb gewoon vergeleken op alternate en keek naar prijs/prestatie en kwam op die config uit, goedkoper kon maar dan is het slechter he. Mss kan ik eventueel besparen op de case als u mij een evenwaardig alternatief kunt geven? Met dezelfde specs. Ruimte, airflow, click systeem, genoeg plaats voor lange graka's.

Wegens tijdgebrek ben ik dat nog niet gaan halen bij alternate, ben van plan om het dit weekend te doen, iemand nog opmerkingen? Akkoord dat de case goedkoper kan/mag maar ik vind er geen met al die opties die ik nodig heb ..... kan ik mss op het mobo ook besparen mss ander merk ofzo maar dan ook met dezelfde opties?

Iemand? Nu is het moment he, last minute changes? Ik ga direct vertrekken naar alternate ....

celeron clocker

Legacy Member
De helft van u budget zit in de case en het moederbord , als je het zelf te duur vindt waarom geen goedkopere case en moederbord ? Tenzij je 3-weg crossfire gaat gebruiken is het moederbord een beetje overkill. daar kan je al €47,99 op besparen door de extreme 3 te nemen zoals hierboven al vermeld.

Case is persoonlijke smaak maar die is ook aan de dure kant en zoals je zelf al zei , je vindt het een dure upgrade. Waarom niet iets goedkoper van case dan ?

Reborn

Legacy Member
celeron clocker zei:
De helft van u budget zit in de case en het moederbord , als je het zelf te duur vindt waarom geen goedkopere case en moederbord ? Tenzij je 3-weg crossfire gaat gebruiken is het moederbord een beetje overkill. daar kan je al €47,99 op besparen door de extreme 3 te nemen zoals hierboven al vermeld.

Case is persoonlijke smaak maar die is ook aan de dure kant en zoals je zelf al zei , je vindt het een dure upgrade. Waarom niet iets goedkoper van case dan ?

Reborn zei:
Oorspronkelijk wou ik ook de extreme3 nemen maar die heeft helaas geen firewire daarom ook mijn keuze voor de extreme4 en het is toch maar een kleine 30 euro duurder, dus zoveel bespaar ik er niet mee he

De reden wrm ik deze bepaalde case wil kopen is omdat het goede airflow heeft, heel veel ruimte, genoeg HDD inbouwsloten (zeer belangrijk ik heb 5 HDD's), geen rommel in de case, alle kabels kan men netjes verbergen dat ze niet in de weg staan, click systeem, genoeg plaats voor lange graka's en ik hou van het uiterlijk, ziet er mooi uit.

celeron clocker

Legacy Member
Dat stuk van die firewire heb ik dus los over gelezen mijn excuses.

En dat van die case , er zijn nog alternatieven maar zoals ik zei dat is persoonlijke smaak ik kan daar niet veel aan toevoegen , ze mag nog zo praktisch zijn als weet ik wat maar als het design je niet aanstaat zit je er ook mee.

Ik zou zeggen ga je gerief gaan halen, een miskoop zal je zeker niet doen . ;)

phate_13

Legacy Member
Waarom niet gewoon je huidige case houden? Je maakt me niet wijs dat de airflow echt zo slecht is. Deze kan zelfs zeer gemakkelijk verbeterd worden, er zijn immers 9 plaatsen waar een 120mm fan geplaatst kan worden.

Naar mijn mening ben je echt naar een mindere case aan het gaan op deze manier.

*Edit*: Alhoewel, ik heb nu wel de 830 voor. Als je zegt oudere, dan zal het inderdaad die niet zijn. Maar dan nog heb je daar toch nog genoeg koelingsopties in.

Vic 40+

Legacy Member
Ik heb de volgende 2 voor je,1 moederbord en 1 case waar ik zelf naar zit te kijken,maar dat is persoonlijk.Het moederbord ondersteunt firewire en heeft ook een 2e pciex16 op x8.Zie voor jezelf,
upgrade
ALTERNATE - HARDWARE - Behuizingen - Midi Tower - Corsair Carbide 400R
ALTERNATE - HARDWARE - Moederborden - Intel - Socket 1155 - GIGABYTE GA-Z68X-UD3H-B3
GIGABYTE - Moederbord - Socket 1155 - GA-Z68X-UD3H-B3 (rev. 1.0)

Persoonlijk zou k ook voor de volgende cpu koeler gaan,
koeler+review
http://www.alternate.be/html/produc...o/572801/?tn=HARDWARE&l1=Koeling&l2=Processor
http://www.rwlabs.com/article.php?cat=&id=473&pagenumber=6
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan