apa
Legacy Member
Je moet natuurlijk weten wat je zelf wil he, maar noise-reduction gaat ALTIJD gepaard met een verlies aan scherpte. De shot (van de orchidee) die je op die review ziet is een zware crop van het origineel. IMHO kan je de kwaliteit enkel beoordelen op de originele shot...pina zei:Als je hoge iso-waarden neemt, en dan laat afprinten in 10x15 met de nodige noise-reduction
Klopt, maar dat kan je met 4MP ook nog voor kleine prints... En zoals eniac ook zegt: als fotobewerking echt je ding is, dan ga je toch eerder voor een D-SLR lijkt mij?!pina zei:hoge megapixels is niet alleen een marketingstunt. Mensen die graag bezig zijn met fotobewerking kunnen veel doen met een hoger aantal MP.
Klopt... Maar zoals ik in mijn vorige post ook al zei: er bestaat niet zoiets als "de beste digicam"... IMHO staat het buiten discussie dat een degelijke D-SLR betere foto's kan trekken dan eenders welke compact-cam. Als je de kwaliteit van de foto's belangrijk vindt, dan koop je een D-SLR en de lompheid ervan moet je er maar bijnemen. Als je draagbaarheid echter primordiaal vindt, dan neem je een compact-cam en neem je de lagere beeldkwaliteit er ook bij.pina zei:denk je? Ten eerste kost een SLR enorm veel geld en zoiets iets niet altijd even gemakkelijk om mee te nemen.
Waarom *kan* je die niet meenemen? Als ik foto's wil trekken op een kamp of een festival, dan zal ik mijn D-SLR wel meenemen hoor... Persoonlijk vind ik die lompheid niet zo erg.pina zei:Je hebt geen SLR nodig als je op camp foto's wil trekken. Je kan geen SLR meenemen naar een concert of festival. Om dus maar 2 voorbeelden te geven.
Als ik je posts zo lees, dan heb ik de indruk dat jij draagbaarheid belangrijker vindt en dan is een compact-cam zeker de betere keus! Mijn opmerkingen in mijn hogere posts blijven echter gelden.
.