Archief - Jullie mening gevraagd [PC's]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

VinceFeet

Legacy Member
Hallo iedereen,

Mijn vader kan via zijn werk pc's aankopen voor een spotprijs (60% korting!) en ook laptops/printers zijn een mogelijkheid. Daarom dat ik het lijstje even ga overtypen zodat jullie even je mening kwijt kunnen want ik ken té weinig van zulke zaken om de mogelijke addertjes onder het gras te ontdekken.

Momenteel gaat onze voorkeur uit naar een vaste pc maar een laptop is zeker ook niet uitgesloten, hier komen ze:

HP Pavilion zd8410EA Notebook PC
- Processor: Intel pentium 4 processor 630 (3 Ghz)
- Geheugen: 1024 MB DDR2 533 MHz (2 x 512MB)
- Harde schijf: 80 GB EIDE, ATA 100 (4200rpm)
- DVD-CD-RW: Lightscribe DVD-writer, twee formaten (+/1R +/- RW)
- Grafische kaart: ATI Mobility Radeon X600 128MB
- Geluidskaart: 3d Sound Blaster Pro compatibel 16-bits geluid geïntegreerd
- Altec Lansing luidsprekers
- Firewire: 1 IEEE-1394 poort
- USB: 4 USB 2.0 poorten
- Netwerk: 10/100 LAN Ethernet geïntegreerd
- Draadloos netwerk: WLAN 54g 80211b/g
- Modem: High spreed 56K modem
- Bluethooth: Ja (extern)
- Diskettestation: Neen
- Geheugenkaartlezer: 6-en-1 geheugenkaartlezer
- HP USB Digital Drive
- Scherm: 17-inch WXGA + high-definition BrightView breedbeeldscherm
- Toetsenbord: Standaard toetsenbord (met aprt numeriek toetsenbord)
- Batterij: 12-cels
- Draagtas: Ja (Caselogic draagtas model PBC-17)
- USB Key
- USB key Creative MuVo TX SE MP3

HP Pavilion dv4388EA Notebook PC
- Processor: Intel Pentium M processor 750, Intel Speedstep technologie, 1.86GHz, cachegeheugen niveau 2, busfrequentie 533 MHz
- Geheugen: 1024 MB DDR2 533 MHz (2x512 MB)
- Harde schijf: 100 GB EIDE, ATA 100 (4200 rpm)
- DVD-CD-RW: Lightscribe DVD-writer, twee formaten (+/-R +/-RW)
- Grafische kaart: ATI Mobility Radeon X700 - 128MB specifiek videogeheugen
- Geluidskaart: 3D Sound Blaster Pro compatibel 16-bits geluid geïntegreerd
- Altec Lansing luidsprekers
- Firewire: 1 IEEE-1394 poort
- USB: 4 USB 2.0 poorten
- Netwerk: 10/100 LAN Ethernet geïntegreerd
- Draadloos netwerk: Intel Pro Wireless 2200 802.11b/g geïntegreerd Wireless Lan
- Bluetooth: Ja (intern)
- Modem: High speed 56k modem
- Diskettestation: Neen
- Geheugenkaartlezer: 6-en-1 geheugenkaartlezer
- Geen HP USB Digital Drive
- Scherm: 15,4-inch WXGA+ high-definition Brightview breedbeeldscherm
- Toetsenbord: Compatibel toetsenbord met 101 toetsen
- Muis: neen
- Batterij: 6-cels
- Draagtas: Ja (Caselogic draagtas model PBC-15)
- USB Key
- USB Key Creative MuVo TX SE MP3

HP Pavillion Entertainment (vaste pc)
- Processor: Intel Pentium D 920 dual-core (2x 2.8GHz), 2 x 2MB chache geheugen niveau 2
- Chipsel: Intel 945P Express chipset
- Geheugen: 2x512 MB DDR2 533 MHz (UP 4GB - 2 vrije dimm-sockets)
- Harde schijf: 250GB Sata (7200rpm)
- DVD/CD-Rom: DVD-drive 16x max
- DVD-CD-RW: DVD-writer +/-R +/-RW 16x/8x max Double Layer met ondersteuning van Lightscribe technologie
- Grafische kaart: ATI Radeon X1300 PRO - 256 MB video geheugen (VGA-poort, TV-uitgang, DVI-poort)
- Geluidskaart: Intel High Definition Audio 7.1, 3 audiopoorten aan voorzijde, 6 analoge audiopoorten aan achterzijde, 2 digitale audiopoorten aan achterzijde.
- Luidsprekers geïntegreerd in het scherm
- Externe luidsprekers Creative I Trigue 3600
- FireWire: 2IEEE-1394 poorten (1 aan voorzijde, 1 aan achterzijde)
- USB: 6 x USB 2.0 (2 aan voorzijde, 4 aan achterzijde)
- Netwerk: 10/100BT netwerkinterface
- Draadloos netwerk: Draadloos LAN 802.11b/g (Wifi)
- Modem: High Speed 56K modem
- USB key: USB key Creative MuVo TX SE MP3
- Scherm: 19" TFT

Alle 3 deze pc's worden geleverd met 3 jaar garantie en volgende software-paketten: MS Windows XP Home (nederlandstalig), MS Office 2003, Norton Symantec anti-virus.

Ik ga sowieso voor de vaste computer gaan waarschijnlijk maar is hij de moeite waard? Ik was toevallig zelf ook aan het sparen voor een nieuwe pc dus ik kan ongeveer nog €700 spenderen aan eventuele 'upgrades'. Een laptop ga ik ook nemen maar welke lijkt jullie de beste?

All-in-one printer HP Photosmart 3310
- 6 afzonderlijke inktcartridges HP Vivera
- 32 ppm in zwart, 31 ppm in kleur, 10x15cm foto's printen vanaf 14sec
- Geoptimaliseerde resolutie in kleur tot 4800x1200 dpi
- Kaartslots voor rechtstreeks printen van foto's van geheugenkaarten
- 9.1 cm LCD-kleurendisplay om foto's te printen en te bewerken zonder PC
- Scanner 4800x4800 dpi
- Kopiëren zonder PC
- Kleurenfax 33.6 KBps zonder gebruik van PC
- Ingebouwde Ethernet en geïntegreerde 802.11g/b voor vaste en draadloze thuisnetwerken
- Meerdere dia's of negatieven in één keer scannen
- HP Image Zone foto en imaging software
- Starterkit HP Photo Value Pack inbegrepen (6 kleuren inktcartridges en 150 fotopapier 10x15 glossy)

Goede keuze voor de printer? Alvast bedankt voor eventuele replies!

Groetjes, Vince

Davion

Legacy Member
- De eerste heeft een desktopprocessor, die doet dus amper 1-2 uur op batterij.
- De tweede is wel een aantrekkelijk model.
- Ubercrap, DualCore van Intel trekt op niets.

SMa

Legacy Member
2de is idd goed :)

@Davion, waarom ubercrap?
dat de 8xx reeks vol met bugs zit is algemeen gekend
maar de 9xx reeks?
btw, zijn er ergens reviews te vinden? google geeft nx nuttigs

Davion

Legacy Member
2.8Ghz voor een Intel is traag, daarbij rekening houden dat alle gegevens van beide cores door de smalle FSB moeten...

VinceFeet

Legacy Member
Wat spreekt jullie zo aan in die tweede laptop? Want het grote voordeel dat ik zag aan die eerste was zijn groter scherm. Maar blijkbaar zijn er voordelen aan het tweede model die ik over hoofd zie. ;)

SMa

Legacy Member
vn de eerste is het een desktop processor, die wordt warmer en verbruikt meer stroom
groter scherm is niet altijd een voordeel, een 15.4" scherm is soms mooier dan een 17"

en je kan altijd een extern aansluiten he :)

RealFlub

Legacy Member
2de laptop is goed, waarom?
- Pentium M processor. Is heel zuinig + is heel krachtig. (P4 3,2GHz = +- 1,8GHz) ongeveer eh
- 100 GB (ipv 80).
- X700 (ipv x600). de X700 is toch stukken krachtigere dan de X700 en verbruikte evenveel ;)

dit zijn 3 grote voordelen. klein nadeel is misschien het kleiner scherm.
ahhoewel; bij een laptop is 17" te groot vind ik. 15,4" is dan perfect, niet te groot, maar zeker niet te klein ;)

belgarath03

Legacy Member
intel is nie zo crap als mensen denken, hangt vooral af welke fanboy je tegenkomt:D, intel heeft wel een goeie reeks, maar op die dingen kunt ge ook meestal ne wafel bakken:crazy:. ik weet dat er iemand op het tones forum alleen intel gebruikt en die heeft daar geen last van die bugs, Davion. momenteel zijn de amd's meestal het beste in games, maar die intels kunnen ook goeie prestaties weerleggen,

die tweede notebook is beter, aangezien zoals al gezegd, die pentiums zuigt u batterij leeg, en die pentiums worden warm en ik denk nie da ge een draagbaar wafelijzer wilt?!

VinceFeet

Legacy Member
En iedereen is er van overtuigd dat die vaste computer brol is?

belgarath03

Legacy Member
die vaste computer is zeker geen brol, als je met die computer gaat gamen dan zou ik wel eerst wat modificaties doen vooraleer ik begin te gamen, eerst zou ik de cpu cooler vervangen door "Artic Freezer 7 PRO (24€ bij www.jaha.be)" en de graka vervangen door een 6800gs(227€ bij ww.jaha.be) of als je budget je het toelaat 7800gt(320€ bij www.jaha.be), het zijn telkens de msi-versies van de graka's, je kan enkele euros uitsparen door xfx te nemen maar die kunnen problemen hebben met hun standaard koeling

RealFlub

Legacy Member
idd, die vaste pc is niet echt een beest te noemen ;)

is niet al te goede grafische kaart om mee te game

SMa

Legacy Member
RealRoot zei:
2de laptop is goed, waarom?
- Pentium M processor. Is heel zuinig + is heel krachtig. (P4 3,2GHz = +- 1,8GHz) ongeveer eh
- 100 GB (ipv 80).
- X700 (ipv x600). de X700 is toch stukken krachtigere dan de X700 en verbruikte evenveel ;)
je bedoelt wrs: X700 is stukken krachtiger dan de X600 ;)

laptop is idd de beste keus
maar hoeveel betaal je daarvoor? is wrs wel een stuk duurder dan de rest
en voor wat wil je hem gebruiken?

bieden ze geen krachtigere desktops aan?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
RealRoot zei:
klein nadeel is misschien het kleiner scherm.
Bwoah, ik vind het persoonlijk niet echt zo'n nadeel. Wat is het nut van ne draagbare computer als ze zo groot worden...
Kzou ook zeker voor de 2de gaan! (voor de voordelen ervan die jij ook al opnoemde) En die voordelen wegen imo wel erg zwaar door tov dat nadeel..

VinceFeet

Legacy Member
sheep zei:
je bedoelt wrs: X700 is stukken krachtiger dan de X600 ;)

laptop is idd de beste keus
maar hoeveel betaal je daarvoor? is wrs wel een stuk duurder dan de rest
en voor wat wil je hem gebruiken?

bieden ze geen krachtigere desktops aan?

Neen, dit zijn de drie enigste opties.
En de prijs maakt écht de zaak niet hoor. Voor die tweede laptop betaalt mijn vader iets van een €200 (geen grap) en die eerste laptop is nét iets duurder (€220 dacht ik), daarom dat ik ook van de veronderstelling uitging dat die dan iets beter zou zijn.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Is dus niet zo. :)

Kan je aan meerdere stuks geraken voor die prijs trouwens? :p Denk dat je wel wat zaken kan doen hier zo. :D

VinceFeet

Legacy Member
Je mag maximum 3 computers bestellen. Waarschijnlijk beseffen zij ook dat er anders handeltjes opgezet gaan worden :p !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan