Archief - Is dit een goede gaming pc?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MrKrusty

Legacy Member
Ik wil gewoon weten of dit een goede game pc zou zijn. Ik ken niet zoveel van pc's.

Alvast bedankt.

Dit is de pc:

CPU: Intel Core i5 2400 Quad Core 3.1Ghz 6MB socket 1155 (€234.00)
Motherboard: ASRock Z68 Pro3 Gen3 socket 1155 (€135.00)
Memory 1: Kingston 4Gb DDR3 1333Mhz CL9 (€52.00)
Memory 2: Kingston 4Gb DDR3 1333Mhz CL9 (€52.00)
Harddisk 1: WD 500Gb Caviar Blue WD5000AAKX 16mb 7200rpm SATA3 (€145.00)
Grafische kaart 1: Nvidia Geforce GTX 560Ti 1Gb DDR5 PCI-express (€249.00)
Optical Drive 1: LG 24x GH24NS70 DVD-RW Dual Layer zwart SATA (€48.00)
Voeding: XFX Core Edition 450W voeding (€82.00)
Operating system:Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit OEM NLTFT (€129.00)
Kaartlezer: Apacer AE700 interne kaartlezer 24 in 1 met USB poort (€40.00)

drahadaxa

Legacy Member
mss de prijzen vermelden?

ook budget enzo?
anders wel deftig systeem, als je oc'ed, dan kun je de i5 2500k nemen
weet niet of je met 450w voeding genoeg hebt (voor de toekomst?)

vince23

Legacy Member
CPU: Voor 20 euro heb je een intel core i5 2500K die je kan overclocken, en goed is voor te gamen.
Voor de rest weet ik niet, mss voeding iets te laag. (qua watt hé)

edit: drahadaxa is me voor :doh: :lol:

MrKrusty

Legacy Member
De prijs is voor mij niet belangrijk, want ik zelf heb een game pc, het is dus voor een vriend. Ik heb deze samengesteld met de info van mijn pc, omdat deze zeer goed is, maar door vernieuwingen van systemen kan ik niet alles het zelfde kiezen als mijn pc. De 450watt is wel voldoende volgens mij. Het is de bedoeling dat mijn vriend Battlefield 3 kan draaien op recommended.
Door die vernieuwingen weet ik dus niet als die pc goed zal werken.

phate_13

Legacy Member
Voeding is ruim voldoende, zolang je geen SLI opstelling wilt gaan steken toch. :)

Daarnaast : Kun je de prijzen toch eens bij de onderdelen zetten voor de zekerheid?
Alsook zou ik persoonlijk ook voor een ssd gaan, indien mogelijk binnen het budget.

Lan

Legacy Member
De 2400 gaat evengoed gamen als de 2500k.
Als je gaat oc'en oké, maar dan heb je ook een extra cpu koeler nodig.
Anders zit je met een te zware cpu en een te lichte GPU. Al deze games zijn op hoge resolutie en met veel eye candy altijd GPU gelimiteerd. Dus is het aanbevolen om meer in te zetten op de GPU.

Nvidia 560Ti of mss beter een ATI 6950 2Gb.

Voeding is prima.

phate_13

Legacy Member
Met de stockkoeler kun je overigens wel perfect licht overclocken hoor. 4,4Ghz zou haalbaar zijn op stockkoeling, dus 4Ghz moet gemakkelijk te behouden zijn zonder dat deze op het randje te warm werkt of dergelijke.
Indien het in het budget past echter zou ik inderdaad ook wel voor een andere cpu-koeler gaan.

MrKrusty

Legacy Member
phate_13 zei:
Voeding is ruim voldoende, zolang je geen SLI opstelling wilt gaan steken toch. :)

Daarnaast : Kun je de prijzen toch eens bij de onderdelen zetten voor de zekerheid?
Alsook zou ik persoonlijk ook voor een ssd gaan, indien mogelijk binnen het budget.

Welke ssd zou je me dan aanbevelen? En een CPU cooler zit er niet extra bij, moet ik die overwegen? En de prijzen heb ik erbij gezet.

phate_13

Legacy Member
De crucial M4 is wellicht de meest interessante ssd op de markt.

CPU-koeler : Als je gaat overclocken en/of meer stilte wilt is dat interessant.

MrKrusty

Legacy Member
phate_13 zei:
De crucial M4 is wellicht de meest interessante ssd op de markt.

CPU-koeler : Als je gaat overclocken en/of meer stilte wilt is dat interessant.
Het is niet de bedoeling dat hij gaat overclocken.

Alvast bedankt voor de info.

alilsneaky

Legacy Member
Prijzen zijn veeeel te hoog (129 euro voor OEM windows 7 wtf?)
Kijk eens bij alternate ofzo...

Koop idd een i5 2500k, die kost niet veel meer en met de overclock gaat die nog 1-2 jaar langer goed genoeg blijven.
Ram lijkt me enorm duur, 52 euro voor 4GB cl9 ddr3? zou eerder 35 moeten zijn!


Zo kan ik bezig blijven, welke winkel dit ook is: koop hier nooit meer iets.
82 euro voor een 450W voeding hahahahahaah.
Koop aub een 550W ofzo voeding voor uw vriend, dat geeft hem 100W (nuja 80ish) speelruimte voor upgrades later.

phate_13

Legacy Member
Belachelijk dure winkel inderdaad. Maar een 550Watt voeding, waar zou dat goed voor zijn? 450Watt is voldoende voor alle upgrades buiten een SLI opstelling. Maar 550Watt is ook te nipt voor een SLI opstelling om comfortabel te zitten. Dus gek advies naar mijn mening.

En waarom zou 100Watt extra maar 80-ish extra opleveren?

alilsneaky

Legacy Member
phate_13 zei:
Belachelijk dure winkel inderdaad. Maar een 550Watt voeding, waar zou dat goed voor zijn? 450Watt is voldoende voor alle upgrades buiten een SLI opstelling. Maar 550Watt is ook te nipt voor een SLI opstelling om comfortabel te zitten. Dus gek advies naar mijn mening.

En waarom zou 100Watt extra maar 80-ish extra opleveren?

Omdat een voeding voor zover ik weet rated is op hoeveel watt ze uit de muur haalt, maar een deel daarvan verliest aan warmte, en dus maar 80-85 percent efficient is.

Die 550W is alleen maar omdat verbruik van onderdelen altijd maar omhoog gaat, normaal gezien gaat de 7xxx serie van AMD minder verbruiken dan de belachelijke 300W voor de huidige high end kaarten, maar je weet maar nooit hoe het zit binnen 2-3 jaar (wanneer het tijd is voor z'n volgende gpu upgrade).
Aangezien de meerkost te verwaarlozen valt (5euro ofzo, niet?) zou ik persoonlijk liever gerust zijn.

Met 550W zou hij trouwens wel makkelijk 2x hd7870s kunnen crossfiren:p als de geruchten over 150W TDP voor die kaarten @gtx580 performance!(zelfde verbruik als de huidige 6850) idd waar zijn.

MrKrusty

Legacy Member
2 maanden geleden waren de prijzen wel lager, dus kraak de winkel nu niet af. Het is normaal door de slechte economie. Dit kan dus ook al zo zijn in andere winkels.

Twinturbo

Legacy Member
Sorry, maar een i5 2400 heeft nooit 230 euro gekost... zelfs niet bij release 11 maand geleden.

Enigste wat is gestegen in prijs zijn de harde schijven. En dat is door de overstromingen in Thailand. Die winkel is gewoon overpriced. Punt uit.

MrKrusty

Legacy Member
alilsneaky zei:
Prijzen zijn veeeel te hoog (129 euro voor OEM windows 7 wtf?)
Kijk eens bij alternate ofzo...

Koop idd een i5 2500k, die kost niet veel meer en met de overclock gaat die nog 1-2 jaar langer goed genoeg blijven.
Ram lijkt me enorm duur, 52 euro voor 4GB cl9 ddr3? zou eerder 35 moeten zijn!


Zo kan ik bezig blijven, welke winkel dit ook is: koop hier nooit meer iets.
82 euro voor een 450W voeding hahahahahaah.
Koop aub een 550W ofzo voeding voor uw vriend, dat geeft hem 100W (nuja 80ish) speelruimte voor upgrades later.
Ik zie nu pas, als je een volledige pc koopt dan is het goedkoper. Dus als je alles zou optellen hierboven dan kom je aan €1175, maar als je dan alles samengesteld hebt dan kom ik op €914 en hierbij is de case en de samenstellings kosten dan ook meegerekend. Bij die 1175 is de case enzo niet meegerekend. Het is dus niet de bedoeling dat je losse stukken koopt, dat is z'n strategie.

MrKrusty

Legacy Member
Twinturbo zei:
Sorry, maar een i5 2400 heeft nooit 230 euro gekost... zelfs niet bij release 11 maand geleden.

Enigste wat is gestegen in prijs zijn de harde schijven. En dat is door de overstromingen in Thailand. Die winkel is gewoon overpriced. Punt uit.
Dus bij een volledige pc zoals mijn vriend zal kopen zou die i5 €179 kosten, en Het ram geheugen van 4Gb, €22

phate_13

Legacy Member
alilsneaky zei:
Omdat een voeding voor zover ik weet rated is op hoeveel watt ze uit de muur haalt, maar een deel daarvan verliest aan warmte, en dus maar 80-85 percent efficient is.

Die 550W is alleen maar omdat verbruik van onderdelen altijd maar omhoog gaat, normaal gezien gaat de 7xxx serie van AMD minder verbruiken dan de belachelijke 300W voor de huidige high end kaarten, maar je weet maar nooit hoe het zit binnen 2-3 jaar (wanneer het tijd is voor z'n volgende gpu upgrade).
Aangezien de meerkost te verwaarlozen valt (5euro ofzo, niet?) zou ik persoonlijk liever gerust zijn.

Met 550W zou hij trouwens wel makkelijk 2x hd7870s kunnen crossfiren:p als de geruchten over 150W TDP voor die kaarten @gtx580 performance!(zelfde verbruik als de huidige 6850) idd waar zijn.

Een voeding is gelabelled op hoeveel watt deze kan leveren hoor. Dus een 550Watt voeding met een efficientie van 85% zal zo'n 650Watt uit de muur trekken.

En het verbruik zal niet hoger worden hoor, er zijn bepaalde standaarden waar men niet over gaat/wil gaan. En 300Watt, dan zit je echt al over de hele zware kaarten te praten, die meestal niet interessant zijn.

En ten slotte, zoals in de andere topic aangehaald : Kwaliteit van de voeding is vele malen belangrijker dan het aangegeven wattage! :)

MrKrusty

Legacy Member
Twinturbo zei:
Sorry, maar een i5 2400 heeft nooit 230 euro gekost... zelfs niet bij release 11 maand geleden.

Enigste wat is gestegen in prijs zijn de harde schijven. En dat is door de overstromingen in Thailand. Die winkel is gewoon overpriced. Punt uit.

Je hebt me al eens geholpen, toen ik zelf een nieuwe pc nodig had, en toen beveelde je deze aan. Het enigste verschil met deze is het moederbord en de harde schijf.

alilsneaky

Legacy Member
Net zelf bij lokale pc winkel website zelfde set up samengesteld ( 1TB hdd en betere voeding omdat ik dezelfde voeding niet vond en met ongetwijfeld een veel betere case) en hij kost 900euro daar (met windows en samenstellen erbij).

Dus ja t is nog steeds te duur, met rommelcase en kleinere hdd zou dat maar 850 euro mogen kosten.
Waarom geeft die man zulk een belachelijke stukprijzen aan?
8GB kingston hyperx cl9 DDR3 ram kost maar 45 euro :p daar 110...
edit:@post hier onder, ah nu snap ik t.
Ocharme die winkel en ik maar op hen afgeven.

@phate : ahzo, er is mij altijd verteld dat dit andersom was:p
Des te beter dan, ja dan is t genoeg (net als die 380W in de andere topic:p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan