Archief - Ipod Video

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

G@medude

Legacy Member
Ik ben dus van plan om een ipod video te kopen en heb enkele vragen aan mensen die er misschien al een hebben. Zijn de videos die je op de ipod bekijkt van goede kwaliteit en welke hoeszen/draagtassen/armbanden zijn er zoal? Want op de applestore is er maar 1 soort voor de apple photo : de ipod sokken (http://store.apple.com/Apple/WebObj...xz1EmL1CYTRqD3/6.SLID?mco=CC1C1F0B&nplm=M9720)
maar da spreekt mij ni echt aan en ik zou liever iets steviger willen want ik wil em wel elke dag meenemen op de fiets.

.bal

Legacy Member
Hoe verzinnen ze het, gekleurde kousjes voor 30 euro :). Brilliante marketing, die Apple-jongens.

Ontopic: De videokwaliteit valt goed mee, maar hou er rekening mee dat een 2" schermpje echt wel klein en vermoeiend is om naar te kijken en video de batterij opslorpt (veel meer dan een uur of 3-5 (maxiumum) ga je er niet uitkrijgen). Indien video echt je prioriteit is zou je misschien beter gaan voor een of andere PMP (Portable Media Device (bvb: Archos) wat videospelers zijn met een muziek-functie. iPod Video en andere MP3-spelers zijn muziek-spelers met een extra video-functie.

Veel plezier :).

phixiuZ

Legacy Member
Dit hoort thuis in Aankoopadvies.

Kijk eens in Dixons, je hebt zoveel accessoires.

chosen1

Legacy Member
zorg er voor dat ge zeker iets hebt om hem in te steken er zelfs dan komen er echt héél gemakkelijk krassen op! ik snap nie waarom Apple daar nix aan doet! bij het minste staat er een kras op!

ToMiKoN

Legacy Member
De nieuwe iPod 5g "video" is zeker een goede keuze!!

Videokwaliteit is 320 x 240, H.264 750-Kbps, 128-Kbps audio.
Er zit al een hoesje bij, deze is volgens mij al genoeg om in je broek/binnen/...-zak te stoppen tijdens het gebruik. Meer heb je niet nodig. De sokjes doen volgens mij ongeveer hetzelfde, maar die zijn 30 euro voor 6 stuks. Probeer eerst eens met dat standaard ding en kijk daarna wat rond!

NeoGeo

Legacy Member
PuLse zei:
De nieuwe iPod 5g "video" is zeker een goede keuze!!

Videokwaliteit is 320 x 240, H.264 750-Kbps, 128-Kbps audio.
Er zit al een hoesje bij, deze is volgens mij al genoeg om in je broek/binnen/...-zak te stoppen tijdens het gebruik. Meer heb je niet nodig. De sokjes doen volgens mij ongeveer hetzelfde, maar die zijn 30 euro voor 6 stuks. Probeer eerst eens met dat standaard ding en kijk daarna wat rond!

Het bijgeleverde hoesje doet zijn werk goed, al is het misschien wel een beetje te strak voor de 60GB versie, voor mijn 30GB werk het echter perfect.

Die iPod socks zou ik in ieder geval niet per 6 kopen, je zal er wrs toch maar eentje gebruiken. Koop dan ineens een deftig hoesje, ga eens kijken in de Dixons, de It Pro of een andere winkel waar ze iPods en dergelijke verkopen.

Ik zou mijn geld eerder uitgeven aan een paar deftige oortjes, die witte dopjes die je erbij krijgt zijn wel OK voor eerder rustige muziek maar voor harde rock/metal/techno en consoorten vind ik ze toch wat te mager. Ze isoleren je oren ook veel te weinig, als je ze buiten gebruikt (stad, tram, bus,...) moet je ze al heel luid zetten wil je nog iets van de muziek verstaan.

Ik raad je in-ears aan, zoals deze: http://www.mp3shop.be/product/16408

MarG

Legacy Member
Staar je niet blind op iPod. Tegenwoordig zijn er andere merken die producten van gelijke ( en zelfs betere ) kwaliteit op de markt brengen. Ik heb mezelf de archos Gmini 402 20 GB aangeschaft voor 299 euro. Ik ben er zéér content van. Vooral de plug 'n' play optie, de scherpte van het beeld en het feit dat hij SD-kaartjes van digitale apparaten leest, maken hem tot de ideale mp3-speler voor mij :).


Grtz,
MarG

NeoGeo

Legacy Member
MarG zei:
Staar je niet blind op iPod. Tegenwoordig zijn er andere merken die producten van gelijke ( en zelfs betere ) kwaliteit op de markt brengen. Ik heb mezelf de archos Gmini 402 20 GB aangeschaft voor 299 euro. Ik ben er zéér content van. Vooral de plug 'n' play optie, de scherpte van het beeld en het feit dat hij SD-kaartjes van digitale apparaten leest, maken hem tot de ideale mp3-speler voor mij :).


Grtz,
MarG

Als MP3-speler ben je dan wel beter af met een iPod hoor, die is stukken kleiner/dunner. Tenzijn je echt veel naar video wil kijken (films enzo) ben je beter af met de iPod. Als je dan toch een alternatief wil geven, stel dan de iAudio X5 ofzo voor :)

/\quila

Legacy Member
NeoGeo zei:
Ik zou mijn geld eerder uitgeven aan een paar deftige oortjes, die witte dopjes die je erbij krijgt zijn wel OK voor eerder rustige muziek maar voor harde rock/metal/techno en consoorten vind ik ze toch wat te mager. Ze isoleren je oren ook veel te weinig, als je ze buiten gebruikt (stad, tram, bus,...) moet je ze al heel luid zetten wil je nog iets van de muziek verstaan.

Ik raad je in-ears aan, zoals deze: http://www.mp3shop.be/product/16408

Ik vind dat in-ears in de goedkopere versies vaak een groot probleem hebben met de lage/midde tonen. Zeker omdat in-ear zo een intense muziekervaring is, is dit een groot gebrek.
Als je veel geld er voorover hebt raad ik je de Shure E4(C) aan, dit is genieten van muziek, zeer goede weergave van alle tonen, zelfs bas. Kosten wel tussen de 200 en 300€.


Verder weet ik niet waarom je een video functie wilt op je mp3 speler, maar dit is natuurlijk mijn gedacht. Ook is het "weer" Ipod, er bestaan vaak betere/goedkopere alternatieven met vaak meer functies/betere (muziek)kwaliteit. Maar natuurlijk is dat ook weer persoonlijk.

MarG

Legacy Member
iAudio X5? Hij is veel groter als de archos Gmini 402, en bovendien nog is duurder. Die archos weegt ongeveer evenveel als die iPod. Het design van de archos vind ik persoonlijk ook mooier dan dat van de X5, maar dat is persoonlijk. De X5 mag dan mss wel meer formaten spelen, maar bijna alle bestanden zijn mp3 bestanden tegenwoordig. Dusja, zoveel voordeel zie ik hier niet in...

XoN`-

Legacy Member
in ears allemaal goe & well mr duurbaar :|

kheb in de loop der jaren enorm veel veschillende soorten ears geprobeerd & ben eigl qua prijs kwaliteit het meest tevreden van creative.

Zelf hebk nu een creative hq 140 (http://www.paradigit.nl/pdf/10009863v.html) voor nog g'n 20€ ! & dies bangelijk, supper flexibel, kunt die uren op u kop laten & gaat enorm hard (zeker met mp3gain) & pakt alles zuiver (bass & high)

verschil in prijs in headphones ligt meestal in de stereo ministekker (koper/goud dachtk)


& tuurlijk kunde ager veel geld henne wilt smijten böse etc.. kopen mr eerlijk gezegd vindk da enorme geldverspilling (mr geluid is wel ENORM goed)

Cobra11

Legacy Member
Ik heb wel eens bij iemand op de iPod video gekeken, en ik vond het er erg mooi uitzien :)

(Toch heb ik liever een iPod nano, die films kijk ik thuis wel... en hij is kleiner ;) )

sgt slingshot

Legacy Member
ook vraagje van mij : Je kan de lost afleveringen kopen via itunes he , maar kan ik die ook kopen zonder ipod video en dan gewoon bekijken op pc?

NeoGeo

Legacy Member
G@medude zei:
bedankt voor de replies! Ik zal eerst eens het bijgeleverde hoesje proberen en dan wel zien. Ik heb ook al wat gezocht naar programma's om videos te converten naar ipod video formaat (http://www.download.com/3120-20_4-0...g=dl-2140&search.x=15&search.y=16&search=+Go!)
maar alle programma's die ik heb gevonden moet je voor betalen dus kent iemand een gratis alternatief?

Deze kerel heeft het voor je samengevat: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=66574

Wat ik zelf soms voor XP gebruik: Videora: http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod/

NeoGeo

Legacy Member
MarG zei:
iAudio X5? Hij is veel groter als de archos Gmini 402, en bovendien nog is duurder. Die archos weegt ongeveer evenveel als die iPod. Het design van de archos vind ik persoonlijk ook mooier dan dat van de X5, maar dat is persoonlijk. De X5 mag dan mss wel meer formaten spelen, maar bijna alle bestanden zijn mp3 bestanden tegenwoordig. Dusja, zoveel voordeel zie ik hier niet in...

iAudio is dunner, even groot (iets kleiner om eerlijk te zijn) en weegt 145 gram tov Archos 160 gram en iPod 136 gram. Wat je zegt slaagt op niets :)

Verder heeft jou speler minder geheugen dan de iPod (20GB tov 30GB), een kleiner scherm en voor audio minder batterijduur (ik zei dan ook dat de iPod als MP3-speler beter was).

Dat de iPod geen geheugenkaarten kan lezen weet de TS best wel, ook dat hij met iTunes werkt (of ephod en andere alternatieven...)

Bon, deze discussie is nutteloos aangezien de TS info kwam vragen omtrent accessoires voor de iPod en niet over welke hij MP3-speler hij zou moeten kopen

Sorry voor :offtopic:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan