Archief - Ipod Mini vs Ipod Nano

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

exo

Legacy Member
Hellow,

Ik zou graag een mp3 speler aanschaffen, maar weet totaal dus niet welke... Ofja welke van de 2 in de titel vernoemde mp3 spelers te kopen. (Ipod Nano of Ipod Mini)
Kan iemand me hier wijs uit maken?
Ik zou hem zowiezo 2de hands kopen. Omwille van het lichte prijsverschil toch.


Mvg

FeNiX4LiFe

Legacy Member
ik zou voor de mini gaan 2dehands.
Maar dan eentje van de 2de generatie ( betere abtterij )

de nano heeft gwn te veel last van krassen en is te duur naar mijn mening.

exo

Legacy Member
Bwoah met 4gb ben ik al content ze.
2 lijkt me weer wat klein dan, maar met 4 kan ik wel effe verder.

-Timo-

Legacy Member
Dan zou ik een nano nemen. Is toch nieuwer en veel geavanceerder.

The Frak

Legacy Member
Als je wilt sporten met je mp3 speler => Nano, want die heeft flash geheugen.
Indien niet, dan pak je best de Mini.

exo

Legacy Member
En wat is er zo speciaal aan dat flash geheugen?
Ja ik zou er graag af en toe mee gaan joggen. Gaat dit niet met een mini?

-Timo-

Legacy Member
Ik dacht dat het zo zit :
flash geheugen heeft geen losse onderdelen => nano
bij de mini is dit met een harde schijf dus zijn er wel bewegende onderdelen

Bij het flasgeheugen maken schokken niets uit (je moet hem ntuurlijk niet op de grond gooien ;)) maar bij een hard disk kan dit na bepaalde tijd wel problemen geven zodat je mp3-speler kapot is.

Ikzelf heb een nano en ben er heel tevreden van ;)

The Frak

Legacy Member
Thammels zei:
Ik dacht dat het zo zit :
flash geheugen heeft geen losse onderdelen => nano
bij de mini is dit met een harde schijf dus zijn er wel bewegende onderdelen

Bij het flasgeheugen maken schokken niets uit (je moet hem ntuurlijk niet op de grond gooien ;)) maar bij een hard disk kan dit na bepaalde tijd wel problemen geven zodat je mp3-speler kapot is.

Ikzelf heb een nano en ben er heel tevreden van ;)

idd, dat is het zowat :)
Er zullen waarschijnlijk mensen zijn die wel joggen met hun Mini die beweren dat dat perfect kan en dat de muziek niet hapert.
Ze hebben gelijk, maar op lange termijn zijn al die schokken heel schadelijk voor de harde schijf.
Als je het dan toch doet, merk je op een dag dat hij het niet meer doet en daar gaat je € 200 (tenzij je nog garantie hebt natuurlijk ;) )

-Timo-

Legacy Member
The Frak zei:
idd, dat is het zowat :)
Er zullen waarschijnlijk mensen zijn die wel joggen met hun Mini die beweren dat dat perfect kan en dat de muziek niet hapert.
Ze hebben gelijk, maar op lange termijn zijn al die schokken heel schadelijk voor de harde schijf.
Als je het dan toch doet, merk je op een dag dat hij het niet meer doet en daar gaat je € 200 (tenzij je nog garantie hebt natuurlijk ;) )
Ik zou zelfs niet durven zeggen dat dit onder de garantie valt ...

The Frak

Legacy Member
Thammels zei:
Ik zou zelfs niet durven zeggen dat dit onder de garantie valt ...

Het hangt er allemaal van af hoe je het aanbrengt bij de winkel.
Je moet in zo'n geval natuurlijk niet vermelden dat je ermee bent gaan sporten.
Het is in ieder geval gelukt bij mij. :D

exo zei:
Dus jullie raden me toch een iPod Nano aan?

Idd

zikje

Legacy Member
Ik heb een nano 4GB. Gaan zowat 47 cd's op. Ben er tevreden over.

exo

Legacy Member
@iedereen
waar zou ik hem het voordeligste kunnen kopen volgens jullie? Eventueel nieuw.
Ps: Ik ben ook sterk aan het twijfelen over de kleur. Persoonlijk vind ik zwart het mooiste, maar zie je daar niet rap krasjes etc op?
Daarom ben ik geneigd om een wit exemplaar te nemen. Maar wordt deze niet vuil (ik bedoel zowat geel uitgeslagen etc...)

GiaMoNsTeR

Legacy Member
Ja ik ben student, maar moet iek daar iets speciaals voor doen? (exo)

The Frak

Legacy Member
Gewoon doen wat ze zeggen op de site (zie link in mn vorige post) en dan gewoon bestellen. :)
Is normaal iets van een € 240 voor de 4GB versie.

Naughty dog

Legacy Member
Ik heb een zwarte nano, en zolang da ge em niet tesamen met uw sleutels enzo steekt komt er echt bijna niks van krassen op :)

Ik heb 'm sinds release, en de enige plaats waar er veel krassen op zijn, is op de achterkant (/care), het schermpje is als nieuw :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan