Archief - Internet powerline stopcontact.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gregstjeee

Legacy Member
Hej,

Mijn kamer bevindt zich in het hoekje van het huis-->Draadloos-->zeer slechte verbinding omdat ik, boven zit, en de modem staat beneden en aan de andere kant van het huis, heb nauwelijk verbinding, nu hoorde ik (zonder gaten te moeten boren in de muren) dat je van die bakjes kan kopen, één aan de modem, en één aan het stopcontact die die dan verbind met de pc, wel ik heb wat gevonden: DEVOLO 200AVMINI KIT bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen

Ik game ook wel, dus ik wil echt niet telkens wegvallen van de games, zodat ik goed kan gamen (zelfde zoals ik naast mijn modem zou zitten), heb thuis zo'n Topcom powerline 200, 85mbs, maar we hebben maar één bakje, dus dat werkt al niet, met dat het morgen mijn verjaardag is zou ik zo'n setje willen kopen, wel, aan de proffesionals, is dit geschikt voor mij? (LINK)

Grtz

wishy

Legacy Member
Ik heb ook een periode gewerkt met powerlines, wel van belkin. Ik heb ze uiteindelijk terug weggedaan, absoluut niet content van. Ik gebruikte deze op mijn desktop die bestemd was om te gamen. Als de pc heel de dag niet opstond en enkel 's avonds werd gebruikt om te gamen - viel het mee. Maar onvermijdelijk had ik uiteindelijk disconnects en sterker zelfs met momenten kwam die ook niet meer terug.

Het hangt ook sterk af van hoe het electriciteitsnet in elkaar zit, zou ik eerst eens naar kijken. Sommige powerlines werken enkel deftig als ze in dezelfde kring zitten, is dit niet het geval kan je het helemaal vergeten.

Ik zou het eerlijk gezegd niet doen, misschien zou ik eerder eens kijken naar een extender voor uw wireless.

gregstjeee

Legacy Member
wishy zei:
Ik heb ook een periode gewerkt met powerlines, wel van belkin. Ik heb ze uiteindelijk terug weggedaan, absoluut niet content van. Ik gebruikte deze op mijn desktop die bestemd was om te gamen. Als de pc heel de dag niet opstond en enkel 's avonds werd gebruikt om te gamen - viel het mee. Maar onvermijdelijk had ik uiteindelijk disconnects en sterker zelfs met momenten kwam die ook niet meer terug.

Het hangt ook sterk af van hoe het electriciteitsnet in elkaar zit, zou ik eerst eens naar kijken. Sommige powerlines werken enkel deftig als ze in dezelfde kring zitten, is dit niet het geval kan je het helemaal vergeten.

Ik zou het eerlijk gezegd niet doen, misschien zou ik eerder eens kijken naar een extender voor uw wireless.


Bedoel je dan een extra modem? Wil men moeder niet... (kabels, boren,...)

Zou graag wat meningen hebben van mensen omdat ik alleen morgen naar de Vandenborre mag ;D

Lan

Legacy Member
na te kijken: hoeveel fasen is het elektriciteitsnet in de woning:
- monofasig --> geen enkel probleem
- driefasig --> nakijken dat je beide powerlines op dezelfde fasen aansluit aan je modem en je pc, anders kan je zeer slecht signaal hebben

Hoe testen: kijk naar de verbindingskabel van de elektriciteitsmeter naar de elektrische kast. 2 draden = monofase, 3 draden = driefasig.

gregstjeee

Legacy Member
Elektrische kast? Hmm? heb die nog nooit thuis gezien, de plon zoals ze zeggen?

Lan

Legacy Member
Werkt prima. ikzelf heb een set tplink 200mbps powerlines. zeer stabiel en weinig delay ook bij gamen.
Merk devolo is prima

spourop

Legacy Member

gregstjeee

Legacy Member
spourop zei:
Heb zo een wireless devolo die ik gebruik in combinatie met mijn telenet powerlines, ik zou zowiso devolo aanraden, gewoon om het feit dat het de marktleider is voor powerlines.

Die devolo alleen, zou dat genoeg zijn voor online gaming op pc?

spourop

Legacy Member
gregstjeee zei:
Die devolo alleen, zou dat genoeg zijn voor online gaming op pc?

In jou geval niet, aangezien ik al een telenet set had, had ik alleen nog een extra nodig voor in een stopcontact, maar je hebt ook een nodig voor in je modem, die ik dus al had door mijn telenet setje, indien je verschillende powerlines wilt gaan mengen, moet je zeker zijn dat ze compatibel zijn met elkaar.

Voor mijn heel verhaal kan je mijn topic misschien ook eens bekijken:
https://www.beyondgaming.be/archive/hardware.21/telenet-powerlines.838427

gregstjeee

Legacy Member
Ik heb hier een setje op het oog
DEVOLO 200AVMINI KIT bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen

Zijn er natuurlijk wel twee he, één van de modem naar het stopcontact, steek hem aan, ik ga naar boven naar mijn kamer, 2de devolo bakje in het stopcontact steken, en met een ethernet kabel linken aan mijn pc, dan heb je internet toch? Het zijn er dus TWEE hé, daarbij vraag ik, of die genoeg internet leveren voor lagg-free gaming.

Ik zie het niet echt zitten om boven die 80 euro nog dingen te moeten gaan vragen daarover voor mijn verjaardag

pstubru

Legacy Member
Elektrische kast? Hmm? heb die nog nooit thuis gezien, de plon zoals ze zeggen?
Ik weet dat er in Knokke nog bepaalde woningen voorzien zijn van 3*220 V. Het zijn uitzonderingen maar ze zijn er nog. Hetgeen Lan dus vraagt zou ik wel degelijk eerst trachten uit te zoeken. Zelfs al heb je monofasig dan nog kan er niemand hier garanderen dat deze set zal voldoen aan jouw verwachtingen. Misschien kan je eerst een vragen aan een kennis om zijn set ff te testen of eventueel uitkijken naar een tweedehands setje ? Alvast een gelukkige verjaardag binnenkort !

BestGamer

Legacy Member
ik zit met hetzelfde probleem want nu is mijn lankabel kapot gegaan en voor powerlines moet je alleen maar het eerste bakje met de lan kabel aan de modem hangen en in het stopcontact steken en dan naar boven gaan en dan het 2de bakje in het stopcontact steken en met mijn pc of ps3 verbinden? is dit correct of?

nexonion

Legacy Member
kep er ene gekocht van hercules die zeer goed uit tests kwam, rood lichtje flasht constant.. 1, 2 downspeed, soms zelfs trager, veel dcs.. deze heb die dan aan de digicorder gehangen en die van telenet geprobeerd, werkte wel goed (15-25 downspeed)

lang verhaal kort, zelfs als je een goede koopt heb je kans dat deze niet zijn werk doet, volgens mij moet je gewoon geluk hebben..

gregstjeee

Legacy Member
nexonion zei:
kep er ene gekocht van hercules die zeer goed uit tests kwam, rood lichtje flasht constant.. 1, 2 downspeed, soms zelfs trager, veel dcs.. deze heb die dan aan de digicorder gehangen en die van telenet geprobeerd, werkte wel goed (15-25 downspeed)

lang verhaal kort, zelfs als je een goede koopt heb je kans dat deze niet zijn werk doet, volgens mij moet je gewoon geluk hebben..

Wel raar dat ik geld moet uitgeven aan iets waar ik niet zeker van ben dat het werkt, naja we zien wel zeker, ik ga voor de devolo mini set

BestGamer zei:
ik zit met hetzelfde probleem want nu is mijn lankabel kapot gegaan en voor powerlines moet je alleen maar het eerste bakje met de lan kabel aan de modem hangen en in het stopcontact steken en dan naar boven gaan en dan het 2de bakje in het stopcontact steken en met mijn pc of ps3 verbinden? is dit correct of?

Correct.

BestGamer

Legacy Member
ah dan ga ik my ook zoiets aanschaffen. Ik had by mijn grootouders 2 digiboxen van belgacom en we gebruikten toen ook powerlines maar die "kaskes" zijn meer dan 2 keer kapotgegaan op een week is dit nu nog?

gregstjeee

Legacy Member
BestGamer zei:
ah dan ga ik my ook zoiets aanschaffen. Ik had by mijn grootouders 2 digiboxen van belgacom en we gebruikten toen ook powerlines maar die "kaskes" zijn meer dan 2 keer kapotgegaan op een week is dit nu nog?


Misschien waren ze van een ander merk en waren ze niet compatibel met elkaar, ofwel heb je gewoon iets verkeerd gedaan, twee keer op een week kapot gaan, als je zo'n powerlines verkoopt die op niks trekke, ware die toch al lang uit de markt gehaald, niet?

We zijn naar Krefel gegaan ipv Vandenborre, daar hadden ze die Devolo niet, mijn vader is was eigenwijs en heeft gekozen voor de D-Link DHP-W307AV powerline, wireless en heb die bij men vader al eens getest, doet zen werk goed, morgen ga ik naar mijn moeder en daar kijk ik of hij zijn werk even goed doet, ik laat nog wat weten;D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan