Archief - inspiron 6000

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

neo_rufus

Legacy Member
ik ben van plan om binnekort een dell inspiron 6000 te bestelllen.
centrino 1.86
2x512mb ram
80gig hdd (5400)

nu heb ik nog enkele vraagjes...
de x300(128mb) videokaart die erbij zit, is die shared of dedicated? en kan je er wat mee gamen? ik verwacht geen zware games (daarvoor heb ik mijn desktop), maar ik zou toch nog een tijdje willen kunnen 'meedraaien' (op laagste settings dan).

of kan er mij iemand iets anders aanraden? want bij acer bv krijg je op het eerste zicht meer waar voor je geld (de 1692 bv met x700), maar ik vind dell beter gebouwd imo. en hij moet tenslotte toch zeker 4 jaar elke dag op en af naar gent gaan(al ga ik wel een laptop rugzak aanschaffen ook).

thx

Davion

Legacy Member
- Dat zal wel shared zijn, enja dat gaat, maar niet echt super.

SMa

Legacy Member
ik denk niet dat je games zoals FEAR, BF2, Quake IV, COD2, ... zal kunnen draaien
zelfs niet op de laagste settings

die laptop is een pure werklaptop

Stiche

Legacy Member
Ik heb nen acer met ne centrino 1,5 Ghz, 512 MB RAM en een Ati mobility Radeon 9700 me 64 MB.
Ik kan daarop toch nog redelijk recente games draaien ze zoals COD2, SC: Chaos Theory,...
Die staan natuurlijk bijlange ni op hoogste kwaliteit maar het speelt toch redelijk vlot vindik

SMa

Legacy Member
mss dat ik het onderschat :)
laat het me zo zeggen: toekomstige games zullen hoogstwaarschijnlijk niet meer werken

neo_rufus

Legacy Member
high end shooters zeggen me niet zoveel, kheb het meer voor strategy en race games. moet eigenlijk gewoon deftig kunnen draaien, performance > graphics (vind ik toch). games zouden maar af en toe zijn, tijdens de pauze op school bv.

LSDsmurf

Legacy Member
Ik heb vorige week een Inspiron 6000 gekocht en die is zeker zijn geld waard. Ik heb ongeveer dezelfde specs als de notebook die je wilt kopen, maar dan met de 100GB HDD, WSXGA+ (1680 x 1050) scherm en ook de 9 cell batterij. Die batterij met 9 cellen is wel aan te raden, kost slechts 10EUR meer maar zal je laptop een veel hoger batterijleven geven. Het enige nadeel is dat die batterij een beetje meer weegt.

Of je er de nieuwste games op kan draaien weet ik niet, daar gebruik ik hem niet voor. Maar normaal af en toe een spel spelen zal wel lukken. Die Mobility Radeon X300 is normaal met 128MB dedicated geheugen, toen ik mijn laptop bestelde had ik ook de keuze tussen een met 64MB HyperMemory of de 128MB versie en daar stond geen "HyperMemory" bij.

By the way, als je bij Dell besteld loont het de moeite om je laptop vanuit alle mogelijke basisconfiguraties te configureren. Het is raar maar er zit soms een verschil van een paar tot enkele tientallen euros op terwijl je net dezelfde laptop krijgt :p Ook bij de sectie voor KMOs kijk je best eens, ik heb mijn laptop via het KMO gedeelte besteld en dat was goedkoper als via het consumenten deel van de site (ja ook na de BTW er bij op te tellen ;) ).

FEW

Legacy Member
ga maar voor een acer, ik ken genoeg mensen die elke dag een acer moete mee sleuren, en geen een van allemaal heeft er al problemen mee gehad :)

neo_rufus

Legacy Member
LSDsmurf zei:
Ik heb vorige week een Inspiron 6000 gekocht en die is zeker zijn geld waard. Ik heb ongeveer dezelfde specs als de notebook die je wilt kopen, maar dan met de 100GB HDD, WSXGA+ (1680 x 1050) scherm en ook de 9 cell batterij. Die batterij met 9 cellen is wel aan te raden, kost slechts 10EUR meer maar zal je laptop een veel hoger batterijleven geven. Het enige nadeel is dat die batterij een beetje meer weegt.

Of je er de nieuwste games op kan draaien weet ik niet, daar gebruik ik hem niet voor. Maar normaal af en toe een spel spelen zal wel lukken. Die Mobility Radeon X300 is normaal met 128MB dedicated geheugen, toen ik mijn laptop bestelde had ik ook de keuze tussen een met 64MB HyperMemory of de 128MB versie en daar stond geen "HyperMemory" bij.

By the way, als je bij Dell besteld loont het de moeite om je laptop vanuit alle mogelijke basisconfiguraties te configureren. Het is raar maar er zit soms een verschil van een paar tot enkele tientallen euros op terwijl je net dezelfde laptop krijgt :p Ook bij de sectie voor KMOs kijk je best eens, ik heb mijn laptop via het KMO gedeelte besteld en dat was goedkoper als via het consumenten deel van de site (ja ook na de BTW er bij op te tellen ;) ).


9cell batterij was ik ook van plan. hoeveel heb je hem betaald? en heb je de 3 jaar garantie erbij genomen(ik zie het eigenlijk niet zitten om bijna 300euro extra te betalen ... al zit je wel save dan maar mijn budget is 1200euro, max 1300)? als ik zo nieuwsgierig mag zijn ofc.
ik ben van plan om vrijdag eens te bellen om een offerte te maken, misschien kan ik zo wel een paar extra dingen erbij krijgen.

LSDsmurf

Legacy Member
neo_rufus zei:
9cell batterij was ik ook van plan. hoeveel heb je hem betaald? en heb je de 3 jaar garantie erbij genomen(ik zie het eigenlijk niet zitten om bijna 300euro extra te betalen ... al zit je wel save dan maar mijn budget is 1200euro, max 1300)? als ik zo nieuwsgierig mag zijn ofc.
ik ben van plan om vrijdag eens te bellen om een offerte te maken, misschien kan ik zo wel een paar extra dingen erbij krijgen.
Ik heb er 1308,80EUR voor betaald. Die 3 jaar garantie heb ik niet genomen, dat vond ik een beetje te duur.

Bellen kan idd soms helpen, afhankelijk van de persoon die je aan de lijn hebt. Ik wist dat niet toen ik bestelde maar ik las achteraf op Tweakers dat je zo soms nog een beetje kunt afdingen of gratis extra opties kunt krijgen.

Feignasse

Legacy Member
Bestellen in het KMO-gedeelte, dus niet als consument en dan nog geen garantie nemen. Niet echt slim als je 't mij vraagt, omdat je op die manier buiten consumentbeschermende wetgeving valt.

Als je geen garantie neemt, besef dan heel goed dat Dell ERG moeilijk doet indien iets stuk gaat buiten de door hen vooropgestelde termijn van één jaar. Je mag dan nog wettelijk recht hebben op 2 jaar garantie (als consument that is), recht hebben wil nog niet zeggen recht krijgen, en dat weet Dell als grote speler maar al te goed. Maw in het beste geval zullen ze na veel aandringen van uw kant een fifty-fifty verdeling voorstellen. Voor een kapot moederbord of scherm lopen de bedragen dan al gauw op tot 300 a 400€. Besef dat een laptop waarmee je elke dag de baan op gaat kwetsbaarder zal zijn dan eentje die de hele tijd rustig op een bureautje staat ter vervanging van een desktop.

Mijn advies: betalen voor die garantie of bellen en een of andere regeling trachten te treffen voor 2 jaar garantie. Rekening houden met verschil tussen collect & return en on-site garantie.

Getekend, een Inspiron 6000 bezitter (met 3j on-site garantie) :)

Psychodweep

Legacy Member
Ulixes zei:
Als je geen garantie neemt, besef dan heel goed dat Dell ERG moeilijk doet indien iets stuk gaat buiten de door hen vooropgestelde termijn van één jaar.

Em heeft dan 250-300 EUR korting gekregen, en heeft zelf gekozen voor 1 jaar garantie, dan vind ik niet dat je achteraf moet klagen.


FEW zei:
ga maar voor een acer, ik ken genoeg mensen die elke dag een acer moete mee sleuren, en geen een van allemaal heeft er al problemen mee gehad :)

Ik ken er genoeg die wel problemen mee hebben: gaande van kapotte scharnieren, defect moederbord... tot hitteproblemen.
Ik ken natuurlijk ook mensen waarbij hun Acer probleemloos werken.

EagleEye

Legacy Member
Ik heb een inspiron 6000, let wel op dat het een groot ding is ! Ik sleur het wel elke dag mee naar de les maar dat is omdat ik bijna niets anders moet meenemen ;)

Prestaties zijn perfect - maar met die x300 (64MB) valt niet te gamen :p - zie wel dat je geen hogere resolutie scherm pakt dan die 1680*1050 (die ik heb) want dan worden de lettertjes wel HEEL klein hoor :p

Pak sowieso de 9-cell batterij... Kost niet zoveel meer (voor mij was het gratis) en zeer lange levensduur

Feignasse

Legacy Member
Psychodweep zei:
Em heeft dan 250-300 EUR korting gekregen, en heeft zelf gekozen voor 1 jaar garantie, dan vind ik niet dat je achteraf moet klagen.
"Korting" geven omdat je minder garantie biedt dan wat wettelijk is voorgeschreven, 100% correct kan je dergelijke praktijken niet noemen :doc:

LSDsmurf

Legacy Member
Ulixes zei:
Bestellen in het KMO-gedeelte, dus niet als consument en dan nog geen garantie nemen. Niet echt slim als je 't mij vraagt, omdat je op die manier buiten consumentbeschermende wetgeving valt.

Als je geen garantie neemt, besef dan heel goed dat Dell ERG moeilijk doet indien iets stuk gaat buiten de door hen vooropgestelde termijn van één jaar. Je mag dan nog wettelijk recht hebben op 2 jaar garantie (als consument that is), recht hebben wil nog niet zeggen recht krijgen, en dat weet Dell als grote speler maar al te goed.
Voor mij was het een zakelijke aankoop dus dat maakte iets minder uit, maar misschien dat je als gewone consument idd beter via het consumenten gedeelte koopt.

Een jaar gegarandeerde garantie verlening vond ik al voldoende. Hoewel ze eigelijk idd volgens de wet 2 jaar zouden moeten geven maar het valt mij op dat vele notebooks slechts 1 jaar hebben. Een kleine 300EUR meer betalen voor 2 jaar extra garantie te hebben vind ik een beetje te veel geld. De kans is erg groot dat je in die 2 jaar geen enkel probleem zal hebben of dat de herstellingskosten goedkoper uitkomen dan die 300EUR.

hammyhamster

Legacy Member
ik denk als je voor dell wilt kiezen en toch games als bf2 en cod2 ... wilt draaien dat je miss beter voor een dell inspiron 9300 of zelfs 9400 kiest
in de 9400 kan er bv een 7800 go 256 mb
natuurlijk is de prijs ook veel hoger
maar dan heb je natuurlijk een laptop die toch nog wel een tijdje meekan, zowel in het gamen als gewone dag dagelijkse taken
dat is mij mening toch

neo_rufus

Legacy Member
hammyhamster zei:
ik denk als je voor dell wilt kiezen en toch games als bf2 en cod2 ... wilt draaien dat je miss beter voor een dell inspiron 9300 of zelfs 9400 kiest
in de 9400 kan er bv een 7800 go 256 mb
natuurlijk is de prijs ook veel hoger
maar dan heb je natuurlijk een laptop die toch nog wel een tijdje meekan, zowel in het gamen als gewone dag dagelijkse taken
dat is mij mening toch

prijs is hoger, maar gewicht en grootte ook.
ik denk toch dat ik voor de 6000 ga gaan, en morgen aan de tel proberen de 3j garantie er nog bij te krijgen voor dezelfde prijs.

BlueBear

Legacy Member
Via search bij deze thread uitgekomen.

Ik ben dus ook van plan een inspiron 6000 te kopen.
Pentium M750
2 X 512MB RAM
80Gb HD (7200rpm)
9 cell batterij
15.4" WSXGA+ TFT
1 jaar collect & return garantie

€1256 in totaal.

Gebruik: "Professioneel". Vooral voor programmeren. Voor te gamen heb ik mn desktop. Enfin, C&C Tiberian sun zal er ook wel op kunnen draaien ;)

Zijn er op dit moment laptops op de markt in dezelfde prijsklasse die echt beter zijn? (ik denk dan bvb aan Turion)
1 voorwaarde: ik wil een 7200rpm HD.

Voor als ge over het budget wilt gaan: €1500 is mijn absoluut plafond (minder is dus beter)

merci :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan