Archief - INFO : advies combo mobo, gva en cpu

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

knoflook

Legacy Member
Ik heb hier dus een pc , 1 gb ram , intel pentium 4 2.66 Ghz , en slechte vga ( die ik niet zou gebruiken in nieuwe computer ) . En twee harde schijven , 80 en 120 gb ( geen S-ata) .

Nu mijn ouders willen op hun werk nieuwe pc om gewoon op internet te gaan ( mails ) en word .

Nu dacht ik dat ik mijn ouders moederbord ( agp ) mijn grafische kaart en dus de intel pentium 4 in een pc zou zetten met daarbij nog 256 mb ram .
Dit zou volgens mij genoeg moeten zijn voor internet en word . Zoniet corrigeer mij .

Nu ben ik op zoek naar een goede combinatie van moederbord ( pci ) , grafische kaart en cpu , mijn budget ligt rond de 600 euro , hierbij zou ik dan de 1 gb ram zetten en mijn harde schijven . Een behuizing en geluidskaart mag eventueel maar zit niet in de 600 euro . Het doel van deze pc is natuurlijk gamen , de nieuwste games .

dank bij voorbaat :)

Davion

Legacy Member
1) In die PC van ulle ouders zou ik toch 512Mb RAM steken voor vlot te werken
2) U PC:

MSI K8N Neo4-FI
AMD A64 X2 3800+
GeForce 7900GT

Ligtjes derover, maar goede config. Je kan ook nog een maand wachten op de Conroe.

knoflook

Legacy Member
wat zou die conroe voor mijn budget betekenen en is dat een grote prestatiewinst ?

RealFlub

Legacy Member
de Conroe is een nieuwe processor van Intel. deze gaat goedkoop zijn, maar toch goed presteren. naar schijn zullen ze beter presteren dan de huidige AMD's
(nog meer werk verzetten per klokslag) vandaar ook de iets lagere frequenties.

boostah

Legacy Member
Davion zei:
1) In die PC van ulle ouders zou ik toch 512Mb RAM steken voor vlot te werken
2) U PC:

MSI K8N Neo4-FI
AMD A64 X2 3800+
GeForce 7900GT

Ligtjes derover, maar goede config. Je kan ook nog een maand wachten op de Conroe.

denk dat die ook nog DDR2 geheugen moet gaan halen, dacht ni dat die proc al DDR2 was (iemand confirm of ontkracht :p)

Davion

Legacy Member
Conroe is DDR2, die AMD A64 X2 en die die em nu heeft zijn DDR :)

knoflook

Legacy Member
ja ik heb gewone DDR dus dat gaat met dat eerste dat je zei maar niet met die conroe ?

Davion

Legacy Member
Idd, die X2 config, daar krijgde DDR op, maar op Conroe niet :)

knoflook

Legacy Member
ik heb nog wel maand tijd ( na de examens ) dus conroe zou mss gaan en zijn er al veel specificaties over die conroe , dus de prijs zou lager zijn en prestatie ?, maar dan heb ik ineens ram ook nog nodig dan zou ik dus die 1 Gig bij die pc van men ouders zetten en wat zou ik dan in die nieuwe zetten , wat zou dan beste prestatie / prijs zijn.

n0sTRa

Legacy Member
Davion zei:
1) In die PC van ulle ouders zou ik toch 512Mb RAM steken voor vlot te werken

volgens mij heb je met 256mb meer pf genoeg voor gewoon office werk en internet ...

Davion

Legacy Member
@knoflook: idd :)
@nOsTRa: 512Mb is zeker vlotter hoor, zeker als je een firewall en virusscanner draait.

n0sTRa

Legacy Member
Tuurlijk dat het vlotter is, maar normaal zou je dit goed moeten kunnen laten draaien met 256
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan