Archief - Ik zoek het beste geheugen voor overclocken.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sis

Legacy Member
Hallo allemaal..

Ik ben dus opzoek naar goed geheugen om te kunnen overclocken.

Prijs maakt me niet uit.

Wil gewoon echt het beste...

2×1024mb (dual)

goeie timings...

Mag pc3500 of hoger zijn.


Het geheugen wat ik nu heb, kan geneens 220 FSB doen..... ik heb het vermoeden dat mijn mainboard ook verdacht is...
Dus als je ook nog eens een goed mainboard weet voor overclocken is het helemaal perfect.....

Specs.. staan in sig

En alvast bedankt voor jullie bijdrage aan mijn probleem.

Vrolijk pasen

Sis.

SMa

Legacy Member
sis zei:
Hey bedankt voor je bijdrage... wrom niet gelijk bij iedereen die een vraag heeft google aanprijzen.

lamo
ik prijs niet vaak google aan
maar uit je vraag kan ik afleiden dat je zelf 0 research verricht hebt
nochtans staat het world wide web vol met goede 2gb setjes

sis

Legacy Member
sheep zei:
ik prijs niet vaak google aan
maar uit je vraag kan ik afleiden dat je zelf 0 research verricht hebt
nochtans staat het world wide web vol met goede 2gb setjes

over mijn zoektocht, is dat ik veel hoor.... zelfs over het geheugen dat ik heb, dat het goed geheugen is etc.. en kan overclocken... dus vandaar dat ik het ff niet meer weet...

je kan dus afleiden uit mijn eerste post dat ik met mijn haren in het haar zit.

jij aan de andere kant leest maar een klein stukje... (alleen het geheugen) en denkt dat ik zelf niet gzocht heb.
heb op meerdere fora's gepost en op het einde som ik alles op en trek ik mijn eigen conclussie.

heb al genoeg gezocht..... en het leuke is... waneer zoek je iets ? als je met een budget zit ?
ik heb dus geen budget en vandaar dat ik niet weet wat ik wil, aangezien er zoveel keus is.

Mensen met geen budget kopen gelijk het duurste wat niet altijd het beste is.... vandaar dat ik het vraag ;)

Yank

Legacy Member
Crucial Ballistix Z503, Corsair 3500LL Pro, Gskill HV/HX/HZ, Teamgroup PC4000, Mushkin Redlin
Allemaal goede 2GB kitjes, maar hier in België zul je enkel de Corsair en hier en daar ook Gskill en Mushkin vinden.

Maar dan nog garandeert niet elke kit enorme resultaten, je moet ook wat geluk hebben.

Kijk ook eens op volgende link wat rond: http://www.xtremesystems.org/forums/forumdisplay.php?f=164

sis

Legacy Member
sheep zei:
is de aggressive timing option in het BIOS Cell Menu uitgezet?
Yup heb alles gedaan wat maar kon.

HTT omlaag, ramtimings losser, Voltage's omhoog, Spread spectrums uit. Ik weet het niet meer.

boostah

Legacy Member
tja geheugen, alles wat 2-3-3-6 kan (als ge het in belgie al vindt) anders 2-3-3-8 (da vinde zeker) en pc.... hoe hoger hoe beter, heel mss kan ook 2-3-2-6 met 1gb reepkes, ma daar benk ni zekers van
ma probleem is, stel 3-3-3-8 pc 4800 geheugen, da is gelijkwaardig kwa snelheid (als ge het dus zo draait) als 2-3-2-6 pc4000 geheugen, want maakt uw timing losser naar dat van het eerste en ge kunt 99% kans ook pc4800 halen
hierin is de moeilijkheid

en voor overclock mobo, tja DFI (en dan kijken welke chips en daarvan uw keuze maken, zijn de chips van uw ram BH5 dan de expert versie, anders de andere

n0sTRa

Legacy Member
beste latjes waar ik al resultaat van gezien heb zijn de Crucial Ballistix Z503 (Micron -5B D). Ik heb G.skill HZ en die gaan ook wel erg goed en kosten niet overdreven veel.

sis

Legacy Member
p.s. kom niet uit belgie mensen...

<----

(voor allen)

*(Voor Sheep)*
wie doet er hier nou geen info op

Speciaal voor de Google man. ;)
denk

sheep zei:
uit je vraag kan ik afleiden dat je zelf 0 research verricht hebt
sheep zei:
De kans is klein dat je er in België vindt, je zal dus in het buitenland moeten zoeken.
Ik ga er verder niet op in :p ach misschien toch wel voor de gein.

En jij heb het recht om mij te kennen uit mijn vraag >?
Terwijl je geneens weet waar ik woon ?
Terwijl dat er met hoofdletters staat notebene ?

wie doet er nou geen research ? (neemt de tijd om een ander te leren kennen (laat staan dat het voor je neus zit), voordat je wat zegt, want het kan verkeerd vallen bij een ander)

Voel me niet echt serieus genomen.

sis

Legacy Member
Stre@mus zei:
Denk inderdaad ook dat je goed gaat zijn met deze Gskill latjes:

http://www.gskill.com/f1-4000biu2-hv.html
Op die site staan ook veel links naar reviews.

En deze OCZ latjes doen het ook altijd goed:
http://www.ocztechnology.com/products/memory/ocz_el_ddr_pc_4000_2x1024mb_dual_channel_platinum_xtc

Hey Bedankt voor je bijdrage!

Meer vraag ik niet :)

De merken heb ik vaker horen vallen, dat ze goed zijn.... En ik altijd maar denken dat Corsair goed was ?

Stel het zeer op prijs en ga het grondig doorlezen. Ook de andere bedankt, en stel nogsteeds suggestie's op prijs, aangezien config's verschillen. p.s. Neem mijn spec's wel in gedachte... I want the best of the best

mvg

Sis....

SMa

Legacy Member
@post 12: :rofl: :lol:
Ik heb er niet op gelet dat je uit Holland komt.
Maar het blijft wel een feit dat je makkelijk info kon vinden met google ;)
En dat je vindt dat er uit je eerste post kan afgeleid worden dat je zelf onderzoek hebt gedaan, daar kan niemand mee akkoord gaan denk ik.
Je spreekt enkel over wat je wilt en over wat je nu al hebt. Zelf stel je niets voor.

Van mijn kant was het niet bedoelt als aanval. Ik wou enkel duidelijk maken dat je via google heel veel info kan vinden over goede overclockbare latjes.
Vanuit die basis kun je dan kijken welke je kan krijgen.


Nu on topic:
Ik heb OCZ altijd al duur gevonden voor wat je krijgt.
Daarom zou ik eerder G-Skill aanraden. Prijs/kwaliteit zit G-Skill zowat altijd goed

nTFs

Legacy Member
Ik lees alleen maar positieve dingen over OCZ dus mss daar eens kijken.

sis

Legacy Member
sheep zei:
@post 12: :rofl: :lol:
Ik heb er niet op gelet dat je uit Holland komt.
Maar het blijft wel een feit dat je makkelijk info kon vinden met google ;)
Sorry ik lees de rest geneens, want ik heb het idee uit Jouw eerste post dat ik niet serieus word genomen, en Ik dus er niet verder op inga. (simpel)

Bedoel, wrom maak je het jezelf gewoon niet gemakkelijk (Plus mijzelf) en reageer gewoon niet, als je niet wil helpen.

Simpel toch ? :)

Tuurlijk is google een optie, maar ik vind het leuker om met mensen in contact te komen, en hun ervaringen aan te horen ;)

Yank

Legacy Member
sis zei:
I want the best of the best
2 mogelijkheden:
- koop tweedehands van een betrouwbaar persoon die jou resultaten toont
- koop van een heleboel setjes (die allemaal kans hebben om hoog te gaan) minstens 5 stuks, test ze allemaal, houd de beste en verkoop de rest. Of als je geen tijd/zin hebt om dit te doen: laat iemand dit doen.

PS: ge moogt altijd mij wat latjes sturen, ik stuur wel de beste naar u terug :unsure:

sis

Legacy Member
Yankee zei:
2 mogelijkheden:
- koop tweedehands van een betrouwbaar persoon die jou resultaten toont
- koop van een heleboel setjes (die allemaal kans hebben om hoog te gaan) minstens 5 stuks, test ze allemaal, houd de beste en verkoop de rest. Of als je geen tijd/zin hebt om dit te doen: laat iemand dit doen.

PS: ge moogt altijd mij wat latjes sturen, ik stuur wel de beste naar u terug :unsure:
Geen gek idee vanuit jouw perspectief, maar het gaat hier om mij, en kan mij helaas geen 5 latjes veroorloven om vervolgens naar jou te sturen. (Als je zoiets wilt zou ik als suggestie opdoen dat je een eigen hardware site opricht en sponsors zoekt) Dan heb je alles wat je zelf als suggestie aan mij geeft, en kan je daarna mij tips geven over wat het beste voor mij is :) (Komt allemaal op hetzelfde neer)

2e hands is voor mij geen optie.


toch bedankt voor je bijdrage :)
(ik ben niet moeilijk, alleen als het erop aankomt)
Davion no hard feelings ;), you know it.

wrom Davion ? hahaha ;)

Mensen kunnen nog eens wat van mij leren wat niks met hardware te maken heeft.


anyway's

Shoot on
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan