Archief - Hulp gevraagd met zelf samengestelde config

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CelebreX

Legacy Member
Goeieavond mensen,

dit is config nummer 1324867657621 die hier word gepost...:p
nu wil ik zeker zijn of dit goed is samen gesteld ofniet...daarom dat ik jullie hulp inroep!

Hier gaat ie:


Maxtor 80Gb 8mb 7200rpm
Coolermaster Centurion5 Black
Asus Nvidia EN6600GT 128MB Tv/DVI/2*VGA,PCIe (SLI geschikt)
Coolermaster PSU ATX, 380W UltraPower+SATA Pow C Retail
Asus A8N-E PCI-E Nforce4
AMD Athlon64 3500+ 64bit Boxed Sckt939 (venice)
NEC 16X DVD -/+rw Dual Layer ND4550 Black
Kingston DDR 512MB PC 3200 (2x natuurlijk)

Zou ik nog iets moeten veranderen??


Alvast allemaal een Gelukkig Nieuwjaar!!!

Kusjes, CelebreX ;)

<_Skullbasher_>

Legacy Member
ja die ziet er wel goed uit. Voor wat wilt ge die config gebruiken ? want 80gig ben ik ook met begonnen maar had al snel door dat het veel te weinig was. Kzit ondertussen al aan de 360gig :p Maarja HD's kunt ge makkelijk later uitbreiden. Die Value-ram is altijd wel goed om mee te beginnen. Hangt er vanaf wat ge allemaal ermee wilt doen natuurlijk...

Mobo is zeker goed. Die PSU ook. Maar voor de graka weet ik dit niet zo zeker. Ik denk dat je daar beter even mee wacht tot de nieuwere modellen komen. Die 1) de huidige prijzen naar benede halen 2) voor dezelfde prijs een pak beter gaan zijn denk ik.

Ik geef je maar snel tips want ik moet me snel eens gaan klaarmaken om uit te gaan :p
Gelukkig Nieuwjaar 2 u 2

Davion

Legacy Member
- SATA HDD? Ook zou ik een ander merk pakken.

Voor de rest propere config.

magnusjb1

Legacy Member
ziet er netjes uit.
Als het diamondmax 9 is (HDD) andere nemen, als het DM 10 is, lekker zo laten

CelebreX

Legacy Member
<_Skullbasher_> zei:
ja die ziet er wel goed uit. Voor wat wilt ge die config gebruiken ? want 80gig ben ik ook met begonnen maar had al snel door dat het veel te weinig was. Kzit ondertussen al aan de 360gig :p Maarja HD's kunt ge makkelijk later uitbreiden. Die Value-ram is altijd wel goed om mee te beginnen. Hangt er vanaf wat ge allemaal ermee wilt doen natuurlijk...

Mobo is zeker goed. Die PSU ook. Maar voor de graka weet ik dit niet zo zeker. Ik denk dat je daar beter even mee wacht tot de nieuwere modellen komen. Die 1) de huidige prijzen naar benede halen 2) voor dezelfde prijs een pak beter gaan zijn denk ik.

Ik geef je maar snel tips want ik moet me snel eens gaan klaarmaken om uit te gaan :p
Gelukkig Nieuwjaar 2 u 2

Dank je voor je tips!
Ik zal deze pc gebruiken alleen om simpel te gamen :)
En idd hd is al veranderd :p
van 80 naar 160 ;)

Davion zei:
- SATA HDD? Ook zou ik een ander merk pakken.

Voor de rest propere config.

Jep sata, maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen sata & sata II?? :$
Heb toch maar een Western Digital 160Gb 7200rpm Sata II genomen
is deze ook goed?

magnusjb1

Legacy Member
SATA gaat 150 mb/s, SATA2 gaat 300 mb/s (in theorie)
In de prakteik zal je er bijna niks van merken, omdat je computer de snelheid van SATA niet optimaal kan benutten (te snel)

Safeway

Legacy Member
zeer goeie config, wat is je budget ?
mijn config die ik besteld heb trekt er zeer goed op wat basisonderdelen betreft. maar dan iets grotere harde schijf en een dvd rom en een dvd-rw. maar dit hangt af van je budget.

CelebreX

Legacy Member
Dank u voor jullie posts mannen!

Dit word het dan:

Western Digital 160Gb 7200rpm Sata II
Coolermaster Centurion5 Black
Asus Nvidia EN6600GT 128MB Tv/DVI/2*VGA,PCIe (SLI geschikt)
Coolermaster PSU ATX, 380W UltraPower+SATA Pow C Retail
Asus A8N-E PCI-E Nforce4
AMD Athlon64 3500+ 64bit Boxed Sckt939 (venice)
NEC 16X DVD -/+rw Dual Layer ND4550 Black
Kingston DDR 512MB PC 3200 (2x natuurlijk)

Safeway zei:
zeer goeie config, wat is je budget ?
mijn config die ik besteld heb trekt er zeer goed op wat basisonderdelen betreft. maar dan iets grotere harde schijf en een dvd rom en een dvd-rw. maar dit hangt af van je budget.

Budget is rond de 800 eurotjes :)

Hoeveel ga jij neerleggen voor de jouwe als ik dat mag weten? :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan